Zamišljeni in zasanjani obrazi starejših v horjulskem domu upokojencev, ki so z veliko pozornostjo spremljali igro članov Kulturnega društva Stara Vrhnika, so jasno govorili, kako so jim misli odplavale v preteklost. Mnogi so se v družinske zgodbe, ki so jih sporočala pisma Kovačevih, močno vživeli, drugim pa so te le odstrle spomine. Življenjski krog, ki se začne z rojstvom, nadaljuje z odraščanjem in poroko, temu sledi rojstvo otrok in njihovo odraščanje, odhod zdoma, zaključi pa se smrtjo, se je odvil pred njihovimi očmi. Avtorica Katarina Lavš-Mejač, profesorica psihologije, se je pri pisanju opirala na zbirko družinskih pisem in Veliki slovenski spisovnik Henrika Podkrajška iz leta 1919. Pisma je postavila v okvir družinske zgodbe Kovačevih, v okvir njihovega življenjskega kroga. S tem je poskušala gledalcem, tokrat varovancem horjulskega doma, predočiti misel, da se življenje kljub številnim žalostnim izgubam sorodnikov, prijateljev in bližnjih nadaljuje, poleg tega pa je želela v njih obuditi spomin na čas pisem in celo znova vzbuditi željo po pisanju ali dopisovanju. Da so igralci z dobro uprizorjeno igro dosegli tisto, kar je režiserka in avtorica zgodbe želela, dokazuje živ in razveseljujoč podatek, da je kar nekaj gledalcev – varovancev izkazalo željo po dopisovanju. Tako pisma med različnimi domovi starejših, kjer je bila igra uprizorjena, že krožijo, pisma pa znova dobivajo pomembno mesto v človekovi komunikaciji.
Nadja Prosen Verbič