Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
2°C
JUTRI
17°C
3°C
Oceni objavo

Izlet članov ZŠAM Tržič

Predvidena vsebina izleta je prerasla v strokovno ekskurzijo, ki nam je dala vpogled v delovanje Centra varne vožnje AMZS Vransko, DARSove nadzorne baze Vransko, na eksponate in zgodbe razvoja v motociklističnem muzeju Vransko in nazadnje v organizacijo in delovanje uspešnega družinskega prevoznega in logističnega podjetja.
Tako kot smo zapisali v letnem planu aktivnosti, smo v mesecu maju, 24. maja 2017, izvedli spomladanski izlet članov ZŠAM Tržič.

Vsebina izleta je bila oblikovana tako, da se je izlet preoblikoval v strokovno ekskurzijo, namenjeno informiranju in usposabljanju udeležencev. Obiskali smo Center varne vožnje AMZS Vransko (CVV), kjer smo spoznali vse module poligona in jih tudi prevozili, se seznanili s programi in dejavnostjo CVV in pridobili nekaj novih praktičnih znanj.

Nadaljevali  smo z ogledom in predstavitvijo delovanja in sistemov za nadzor dela avtocestnega kraka A1 med Arjo vasjo in Domžalami v Nadzornem centru DARSove cestne baze Vransko. Spoznali smo vse sisteme, ki zagotavljajo nadzor nad prometom, opozarjajo na incidente in prožijo ustrezne ukrepe (samodejno ali s pomočjo operaterjev) za zagotavljanje varnosti. Prav tako smo spoznali sistem sekcijskega merjenja hitrosti in pozitivne rezultate po uvedbi, ki se kažejo v umirjanju prometa (za 7 km/h nižje povprečne hitrosti), pa še vedno zaznavanjo okoli 350 kršiteljev v mesecu dni. Predstavljen je bil tudi pilotni projekt  preprečevanja vožnje v nasprotni smeri z aktivnimi komponentami (svetlobna opozorila kršitelju in portalna ostalim voznikom). Zastrašujoče je bilo tudi listanje po video arhivu incidentov (nesreč) na predmetnem avtocestnem odseku. Poučeni pa smo bili tudi o pravilnih postopkih v primeru nesreč na AC, še posebno v primeru požarov v tunelih.

Naslednja izbrana vsebina je bila namenjena pogledu v zgodovino razvoja zlasti motociklov. Le to smo

udejanili v Motociklističnem muzeju Vransko, kjer smo v vodenem ogledu spoznali kolesa in zlasti motocikle od prvih začetkov pa do konca prve polovice 20 stoletja. Najbolj impozantni eksponati so prva Puhova kolesa in motorji ter Tomosovi motorji s poudarkom na cestno-hitrostnih specialkah, ki so v svojem času predstavljala vrhunec tehnologije in tudi izjemnega tekmovalnega uspeha.

Zadnja  vsebina pa je bila podjetniška. Spoznali smo uspešno družinsko avtoprevozniško podjetje Frigotrasport Pišek HS, ki je specializirano za mednarodni transport robe, ki zahteva določene klimatske režime (od -30°C do +30°C). Po sprejemu s strani direktorja podjetja (g. Peter Pišek) smo na kratki predstavitvi organizacije, dejavnosti, logistike in voznega parka spoznali vzroke za uspešnost podjetja. Eden izmed pogojev je logistika, podprta s sodobno računalniško komunikacijsko opremo in sodoben vozni park z EURO 6 vozili, ki niso starejše od 3 let. Ne nazadnje smo si ogledali tudi enega izmed najsodobnejših vlačilcev.

Po izčrpanih vsebinah smo poskrbeli še za družabni del izleta (kosilo, obisk Fontane piva Žalec in sladkanje s trojanskimi krofi).

Oglejte si tudi