Logo MojaObčina.si
JUTRI
21°C
11°C
ČET.
20°C
12°C
Oceni objavo

Boštjan Avbelj: po sezoni polni superlativov želi še višje

Vrhničan Boštjan Avbelj, ki velja za najbolj talentiranega slovenskega voznika, ima za seboj prvo sezono v reliju za državno prvenstvo. S sovoznikom Leonom Andrejko sta dosegla rezultate, ki so odpihnili vse dvome o kakovosti komaj 28. letnega dirkača, ki vztrajno pleza po lestvici navzgor. Začel je z dirkami v pokalnem tekmovanju za volanom renaultovega twinga, nadaljeval v prav tako pokalnem tekmovanju s cliom in sedaj poprijel za volan škode fabie R5. Lahko bi rekli, da zmaga vedno, ko prime v roke dirkaški volan. Z njim smo se na kratko pogovorili o minuli sezoni in načrtih za naprej, ki bodo kot kaže odvisni predvsem od tega, koliko slovenskih podjetij bo v njem videlo svojo marketinško priložnost.
Tekmovalna sezona je končana, kako ste zadovoljni?

Zelo, zaključili smo jo v velikem slogu s samimi superlativi. Po sanjskem uvodu v sezono in zmagi na prvem reliju za državno prvenstvo v moji karieri smo z ekipo zabeležili tudi vrhunski in zelo odmeven rezultat v močni mednarodni konkurenci v Italiji na dirki Rally Citta di Bassano pri Padovi. Na štartu je bilo veliko WRC dirkalnikov in 18. dirkalnikov razreda R5, torej avtomobilov kot jih vozim tudi sam. To je tudi močno središče tega motošporta v severni Italiji in rojstni kraj nekdanjega svetovnega prvaka Mikija Biasiona, ki sodi med legende svetovnega relija. Sicer pa, če strnem sezono lahko rečem, da smo že na prvem reliju pokazali neko dobro hitrost in z nekaj malega sreče smo dosegli rezultat o katerem se je veliko govorilo. Prvi reli in prva zmaga v skupni razvrstitvi! To ni uspelo še nikomur pred mano. Reli Velenje je bil zagotovo nekaj posebnega saj sem s svojimi vožnjami opozoril nase tako navijače kot konkurenco. 

 

Na naslednjem reliju je bil predvsem Rok Turk odločen, da vas prehiti za vsako ceno?

Res je, že v Železnikih sem pravzaprav moral pokazati ali je šlo za srečo, kot so tudi nekateri dejali, oziroma če sem res tako dober. S sovoznikom Damjanom sva ponovno odpeljala odlično dirko in na koncu naju je od prvega mesta v skupnem seštevku ločilo le 9 sekund po nekaj manj kot 100 kilometrih prevoženih hitrostnih preizkušenj. O tem kako na nož je šlo priča tudi razlika do tretje uvrščenega, ki je zaostal že za več kot dve minuti. 
 

Ampak potem je na koncu državnega prvenstva sledila še ena zmaga, je bilo tudi tako na nož?

Na reliju Nova Gorica sem v generalnem seštevku v mednarodni konkurenci osvojil drugo mesto, v državnem prvenstvu pa sem zopet zmagal. Zame je to zares odličen rezultat. Zavedati se moramo, da me je prehitel le voznik svetovnega kova. Rus, ki vozi pod latvijsko zastavo Nikolay Gryazin. Takrat je nastopal še kot vodilni v skupnem seštevku razreda WRC2 kjer na svetovnem prvenstvu dirkajo predvsem mladi talentirani dirkači. Za volanom svojega Volkswagen Pola R5 je bil dotlej moj najbolj zveneč nasprotnik. S sovoznikom Damjanom Andrejko sva ga uspela prehiteti na treh hitrostnih preizkušnjah, kar je zame presežek, ker je razlika v avtomobilih precejšnja. Seveda pa tudi zmaga v državnem prvenstvu ni bila kar tako. Moj edini konkurent Rok Turk se po teh cestah vozi na dirki že pet let, zame je bilo pa vse to prvič. Z rezultatom sem zelo zadovoljen saj sva imela s sovoznikom tudi nekaj težav z avtomobilom in sva se enkrat celo zavrtela. 

 

Sicer ste znani kot zelo zanesljiv voznik?

Moram priznati, da nisem odtrgal ali podrsal ne odbijača ne blatnika kar je za reli precej nenavadno saj se dostikrat močno seka ovinke. 
 

Kako pa sedaj gledate na vse skupaj za nazaj in za naprej?

Veliko je bilo stiskov rok, čestitk in spodbudnih besed in želja, celo napovedi o WRC dirkah. Toda to so napovedi precej v oblakih ker smo seveda v športu kjer prevladujejo finančna sredstva tako da je potrebno ostati realen in se zavedati do kam v tem trenutku sežemo. Ob izdatni podpori velikega pokrovitelja, podjetja ali korporacije bi bilo seveda tudi to možno. A zavedati se moramo, da že sezona za državno prvenstvo stane okrog 100 tisočakov, če pa dirkaš nekje v tujini se pa ta znesek podvoji ali potroji saj je logistike in dodatnih stroškov toliko več. Na tem nivoju potem potrebuješ tudi inženirja, ki ti pomaga nastaviti avto saj je zanašanje na občutek premalo, potrebuješ pa tudi izkušnje. Jaz sem v reliju pravzaprav novinec. 

 

Kakšni so cilji za prihodnjo sezono?

Odpirajo se nam lepe možnosti, da odpeljemo vse dirke državnega prvenstva in celo eno dirko evropskega ERC prvenstva v reliju, ki je najvišja stopnička pred dirkami svetovnega prvenstva. Ob tem bi se rad zahvalil zvestim prijateljem in pokroviteljem za vso izkazano zaupanje in podporo. To so Prigo d.o.o. iz Brezovice kjer sicer tudi delam kot mehanik, slaščičarna Berzo z Vrhnike, Frankstahl d.o.o. trgovina jekla na debelo, Destilcom in Glasurit barve in laki. Upam, da bomo še naprej skupaj dosegali tako vrhunske rezultate. 

 

Peter Kavčič, foto: Uroš Modlic

 

 

 

 

 

 

Oglejte si tudi