Na Zboru krajanov se bosta soočila dva pogleda na kanalsko obvoznico, ki bo čez Sočo zavila pri Mercatorjevem marketu, se na desnem bregu Soče peljala mimo Plastika in železniške postaje ter se pri sedanjem spomeniku padlim borcem (ki ga bodo, če bo obvoznica, odstranili) priključila na soško cesto.
Župan Andrej Maffi je prepričan, da je obvoznica dobra rešitev. Za MOST je med drugim povedal: "Že od začetka sem prepričan, da je to rešitev za Kanal. Zmanjšala bo izpušne pline, povečala prometno varnost. Omejitev hitrosti bo takšna, da onesnaženje ne bo večje, tovornjaki in avtobusi, ki se sedaj s težavo srečujejo na mostu, bodo preusmerjeni na obvoznico. Tudi zaradi tekočega prometa bo manj onesnaženja. Prireditve, zaradi katerih sedaj zapiramo regionalno cesto, bi lažje organizirali. Center Kanala bi tako lahko oživili recimo tudi s koncertom ob vodnjaku in podobno. Strinjam se, da bi jo lahko poimenovali drugače, morda, novi most. Obvoznica, ki bi promet preusmerila pri Ajbi in se priključila pri Morskem bi namreč mimo Kanala dejansko odpeljala tudi vse goste in turiste na poti med Bovcem in Novo Gorico. Proti tej rešitvi smo bili že leta 1998. Tako bi rekel: manjšina bo izgubila, večina pa pridobila. In računam, da se bomo dogovorili, da je pozitivnih učinkov obvoznice več, kakor negativnih."
V civilni iniciativi proti gradnji kanalske obvoznice na izbrani trasi, ki v teh dneh že zbira podpise za peticijo (tekst je priložen v priponki), poudarjajo, da je lokalna samouprava ob sprejemanju trase obvoznice premalo upoštevala dolgoročne posledice, ki jih bo cesta imela za Kanal, biser naravne in kulturne dediščine.
Predvsem je pomembno, da krajani dobijo predstavo o tem, kako velik poseg v prostor bo to in kje točno poteka trasa, pravijo, da potem ne bodo presenečni, tako kot so bili, ko so zgradili ČHE Avče.
Člani iniciative poudarjajo, da nikakor ne nasprotujejo pravi obvoznici, vendar, pravijo, je nedopustno, da bi zgradili cesto, ki bo Sočo prečkala po novem mostu le 200 metrov od sedanjega, posegla v naravno in kulturno dediščino Kanala in dejansko pospešila promet mimo pokopališča in zdravstvenega doma. Zanima jih tudi, ali je in kako je ARSO dal soglasje za poseg v zaščitena kanalska korita.
Za nepovraten poseg v prostor bi morala občinska uprava iskati rešitve v dogovoru s krajani, poudarjajo v civilni iniciativi. Nazadnje so se o obvoznici z občinsko upravo pogovarjali pred enajstimi leti, ko je bil sprejet tudi lokacijski načrt.
In ker gre za nepovraten poseg, izbrana trasa obvoznice ni le problem civilne iniciative, temveč vseh prebivalcev Kanala in občine.
Prav soočenju mnenj in informiranju krajanov je namenjen Zbor krajanov, ki bo ob 17h v Gasilskem domu.




