Oceni objavo

Lani zgrajena še dva pomembna odseka varne (šolske) poti

Log - Dragomer, 14. februar 2022 – Občina Log - Dragomer je tudi v lanskem letu nadaljevala z urejanjem varnih peš in kolesarskih poti. Podjetje MKERŠMANC je ob koncu leta zgradilo preostalih 180 metrov odseka, ki je Cesto Dolomitskega odreda povezal s Šolsko ulico. Učenci, sprehajalci, tekači in kolesarji se lahko tako po varni bližnjici sprehodijo od osnovne šole do loškega športnega parka. Dokončana je bila tudi izgradnja kratkega, a izjemno pomembnega prehoda čez Dragomerški potok med Lazami in Dragomerško cesto, ki je nadomestil udarniško narejen odsek z  zasilnima mostičkoma. Za varnost v prometu pa so poskrbeli še s postavitvijo dodatnih grbin za umirjanje prometa ter ogledal na nepreglednih in manj preglednih križiščih.

Skoraj sedem let je že minilo, odkar je v občini začela zoreti ideja za ureditev varne šolske poti, po kateri bi šolarji, sprehajalci in kolesarji na varen način prišli od enega do drugega skrajnega konca občine Log - Dragomer. Projekt je pred leti zaživel na papirju ter delno tudi na terenu. Uresničena je že več kot tretjina projekta varne šolske poti. Poleg tega je urejenih še nekaj odsekov varnih in peš kolesarskih povezav med naselji občine. Lani sta tako zaživeli dve dodatni novi povezavi. Prva na Logu, druga v Dragomerju.

 Travniška pešpot povezala Log z Dragomerjem

Občina Log - Dragomer je konec leta 2021 uredila novo varno povezavo med naseljema Log in Dragomer. Odsek, ki Cesto Dolomitskega odreda povezuje s Šolsko ulico, so začeli urejati pred dvema letoma. Takrat je bilo zgrajenih prvih 180 metrov poti, preostalo polovico odseka pa so uredili novembra lani. Po lični travniški promenadi se sprehajalci, kolesarji in šolarji na varen način sprehodijo ali zapeljejo od osnovne šole do loškega športnega parka in obratno. Razkošna tri metre široka pot je posuta z rizlom oziroma drobnim peskom, ob poti so postavljeni robniki, ponoči pa je obsvetljena z lučmi. Kot nam je povedal občinski svetnik Andrej Jerman Blažič, skrbnik strateške aktivnosti varnih šolskih ter peš in kolesarskih poti, bodo ob poti v prihodnje postavili še klopi, zoreti pa je začela tudi ideja o zasaditvi sadnih dreves, ki bi po eni strani mimoidočim nudila senco, v rodnem obdobju pa bi si lahko postregli še s sadeži. Bližnjico so občani lepo sprejeli, uporabljajo jo tako šolarji kot tudi starejši.

Povezavo je novembra 2021 gradilo podjetje MKERŠMANC. Kot so nam pojasnili na Občini, so dela obsegala odkop travnate ruše, položitev filca, utrditev podlage, položitev robnikov, premostitev jarka,  nasutje in utrditev peska ter izgradnjo javne razsvetljave. Pot je široka tri metre, vrednost del pa je bila slabih 28 tisočakov.

 

Po čvrsti trasi iz Laz do Dragomerške ceste

Prebivalci okoli 140 hiš spodnjega Dragomera so se lahko razveselili tudi do konca  urejenega odseka poti med Lazami in Dragomerško cesto. »Dela v Lazah sicer niso bila obsežna, a imajo največji učinek za prebivalce spodnjega dragomerškega naselja, saj jim urejen prehod čez Dragomerški potok omogoči varen in hiter dostop do Dragomerške ceste in nato v naše gozdove in hribe,« pravi Andrej Jerman Blažič. V nadaljevanju naj bi ob Dragomerški cesti speljali še pločnik do regionalne ceste ter hkrati nadaljevali prizadevanja za izgradnjo načrtovanega odseka poti čez dragomerške travnike ter tako tudi skozi Dragomer, v celoti, zagotovili  varno (šolsko)  peš in kolesarsko pot.

Prehoda čez Dragomerški potok sta bila sicer zgrajena  že pred tremi leti. Takrat so z udarniško prostovoljno akcijo ter podarjenim materialom skupine aktivnih občanov zgradili zasilna mostička in čez travnik s peskom utrdili pot. »Odsek smo uredili tako, da nam je moj prvi sosed dal šest zelo težkih plohov. Potem je prišel drugi sosed z zelo veliko traktorsko prikolico in jih odpeljal dol. Župan je naročil dva kamiona peska in balo filca, tretji sosed pa je ta pesek s traktorjem z nakladalno žlico raztrosil. Na koncu se je zbrala skupina občanov z otroki. Poprijeli smo  za lopate, grablje, samokolnice in v eni uri in pol poravnali del pešpoti, ki je v občinski lasti. Naslednjič smo ponovili vajo še na delu pešpoti, ki je v lasti Sklada kmetijskih zemljiš ter poprosili četrtega soseda, da jo poravna z malim valjarjem,« je slikovito razložil Jerman Blažič. »Kasneje smo naredili še stopnice in mostička zavarovali z zasilnima ograjama.« Tako zgrajena mostička je občina  konec leta 2021 nadomestila s solidno utrjenima robustnima prehodoma preko dovolj širokih betonskih cevi, skozi katere je speljan potok. Pešci in kolesarji se sedaj po čvrsti in zavarovani trasi, brez stopnic, varno sprehajajo oziroma peljejo s kolesom od ulice Laze do Dragomerške ceste.

