Logo MojaObčina.si
DANES
24°C
10°C
JUTRI
26°C
12°C
Oceni objavo

Šola o zgodnji obravnavi otrok z motnjami v razvoju

V CIRUS Vipava že dolgo čutimo potrebo po dodatnih znanjih na področju zgodnje obravnave otrok z motnjami v razvoju in večjemu povezovanju s strokovnjaki, ki se ukvarjajo z otroki s posebnimi potrebami v najzgodnejšem obdobju njihovega življenja. V sodelovanju z Razvojno ambulanto Zdravstvenega doma Kranj, URI Soča Oddelkom za rehabilitacijo otrok in Inštitutom za avtizem Zavoda za razvojno medicino v Ljubljani smo kot odgovor na te potrebe uspešno načrtovali in deloma izvedli 80 urno izobraževanje z naslovom Šola o zgodnji obravnavi otrok z motnjami v razvoju. Predavanja in delavnice prvega sklopa so potekale med 24. in 26. marcem 2022 v prostorih CIRIUS-a Vipava. Konec pomladi in začetek jeseni letošnjega leta načrtujemo izvedbo drugega in tretjega sklopa izobraževanja, ki bosta prav tako potekala v prostorih CIRIUS-a Vipava. Ker način dela, potreba po širjenju znanja in izmenjavi mnenj zahtevata prisotnost predavateljev ter udeležencev, smo izredno veseli, da smo izobraževanje lahko izpeljali z medsebojnim sodelovanjem v živo.

Nosilka prvega sklopa predavanj je bila Andreja Kovač, dr. med., spec. pediatrije iz Razvojne ambulante Zdravstvenega doma Kranj. Ob njej so v prvem sklopu izobraževanja nastopile Darja Nagode, dipl. fiziot. s specialnimi znanji RNO iz Razvojne ambulante Zdravstvenega doma Kranj – Jesenice, Andreja Lapanja, dipl. fiziot. s specialnimi znanji RNO iz Razvojne ambulante Zdravstvenega doma Kranj ter Ana Mlinarič in Eva Baloh, mag. prof. logop. in surdopedagoginji, RNO terapevtki iz Razvojne ambulante Zdravstvenega doma Kranj - Škofja Loka.

Kovač je predstavila, kako poteka nevrološka ocena in pregled novorojenčka. Spoznali smo mejnike gibanja, spontane gibalne vzorce in koncept razvojno-nevrološke obravnave (Bobath). Velik del izobraževanja je bil namenjen anatomski klasifikaciji hipotonije in njenim vzrokom. Predavateljica je poudarila vrste, pogostost in obravnavo otrok s cerebralno paralizo in občasno pridruženo epilepsijo. Izpostavila je pomen odnosa terapevtskega tima z družino obravnavanega posameznika.

Nagode je predstavila poglavja o zgodnjem razvoju človeka, njegovih značilnostih in o tem, kaj vse vpliva na razvoj. Spoznali smo se z gibalnim razvojem pri dojenčku, vse do hoje, teka in raziskovanja okolice. Poudarek je bil tudi na pomenu kakovosti gibanja in ravnotežja za celosten razvoj otroka ter vzrokih za slabšo kakovost razvoja.

Lapajna je preko praktične delavnice osvetlila motorični razvoj otroka in pasti, ki prežijo na otroke v najzgodnejšem otroštvu ter vplivajo na njihov celosten razvoj. Posredovala je informacije o aktivnostih, ki jih vzgojiteljice v vrtcih, specialni in rehabilitacijski pedagogi ter drugi strokovni delavci, ki nudijo dodatno strokovno pomoč otrokom s posebnimi potrebami, uporabijo pri svojem delu v vrtcih in osnovnih šolah.

Mlinarič in Baloh sta nam posredovali znanja s področja komunikacije, govora in jezika. Preko njune predstavitve smo spoznali, kaj vse vpliva na razvoj govorno jezikovne komunikacije. Predstavili sta pred-jezikovne veščine, posebno pozornost pa namenili fonološkemu razvoju, razumljivosti govora, jeziku in težavam na področju jezika.

Bogata znanja, ki jih je slušateljem delil tim različnih strokovnih delavcev; pediatrov, fizioterapevtov, logopedov in specialno rehabilitacijskih pedagogov se je tokrat v taki zasedbi in s to tematiko povezal prvič. Tovrstno izobraževanje je povezalo vrhunske strokovnjake, ki so se odzvali našemu vabilu ter naši potrebi pri delu z otroki z motnjami v razvoju na terenu, za kar smo jih neizmerno hvaležni.

Pobuda za izobraževanje je prišla iz naše ustanove. Dolgo smo se usklajevali glede možnost izvedbe. Temu so botrovali različni dejavniki, predvsem COVID razmere, zasedenost predavateljic in druge obveznosti. Končno se nam je uresničila želja, da obogatimo znanje predvsem vzgojiteljev in drugih pedagoških delavcev v rednih vrtcih in prvi triadi osnovne šole. Pridobili smo ogromno znanja in idej, ki jih bomo lahko že takoj uporabili pri svojem delu. Nadgraditi želimo kvaliteto dela in strokovni pristop pri obravnavi otrok v najzgodnejšem obdobju ter pomagati njihovim staršem pri premagovanju ovir, prvih korakov do soočenja z razvojnimi primanjkljaji njihovih otrok.

Veselimo se, da bo že konec te pomladi naslednji sklop izobraževanja, katerega koordinatorica je Katja Groleger Sršen, dr.med. iz Oddelka za rehabilitacijo otrok, URI Soča v Ljubljani. Jeseni bo izveden še tretji, zadnji sklop, katerega koordinatorka bo asist. Ana Bezenšek, prof. spec. in reh.ped. iz Inštituta za avtizem, Zavoda za razvojno medicino v Ljubljani.

Znanje bo koristilo strokovnim delavcem CIRIUS Vipava, ki so zaposleni v prilagojenem programu za predšolske otroke, strokovnim delavcem zaposlenim v mobilni službi, ki nudijo dodatno strokovno pomoč in ostalim strokovnim delavcem, ki so zaposleni v vrtcih in prvi triadi osnovne šole. Strokovni delavci smo se opolnomočili za praktično delo z najmlajšimi in pridobili znanja, da lahko pomagamo tudi staršem otrok z motnjami v razvoju.

Pričakovanja so bila velika, prejeli pa smo več, kot bi lahko upali. Zato se zahvaljujemo vsem predavateljem za vrhunska predavanja ter nekaterim sponzorjem, ki so nam pomagali, da smo našim strokovnim delavcem zaposlenim v CIRIUS Vipava omogočili udeležbo na izobraževanju v največjem možnem številu, hkrati pa obisk omogočili tudi udeležencem iz drugih krajev Slovenije.

Klavdija Krušec in Mateja Kete Černe, CIRIUS Vipava

Oglejte si tudi