Skrivnosti ni več! Vodstvo občine se je odločilo, da prisluhne občankam in občanom in strategijo razvoja sprejme po temeljitem javnem posvetu z njimi. Na junijski seji občinskega sveta bodo naše izvoljene svetnice in svetniki lahko potrdili Strategijo z največjo možno legitimnostjo. Pogoji, ki jih je občina ponudila, so enaki ali celo boljši od slovenskega povprečja. Zdaj je na vseh da skupaj naredimo, kolikor smo v tem času sposobni. Vabljeni in srečno Vrhnika!
Vse dokumente, ki jih potrebujemo za kakovostno razpravo občina razgrinja na Portalu Občine Vrhnika na povezavi:
Drugi skriti motiv: V javni, strokovno vodeni in vsaj 30 dnevni razpravi naj imajo (zdaj s(m)o jo dobili!) ljudje možnost, da dopolnijo delo strateške skupine, da bi skupaj z lokalno politiko, ne glede na to "kako grdo kdo koga gleda", prišli do kakovostnejšega dokumenta o skupnem življenju do 2030.
Finančna teža strateškega paketa 2022 – 2030 je v trenutni inačici 80.000.000€. To je neka imaginarna vsota. Strategija namreč, kot vsi vemo, ni papir na katerega bi zapisovali vsako novo ulično svetilko na Dobovičnikovi.
Strategija je seznam zamisli, idej, konceptov … kaj ljudje mislijo načelno, malo pa že tudi praktično, da bi bilo dobro, lepo … imeti, da bi bilo življenje v občini udobnejše in prijetnejše. Strategija je sklop idej, kako bi prišli do tega, da bo več ljudi služilo kruh znotraj meja občine, zdaj je obratno.
Bomo to dosegli z razvijanjem turizma, naj bo ta množičen (enodnevni, nekaj urni obiski), ali bolj butičen, več stacionarnega (gostje ostanejo v občini od 3,4 do 14 dni ali več) – na Vrhniki je veliko na pol praznih hiš – bi lahko lastniki živeli od oddajanja sob?
Bodo Bajerji, TMS, Retovje, Močilnik, Star maln, Planina, Kuren in mnoge druge lokacije za katere še ne vemo vse bolj močne, tudi vrhunske turistične lokacije, ki bodo svojo dejavnost nadgrajevale in širile? Kako se bodo razvijali naši gostinci?
Bo naš Ivan Cankar resnična evropska in svetovna blagovna znamka (Ivan, oprosti, res Te ne "zajebavam", ampak danes je literatura zelo drugačna – lahko se zmeniva, da boš naš turistični produkt … ne, ne, ne: zgodba boš, ne več črtica, ampak roman na 500 straneh preveden v 30 svetovnih jezikov, za začetek!, OK?).
Kaj bomo spremenili v svojih glavah, da bosta naš zaščitni znak gostoljubje in odprtost?
Bomo Doživljajsko razstavišče Ljubljanica s stalno razstavo Moja Ljubljanica pripeljali nazaj na Vrhniko? Do leta 2030 se bosta v Ljubljani strokovno posušila tako 5.200 let staro kolo kot nekaj mlajši deblak in takrat enkrat bi lahko bila za stalno razstavljena na Vrhniki po arheološkem načelu in situ, torej tam, kjer sta bila najdena ali vsaj čim bližje?
Bomo iz Ljubljanice sposobni narediti prvovrstno svetovno atrakcijo, kar je bilo v mnogem nastavljeno v projektu stalne razstave MGML Moja Ljubljanica, ki se že kiti z UNESCOVIM znakom?
Bomo skupaj z Borovnico, Log Dragomerjem, Brezovico in Ljubljano zagotovili plovnost Ljubljanice od Vrhnike do Ljubljane?
Bomo del sredstev vložili v prevode Cankarja v svetovne jezike?
Bo občina vložila v največji slovenski film vseh časov po motivih trilogije Janeza Jalna Bobri, ki bo končno Vrhniki in Sloveniji prinesel Oskarja?
Bo Human Fish postal največja slovenska pivovarna?
Bomo še za življenja postavili spomenike našim meščanom Marcelu Štefančiču jr., Blažu Jurjevčiču, Janezu Škofu, Ladu Jakši in drugim – pozna jih vsa Slovenija, mi pa skoraj ne vemo, da so med nami.
Bo makadamski krš za vogalom vaše hiše postal urejeno in varovano parkirišče za Ferarrije , ki jih bodo vozili vaši otroci?
Domišljijo in pamet v roke! Nič kar boste predlagali ni neumnost, lahko pa postane lepa mala zgodba vaše ulice, vaše soseske ali še malo večja Zgodba mesta Vrhnika in še nekoliko večja Zgodba najlepšega mesta med Ljubljano in Piranom s podeželjem, ki je zmožno sebe in to mesto prehraniti s prvovrstno doma pridelano hrano?
Sanjajte, predlagajte, vprašajte sosede, kaj mislijo. Izgubiti nimamo kaj. Na voljo imamo spletni obrazec in vse druge oblike navedene v povabilu na zgornji povezavi. Na voljo je ta portal (Moja Občina) in družabna omrežja.
In še nekaj: javna razprava o našem skupnem življenju do 2030 je nekaj povsem drugega od kakršnekoli predvolilne propagande ali, bognedaj, dnevno političnih obračunavanj. Tam, kjer bomo razpravo moderirali pobudniki, pričakujte, da bomo vse poskuse "mešanja hrušk in jabolk" odločno onemogočali. Za volitve Ustava in Zakon predvidevata točno določene postopke in ravnanja. Držimo se jih! In ostanimo tudi v tem pogledu visoko nad slovenskim povprečjem. Mi imamo Cankarja in se političnega govora lahko učimo od največjega!
V naslednjem zapisu razkrivamo, morda največji in "najbolj podli načrt" zloglasne »sedemnajsterice«. Ostanite z nami!
M.G.



