Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
8°C
NED.
22°C
8°C
Oceni objavo

Predstavljene ključne ugotovitve analize stanja na področju prometa na območju Mestne občine Nova Gorica in okoliških občin

V okviru letošnjega tedna mobilnosti so bile v torek, 17. septembra, v Novi Gorici predstavljene ključne ugotovitve analize stanja na področju prometa za območje Mestne občine Nova Gorica in okoliških občin Šempeter-Vrtojba, Renče-Vogrsko, Miren-Kostanjevica, Kanal ob Soči, Brda ter Občine Gorica v Italiji, izdelane v okviru priprave Celostne prometne strategije (CPS). Predstavila sta jih dr. Aljaž Plevnik in dr. Luka Mladenovič iz Urbanističnega inštituta RS iz Ljubljane, ki sta skupaj izdelala predlog celostne prometne strategije, katero naj bi jo na območju Mestne občine Nova Gorica in občin Šempeter-Vrtojba, Renče-Vogrsko, Miren-Kostanjevica, Kanal ob Soči, Brda ter italijanske Občine Gorica postopno uresničevali v prihodnjih petih letih.

 

Zbiranje podatkov za analizo stanja je potekalo skozi vrsto intervjujev s predstavniki vseh obravnavanih občin, tudi občine Šempeter-Vrtojba, ki so potekali od novembra 2012 do maja 2013. Na njih so bili izpostavljeni izzivi in dosežki občin v zadnjih letih, kakor tudi načrti za prihodnost. Ugotovili so, da se občine soočajo s podobnimi težavam, kljub nekaterim uspešnim primerom sodelovanja (naj izpostavimo le povezovanja v okviru projektov Tradomo, ki spodbuja trajnostno mobilnost in dostopnost na slovensko-italijanski meji, ter CroCTaL, katerega cilj je izdelava mreže kolesarskih poti v čezmejnem območju in vzpostavitve avtomatiziranega sistema za izposojo koles - pri obeh Občina Šempeter-Vrtojba sodeluje kot projektni partner, ali brezplačni javni mestni  prevoz na vseh linijah od Vrtojbe, Šempetra, Nove Gorice do Solkana in Kromberka), pa se večinoma na področju načrtovanja prometna ne povezujejo za skupno reševanje težav.

 

Potrebno bo tudi spremeniti navade ljudi. Za to pa bo potrebno najprej drugačno razmišljanje in urbanistično načrtovanje, ki bodo središča krajev ponovno vrnila kolesarjem in pešcem. “Doslej se je tudi prostorsko urejanje povezovalo predvsem z mislijo na to, kako povečati pretočnost za avtomobile. Zato je bilo v mestu pa tudi ostalih, okoliških krajih vse več avtomobilov, posledično so ukinjali javni potniški promet, javne ustanove in trgovine pa gradili tam, kjer so vse bolj dostopne le z avtomobili,” je slabosti za STA predstavil Aljaž Plevnik.

 

Na predlog bodo sprejemali pripombe do konca septembra, nato pa jih do konca oktobra strnili ter cilje strategije oblikovali v končni predlog, o katerem se bodo izrekali občinski sveti sodelujočih občin.

Oglejte si tudi