S strani občinskega redarstva je bilo na področju občine Vojnik izdanih 48 (85) opozoril na kraju samem (to pomeni, da je bilo ob prihodu lastnika vozila izrečeno ustno opozorilo in vozilo odmaknjeno). Na področju parkiranja in ustavljanja je bilo izdanih 87 (28) plačilnih nalogov. Povečanje gre predvsem na račun več zaznanih kršitev 12. točke 65. člena Zakona o pravilih cestnega prometa, ki prepoveduje parkiranje na vozišču v naselju, kjer poteka dvosmerni promet in ločilne črte niso vrisane.
V letu 2015 je Medobčinski inšpektorat in redarstvo izvajalo meritve hitrosti v cestnem prometu v obsegu preteklih let. Ugotavljamo, da je število kršiteljev na nivoju preteklega poročevalskega obdobja. Kot v preteklih letih je večina občin ustanoviteljic tudi v proračunu za leto 2016 planirala najem samodejne merilne naprave, tako da bodo občinski redarji tudi v prihodnje izvajali meritve prekoračitve dovoljene hitrosti na odsekih občinskih in državnih cest v naseljih občin ustanoviteljic. Meritve se bodo izvajale čez celo leto, predvsem na odsekih cest ob javnih objektih, v bližini šol in vrtcev ter na drugih odsekih, kjer bi lahko bila zaradi prekoračene hitrosti ogrožena varnost udeležencev v cestnem prometu. Občinski redarji bodo tako kršiteljem, ki bodo prekoračili dovoljeno hitrost v času izvajanja nadzora in jih bo zabeležila samodejna merilna naprava, po pošti vročili plačilni nalog. S plačilnim nalogom bo izrečena globa za storjeni prekršek in določene kazenske točke, odvisno od višine prekoračitve hitrosti. Prehitra vožnja je, poleg vožnje pod vplivom alkohola, najpogostejši vzrok za povzročitev večjega števila prometnih nesreč tudi v naseljih. Na ta način bo redarstvo skupaj s policijo skušalo zagotavljati dodatno varnost prometnih udeležencev.
Ker je skrb za varstvo okolja eno od bistvenih postavk v zagotavljanju kakovosti javnega prostora ter kakovosti življenja občanov, smo v preteklem obdobju velik delež časa namenili tudi vključevanju gospodinjstev v organiziran odvoz odpadkov, kar sedaj nadaljujemo z nadzorom nad pravilno ločenimi odpadki na izvoru. Nadzorom nad pravilnim ravnanjem ter odlaganjem odpadkov se bo nadaljeval tudi v prihodnje z namenom, da se ugotovi, ali in v kolikšni meri uporabniki upoštevajo določila občinskih odlokov o zbiranju in prevozu komunalnih odpadkov. Z nadzorom bi želeli prispevati tudi k drugačnemu razmišljanju tistih, ki še vedno nepravilno odlagajo odpadke.
Tekst:: mag. Nataša Kos
v sodelovanju s sodelavci Medobčinskega inšpektorata in redarstva



