Zaključek meseca kibernetske varnosti je zato tudi priložnost za poudarek, da se varnost in digitalna pismenost ne končata z oktobrom – temveč predstavljata stalno nalogo vseh nas, ki soustvarjamo sodobno digitalno družbo.
Celovit pristop k digitalni izobraženosti
DigiAkademija ni zasnovana zgolj kot izobraževalni tečaj o uporabi digitalnih orodij, temveč kot sistematičen pristop k razumevanju digitalnega okolja in njegovega vpliva na posameznika ter družbo. Program udeležence vodi od osnovnih digitalnih veščin do kritičnega razmišljanja o vsebinah, ki jih ustvarjamo in delimo, ter o varnosti, ki mora spremljati vsako digitalno dejavnost.
Izobraževanja potekajo v obliki interaktivnih delavnic in učnih taborov, ki temeljijo na načelih izkustvenega učenja. Udeleženci se srečujejo z orodji, kot so Scratch, Canva, ChatGPT, Python, Kahoot, Adobe Firefly, Google Workspace in Microsoft 365, pri čemer ne gre le za tehnično znanje, temveč za razvijanje odgovornega, etičnega in varnega odnosa do tehnologije.
Varnost kot temelj digitalne pismenosti
Oktober kot mesec kibernetske varnosti
vsako leto opozarja, da tehnološki napredek prinaša tudi nove oblike
tveganj – od spletnih prevar in kraje identitete do dezinformacij in
zlorabe osebnih podatkov. DigiAkademija te vsebine vključuje v svoje programe
in tako krepi razumevanje, da je digitalna pismenost neločljivo
povezana z digitalno varnostjo.
Udeleženci se učijo prepoznavati nevarnosti, vzpostavljati varne prakse,
uporabljati zanesljiva gesla, varovati zasebnost in presojati zanesljivost
spletnih informacij. S tem DigiAkademija poudarja, da varnost ni zgolj
tehnična, temveč tudi kulturna in vedenjska kategorija, ki zahteva znanje,
zavedanje in samodisciplino.
Partnerstvo znanja in odgovornosti
DigiAkademijo izvaja konzorcij štirih partnerjev:
· Simbioza Genesis, socialno podjetje,
· IPM komunikacije d.o.o.,
· Inštitut za proučevanje enakosti spolov Maribor (IPES) in
· Press Clipping d.o.o.
Partnerji združujejo izkušnje z različnih področij – od neformalnega izobraževanja in medijske pismenosti do raziskovanja družbenih vplivov tehnologije in komuniciranja – ter s tem oblikujejo model sodelovanja, ki povezuje strokovnost, raziskovalno podlago in praktične izkušnje.
K znanju za odgovorno prihodnost
V času, ko so digitalne kompetence postale enako pomembne kot bralna ali matematična pismenost, projekti, kot je DigiAkademija, ne le izobražujejo, temveč prispevajo k družbeni odpornosti, enakosti in zaupanju v tehnologijo.
Ob koncu meseca kibernetske varnosti DigiAkademija opominja, da resnično varna družba ni tista, ki se tehnologiji izogiba, temveč tista, ki jo razume, uporablja odgovorno in z njo gradi trajnostno prihodnost.





