Oceni objavo

Začetek gradnje priključka Dragomer do julija

Log - Dragomer, 15. maj 2023 – Nov avtocestni izvoz na Lukovici naj bi izbrani konzorcij podjetij Trgograd in GP Krk gradil 18 mesecev. Pogodba je trenutno v podpisovanju na Ministrstvu za infrastrukturo, pogodbena vrednost gradbenih del je 28,5 milijonov Evrov brez davka.

Dars je za gradnjo novega priključka Dragomer izbral konzorcij litijskega gradbinca Trgograd in hrvaškega gradbenega podjetja GP Krk, ki bosta dela izvedla za 28,5 milijona Evrov brez davka. Kot so za Naš časopis pojasnili na Darsu, bodo skladno s sklenjenim Sporazumom o ureditvi medsebojnih razmerij krili 67,85 odstotkov. Direkcija RS za infrastrukturo bo prispevala 28,79 odstotkov, Občina Brezovica 2,75 odstotka ter Občina Log - Dragomer 0,61 odstotkov od skupne ocenjene vrednosti investicije. Družba Dars ima zagotovljena vsa potrebna sredstva. »Pogodba za gradnjo avtocestnega priključka Dragomer na odseku primorske avtoceste med Brezovico in Vrhniko je v fazi podpisa – trenutno na Ministrstvu za infrastrukturo oz. Direkciji RS za infrastrukturo,« so še dodali naši sogovorniki ter povedali, da bodo po sklenitvi pogodbe z izvajalcem opredelili termine posameznih delovnih faz. Gradbena dela naj bi bila sicer končana eno leto in pol po uvedbi izvajalca v delo.

Priključek v obliki diamanta naj bi začeli graditi poleti. Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje pravi, da mora pogodbeni izvajalec po sklenitvi pogodbe v predpisanem roku zagotoviti ustrezno bančno garancijo za dobro izvedbo del. »Dela bi tako lahko stekla v prihodnjih tednih, predvidoma v juniju oz. najpozneje v juliju letos.«



Priključek ima strateški pomen

Načrtovan avtocestni priključek na Lukovici je vsaj z dveh vidikov pomemben tudi za občino Log - Dragomer. Izboljšala naj bi se dostopnost občine ter kakovost bivanja. Občina bo zaradi bližine dostopa do avtoceste zanimiva za priseljevanje, ustvarjeni bodo boljši pogoji za razvoj gospodarstva v občini, pozitivno pa bo vplival tudi na kvaliteto bivanja.



Naj spomnimo

Projekt obsega izgradnjo novega avtocestnega priključka s štirimi priključnimi kraki v obliki »diamanta« z upoštevanjem bodoče 6-pasovne avtoceste in navezavo na obstoječo regionalno cesto na območju naselja Lukovica. V sklopu novega avtocestnega priključka bodo zgradili tudi zahodno obvozno cesto južnega dela Brezovice vse do nivojskega železniškega prehoda preko železniške proge Ljubljana–Trst pri Vnanjih Goricah z navezavo na obstoječo regionalno cesto Podpeč–Brezovica. »Močan ciljno-izvorni promet iz smeri Vnanjih Goric, Podpeči, Dragomerja in naselij vzhodno od Vrhnike nima možnosti neposredne povezave z avtocesto. To povzroča preobremenitev regionalne ceste R2-409/0300 Brezovica–Vrhnika, zastoje skozi naselje Brezovica in kritično obremenitev obstoječega priključka. Posebej problematična je R2-409/0300 med križiščem »pri Poku« in križiščem »pri Gorjancu«, kjer je kapaciteta ceste in križišč že nekaj časa presežena. Promet se poveča zlasti ob jutranji in popoldanski konici. Problematični so tudi zastoji, ki se pojavljajo na izvoznem in odstavnem pasu avtoceste na območju izvoza Brezovica iz smeri Kozarij, so nam razložili naši sogovorniki.


V. L.




Oglejte si tudi