Spoštovani, na nas se obračate z raznimi vprašanji, ki se nanašajo na pravice in obveznosti delavcev v primeru naravne nesreče. Glede na to, da smo bili konec julija in v začetku avgusta del nesreč širšega obsega, vam v pomoč prilagamo povzetek in povezavo do potrebnih informacij.
Prilagamo povzetek – Pravice in obveznosti delavcev v primeru naravne nesreče
Zaradi naravne nesreče, ki je prizadela Slovenijo, delovna zakonodaja daje več možnosti, kako urejati odsotnost, ko delavci bodisi niso mogli priti na delo bodisi so prišli, pa so zaradi nepredvidenih vremenskih razmer ali z njimi povezanih dogodkov oziroma okoliščin odšli predčasno, kakor tudi odsotnost v prihodnjih dneh.
Obstajajo tudi primeri, ko delodajalci delavcem, ki bi lahko prišli na delo, zaradi posledic naravne nesreče ne bodo mogli zagotavljati dela ali pa ga bo treba organizirati na drugačen način.
Delovna zakonodaja daje za primere odsotnosti in nemožnosti opravljanja dela ter tudi za namen opravljanja drugega dela ali na drugem kraju več možnosti.
Tako je delavcem in delodajalcem glede odsotnosti z dela na voljo:
- odsotnost z dela zaradi višje sile,
- odsotnost z dela zaradi posebnih okoliščin (hujša nesreča, ki zadane delavca),
- čakanje na delo, ko delodajalec ne more zagotavljati dela,
- izraba letnega dopusta in
- neplačani dopust.
Z vidika organizacije dela sta pomembni predvsem možnosti:
- začasna sprememba vrste in kraja opravljanja dela oziroma odreditev drugega dela in dela na domu ter
- odreditev dodatnega dela v primerih naravne ali druge nesreče.
Več na: https://www.gov.si/novice/2023-08-07-pravice-in-obveznosti-delavcev-v-primeru-naravne-nesrece/
Odgovorna institucija: Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti | 01 369 77 00 | gp.mddsz@gov.si.
Povzela: Petra Pehar Žgajner



