Logo MojaObčina.si
DANES
11°C
7°C
JUTRI
17°C
1°C
Oceni objavo

Objestnost z motorji na cestah in v naravi

Kros motorji ne sodijo na cesto ampak na poligon za motokros ali območja, namenjena terenski vožnji, tudi divje vožnje po naravi, kjer se uničuje kmetijske površine in podrast v gozdovih ni dovoljena. To jasno opredeljuje uredba o vožnji z motornimi vozili v naravnem okolju. Žal smo bili v zadnjem obdobju priča grobim kršitvam na področju Ljubgojne, Samotorice in Korene. Svoje postopke je že sprožila policija, da storilce identificirajo in kaznujejo.

Storilci so bili zaznani na družabnih omrežjih, kjer so objavljali svoje nelegalne podvige, predvsem pa pokazali, da jim je popolnoma vseeno za cestnoprometne predpise in naravo. S pristojne policijske uprave so podali prijavo proti storilcem več kaznivih dejanj, ki so grbo kršili zakon in cestnoprometne predpise ter etična načela. Zakon je pri tovrstnih vožnjah jasen. Z motorji za motokros, ki niso registrirani, se na cesto ne sme. To je še huje, kot če bi se vozili z neregistriranim avtomobilom, saj v osnovi ti motorji niso namenjeni vožnji v cestnem prometu, ampak samo na stezah za motokros in poligonih.

Žalostno je, da v državi, ki se lahko pohvali s tako velikim šampionom, kot je dvakratni svetovni prvak v motokrosu Tim Gajser, ki je odličen ambasador tega športa in zgled številnim mladim fantom s svojim športnim vedenjem in človeško toplino, potem posamezniki, ki so popolno nasprotje tega, divjajo po površinah, ki niso temu namenjene. V Sloveniji je dovolj možnosti za treninge na motokros progah ali tekmovanjih in prav tu, na tekmovanjih se pokaže, koliko res vsak voznik velja. Objestno navijanje motorja po travnikih, cestah in gozdovih, ko se divja mimo ljudi, sprehajalcev in celo otrok, enostavno ne more biti dopustno!

V agenciji za okolje in prostor so večkrat jasno povedali, da vožnje s terenskimi motorji sodijo v prostor, ki je temu namenjen. Poleg poligonov so sprejemljiva degradirana območja, kjer se z vožnjami ne uničuje okolja. Pred časom so pri specializiranem mediju www.moto-magazin.si objavili tudi bonton enduro vožnje po terenu. Z enduro motocikli, ki so registrirani, je vožnja dovoljena na kategoriziranih cestah. Če na kratko povzamemo, pa gre za deset pravil enduro bontona: 1. Motokros motorji ne spadajo v naravo! Predvsem zato, ker so preklemansko glasni in močno presegajo dovoljeno raven hrupa. Pa tudi manj uporabni so na terenu, saj sta menjalnik in vzmetenje namenjena dirkaški uporabi na motokros stezah in ne v naravi. 2. Pustite izpušni sistem tak, kakršnega so izdelali v tovarni. Izpušni lonec zahteva vzdrževanje približno vsaki dve leti, saj dušilni material (steklena volna) v notranjosti sčasoma zgori oz. se izrabi. Medtem ko se visokofrekvenčni zvok dvotaktnika kmalu porazgubi, pa so še posebej glasni športni štiritaktni enovaljniki. Ne pustite, da se vas sliši kilometre daleč! 3. Uporabljajte enduro gume, ki imajo po evropski homologaciji 13 milimetrov visoke štofeljce in tako bolj plitvo zarežejo v zemljo ter povzročijo manj škode kot gume za motokros z 18 milimetrov in več globokim profilom. 4. Vožnja v skupinah ne sodi v naravno okolje zaradi večje obremenitve podlage in hrupa. 5. Če se vam sončna nedelja zdi kot nalašč za skok v naravo, se zavedajte, da niste edini. Izogibajte se področjem, kjer je veliko pohodnikov in sprehajalcev, če pa koga srečate, se peljite mimo s hitrostjo, malce večjo od peščeve. Če bodo ljudje videli, da ste obzirni do njih, vas ne bodo gledali kot največjega sovražnika na tem planetu. 6. Ne vozite se po travnikih, poljih in brezpotjih. Če je že treba narediti kakšen prehod, pazite na podrast in mlada drevesa ter nežno dodajajte plin, tako da za vami ne bo sledi vrteče se gume. Najdite prostor, kjer ne boste nikogar motili – morda v opuščenem kamnolomu, na neporaščenem terenu pod viadukti ali ob avtocestah, kjer promet preglasi hrup motocikla. 7. Če srečate gozdarja, kmeta ali lovca, ugasnite motocikel, mimoidočega lepo pozdravite in vprašajte, kam vodi pot in ali morda koga motite. S pravim pristopom vas ne bo obravnaval kot kriminalca, čeprav se najdejo tudi jezni in nasilni strici. 8. Lastnike in oskrbovalce gozdnih poti najbolj razjezi, če jim kdo z grobo gumo uniči kanale za vodo, saj jih je potem treba ročno popravljati. Čez kanale, ki ob nalivih usmerjajo vodo s poti, se peljite s konstantno hitrostjo, torej ne pospešujte. 9. Lovska druščina ni ravno zadovoljna, če jim skupinski lov zmoti ropotanje motorja, zato se pozanimajte (skoraj gotovo imate v sorodstvu ali bližini kakšnega lovca), kdaj imajo t. i. brakade. Navadno se jagri dobivajo vsako nedeljo dopoldne od 1. oktobra pa do konca leta. 10. Planincem znanega pravila, smeti odnesi v dolino, bi se morali držati vsi. Plastenka ledenega čaja in folija, v katero je bil zavit sendvič, naj romata v nahrbtnik in v domače smeti.

*Fotografija je simbolična in prikazuje vožnjo po poligonu, kar je edino pravilno za vožnjo s kros motorji.

Besedilo in foto: Peter Kavčič

Oglejte si tudi