 

Do večje prometne varnosti tudi s postavitvijo grbin

Za zagotavljanje varnosti pešcev vseh generacij je bilo lani poskrbljeno tudi z umirjanjem prometa. Občina Log - Dragomer je lani postavila še 14 grbin za umirjanje prometa. Tri hitrostne ovire na ulici Na Grivi, eno na Vrhovčevi cesti, tri  na Rimski cesti, štiri na Cesti 8. maja, dve na cesti Dolomitskega odreda ter eno na Poti na Polane. Od priporočenih 60 hitrostnih ovir iz Promete študije Občine Log - Dragomer jih je tako postavljenih približno polovica (29). Na Dragomerški cesti jih je bilo v preteklih letih postavljenih šest, dve na ulici Na Grivi, dve na Šolski ulici, dve na Rimski cesti, ena  na Cesti 8. maja ter dve na Poti na Plešivico. »S postavitvijo grbin oziroma  »ležečih policajev«, dobiš večjo varnost. Ležeči policaji te kaznujejo na kraju prekrška prehitre vožnje - takoj, brez listka, kazni ne dobiš na položnici, a te prehitra vožnja vseeno udari po žepu. Ležeči policaj ti ob prehitri vožnji lahko resneje poškodujejo podvozje ali pa te v najboljšem primeru ob udarcu opomnijo, da je prihodnjič bolj pametno zmanjšati hitrost,« jo o razlogih, zakaj delovna skupina podpira postavitev grbin za umirjanje prometa, povedal Jerman Blažič, ki je ob tem še opozoril, da morajo grbine ustrezati predpisanim standardom oziroma biti dovolj visoke, če želimo, da so učinkovite.

 

Kako se je začelo

Pred približno sedmimi leti so se štirje občani, Marko Kraner, Andrej Jerman Blažič ter Igor in Samo Pavlin povezali v civilno iniciativo za varno šolsko pot ter na občino Log - Dragomer naslovili pobudo za ureditev varne šolske poti v naselju Dragomer. Pobuda je bila leto kasneje razširjena na zagotavljanje oziroma urejanje varne peš in kolesarske poti ter varnih prehodov čez cesto na celotnem področju občine, hkrati pa je bila uvrščena tudi med prioritetne razvojne projekte občine. Za skrbnika te strateške aktivnosti je bil določen najstarejši občinski svetnik Andrej Jerman Blažič. Iniciativi so se kmalu pridružili Vilijem Kosednar, Urška Babnik in Franci Kozjek, ki so bili pod vodstvom podžupana Simona Strgarja imenovani v županovo posvetovalno delovno skupino. Ta je na podlagi smernic za šolske poti Javne agencije RS za varnost prometa ter občinske prometne študije pripravila osnove za  »Izvedbeni načrt varne šolske poti od Lukovice do Jordanovega kota«. Varno šolsko pot so speljali stran od gostega prometa ter regionalne ceste, stran od hrupa, onesnaženosti z izpušnimi plini in mikrodelci. Ob tem jih je vodila ideja, da umik od motoriziranega  prometa pomeni večjo varnost ter manj možnosti za prometne nesreče. Pri načrtovanju trase varne šolske poti so zasledovali štiri ključna izhodišča. Trasa poti naj bi bila, kjerkoli je to možno, odmaknjena od motoriziranega prometa. Poti, ki bi jih speljali preko travnikov naj bi bile široke do tri metre in utrjene z grobim in finim peskom. Deli trase, ki bi bili speljani po obstoječih občinskih cestah in ulicah bi za pešce potekali po pločnikih, za kolesarje pa bi na teh cestah in ulicah vrisali opozorilne talne znake ter potek varovane kolesarske steze. Zamisli so si tudi, da bi trase opremili s svetilkami in klopcami za počitek, ter kjer je možno, še z zasaditvijo dreves za senčenje.

 

22 odsekov oziroma 7500 metrov varnih poti
Delovna skupina je načrt projekta varnih šolskih poti skozi občino razdelila na 22 odsekov in za vsakega natančno določila način reševanja. »V okviru možnosti je delovna skupina za vsak odsek določila predvsem način reševanja posameznega odseka, določene so bile širine poti, izvedba bankin, vrste in širine pločnikov, vrsta materiala za utrjevanje pohodne površine, opremljenosti s klopcami in razsvetljavo, vrste talnih oznak in obcestnih tabel ter števila, vrste in razporeditve grbin za umiritev prometa in podobno.«

 

V. L.,

Foto: Tim Žugaj in Andrej Jerman Blažič

Oglejte si tudi