Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
2°C
JUTRI
17°C
3°C
Oceni objavo

Okrogla miza na EGSŠ Radovljica

V torek, 2. 2. 2016, smo v šolski knjižnici na Ekonomski gimnaziji in srednji šoli Radovljica organizirali okroglo mizo o praktičnem usposabljanju na naši šoli za programa medijski in ekonomski tehnik. Povabili smo delodajalce slovenskih podjetij:
  • Janez Strojan (nekoč zaposlen na RTV, vodja Izobraževalnega središča na RTV, upokojen, trenutno sodeluje s Televizijo Medvode)
  • Nika Veger (Vstanem d. o. o.)
  • Petra Ambrožič (Obrtna zbornica Gorenjske)
  • Sani Karić (bivši dijak EGSŠ, diplomant IAM-a)
  • Alenka Turičnik (višja svetovalka na Centru za poklicno izobraževanje)
  • Marjana Ahačič (Gorenjski Glas)
  • Miran Dolar (Medium iz Žirovnice)
  • Romana Purkart (Radio Triglav)
  • Klementina Mežek (GTV: Gorenjska televizija)
  • Gregor Graf (bivši učitelj na EGSŠ, trenutno direktor podjetja digiGRAL)

 

Razpravo je vodila ravnateljica Ksenja Lipovšček, okrogle mize pa so se udeležili tudi nekateri profesorji in dijaki 3. in 4. letnikov, ki so že imeli izkušnje s prakso doma in v tujini ter novinarji radia, televizije in časopisa.

 

Ravnateljica je predstavila programe, ki jih imamo na šoli (ekonomska gimnazija, ekonomski tehnik, medijski tehnik), in kje se dijaki praktično usposabljamo, med drugim je omenila tudi prakso v tujini. Profesorji so opisali, kako poteka izobraževanje in usposabljanje na šoli. Profesorica Sabina Mevlja je opisala predmetnik medijskega tehnika, predstavila usvojene vsebine in poudarila, da imajo veliko praktičnega dela z računalniki v programih Adobe. Profesorica Lidija Perše je predstavila program ekonomski tehnik in način izobraževanja. Nato so dijaki z delodajalci in profesorji delili svoje izkušnje s prakso v Sloveniji in tujino.

 

Nekateri so opravljali prakso tudi čez celo leto (npr. v šoli). Vsi so govorili o svojih vtisih, ki so bili pozitivni. Dijaki so tako dobili veliko novih izkušenj in znanja, poleg tega pa so se tudi zabavali in spoznavali nove ljudi in kulture. Tudi delodajalci so z njimi delili svoje izkušnje z zaposlovanjem praktikantov v svojih podjetjih in kako ustreza šolski učni načrt potrebam dela. Za prakso se je prijavilo veliko praktikantov, oni pa izbirajo le tiste, ki so zagnani za delo in jih delo, za katerega se izobražujejo, resnično veseli. Gospod Gregor Graf ni opazil veliko zanimanja v šolskih klopeh, na praksi pa se dijaki pokažejo v drugačni luči. Gospod Janez Strojan je obrazložil, kaj se od praktikanta sploh pričakuje (znanja, zanimanja, veščine). Predvsem se pričakuje zainteresiranost, saj se bo dijak le tako z veseljem naučil tega, kar se uči in bo pri tem uspešen. Gospa Alenka Turičnik nam je svetovala, kako poiskati ustreznega delodajalca in kako poteka prošnja za prakso in katere pogodbe potrebujejo. Pogovarjali smo se tudi o tem, da je najbolj primeren čas za prakso v času, ko učenci nimajo veliko testov. Problem, ki so ga delodajalci postavili je, da so delavci preveč zaposleni, da bi bili lahko mentorji praktikantom vse tri tedne, praktikant pa mora pri opravljanju prakse s svojimi znanji že konkretno prispevati k podjetju. Delodajalci pa so dijakom dali tudi številna priporočila in usmeritve glede praktičnega usposabljanja, da morajo biti zainteresirani za delo, da morajo imeti dovolj znanja in veščin, da dobijo delo.

 

Dijaki, ki so bili na praksi v tujini, so delili svoje izkušnje tudi z novinarji. Povedali so jim, kaj jim je bilo všeč, da so se naučili veliko novega in da je bila praksa zabavna, zanimiva in poučna.

 

Za konec pa smo pripravili tudi manjšo pogostitev v zahvalo za udeležbo.

 

 

Urška Tišler, 3. Ma

Oglejte si tudi