Število umrlih v prometnih nesrečah, do katerih pride zaradi hitrosti, še vedno ostaja previsoko. Zavedati se moramo, da lahko že samo 10 km/h nad omejitvijo hitrosti (50 km/h) pomeni, da se naša pot ustavljanja podaljša kar za 12 m, kar pa je lahko znotraj naselja usodno.
Na to, da je počasneje tudi zares varneje, kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 km/h pa se verjetnost, da bo pešec zaradi trka umrl, zmanjša na manj kot 10 odstotkov.
Zaskrbljujoča so poročila DARS-a, da je v času pandemije zaznan sicer znaten padec prometa na naših AC in HC, istočasno pa povečanje števila nadpovprečno hitrih voznikov. Tako so na odseku AC med Domžalami in Šentjakobom v letošnjem marcu zaznali 12% povečanje števila voženj med 180 in 200 km/h in kar 73% povečanje voženj nad 200 km/h (največja zaznana hitrost je 245 km/h) v primerjavi z lanskoletnim marcem. Izredno zaskrbljujoče pa je tudi dejstvo, da se največje število omenjenih prekoračitev hitrosti zgodi v dnevnem času, ko je sicer na cestah največje število vozil, in da je hitrost pogosto povezana tudi s prekratko varnostno razdaljo med vozili.
Cilji nacionalne preventivne akcije tako še vedno ostajajo:
- zmanjšati število prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi neprimerne ali neprilagojene hitrosti;
- zmanjšati število žrtev prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi neprimerne ali neprilagojene hitrosti
- ter zmanjšati število smrtnih žrtev in hudo poškodovanih zaradi hitrosti.
AKTIVNI ZA VARNOST V PROMETU !
Vir: AVP, DARS in PU