Logo MojaObčina.si
JUTRI
21°C
11°C
ČET.
20°C
12°C
Oceni objavo

Primož Rožnik postal mehanik leta

Konec novembra je v Ljubljani potekal finalni večer za pridobitev naziva mehanik leta, ki ga podeljujeta zurnal24.si in revija Mehanik in voznik. Za laskavi naziv se je potegovalo deset tekmovalcev, osvojil pa ga je Primož Rožnik, Euroservis Avto Rožnik, iz Horjula.
Finalisti so se potegovali v treh teoretičnih in praktičnih preizkušnjah: odgovoriti so morali na deset teoretičnih vprašanj, na otip so morali prepoznati tri predmete, skrite v škatlah, in v 120 sekundah sestaviti dvojno črpalko za gorivo. Največ znanja med vsemi je pokazal Primož Rožnik iz Euroservisa Avto Rožnik iz Horjula in si s tem prislužil laskavi naziv mehanik leta. »Priznanje je potrditev, da sem na pravi poti, kajti vsa ta leta je bilo ogromno odrekanja in malo prostega časa. Veliko se posvečam raziskovanju težav, ki se velikokrat zdijo nerešljive,« je povedal Rožnik za zurnal24.si. Naziv mu je prinesel prepoznavnost, predvsem pa zaupanje strank, ki prihajajo k njemu.
Primož Rožnik se s servisiranjem vozil ukvarja tako rekoč že od otroštva, kajti kot pravi, je znal že pri enajstih letih zamenjati zavore: »Navdušil me je oče, ki je bil mehanik. S tem poklicem živim od mladih nog.« Svoje znanje je nadgrajeval s posebnimi šolanji v organizaciji revije Mehanik in voznik ter na raznih šolanjih v organizaciji inštituta Metron. Redno se udeležuje tudi vseh predavanj in šolanj, ki jih organizirajo dobavitelji in proizvajalci avtomobilskih rezervnih delov ter diagnostičnih orodij.
Kot serviser dela že 21 let in vodi lastno servisno delavnico Euroservis Avto Rožnik, kjer poleg celostnih servisnih storitev dajejo poudarek še diagnosticiranju kompleksnejših mehanskih in elektronskih napak. Pravi, da je tiste vrste človek, ki mu je največji izziv odpravljanje napake. Z njo se bo ukvarjal tako dolgo, da jo bo premagal. S tehnološkim razvojem, zaradi katerega postajajo komponente iz dneva v dan bolj zapletene, se povečuje tudi potencialni asortima tovrstnih napak. Včasih so jih lahko odpravili kar lastniki sami – doma, danes pa temu ni več tako. »Od začetkov do danes so se najbolj spremenili ravno elektronika in sistemi izgradnje vozila. Včasih je lahko vsak zamenjal žarnico, danes je to že skoraj nemogoče. Včasih so avtomobile delali inženirji, oblikovalci pa so obliko prilagodili tehnologiji. Danes je ravno obratno.«
Ni pa se spreminjala samo tehnologija, marveč tudi dialog s strankami. Kot pravi, se je bilo na začetku lastne podjetniške poti lažje pogovarjati s strankami, kajti danes v primeru reklamacij prihaja do groženj ali pa opozoril, »da nas bodo dali v časopis«. »Pomembno je, da za svojim delom in materialom, ki si ga vgradil, stojiš. Če se zgodi napaka, je pomembno, da jo priznaš in odpraviš, stranki pa je treba tudi razložiti, zakaj se je napaka zgodila.« Sicer pa: kako ločiti dobrega mehanika od slabega? »Najbolj pomembno za stranko je, da pride v urejeno delavnico. Pomemben je osebni stik. Pošteno ji je treba razložiti, kateri deli so bili zamenjani in zakaj. Sam že leta delam tako, da stranki pokažem stare in odslužene dele. Če mehanik na vozilu opazi okvarjene in obrabljene dele, mora stranko pred popravilom o tem obvestiti in povedati, koliko dodatnih stroškov bo s tem nastalo.«

Primož Rožnik, ki ima v svoji garaži še vedno svoj prvi avto, fička, letnik 1983, pravi, da opravlja sanjsko službo. »To je nekaj, kar sem si že od nekdaj želel.« Upoštevajoč to dejstvo in pa njegovo strokovno podlago, ki jo je z nazivom mehanik leta le še potrdil, lahko rečemo, da so okvarjena vozila v njegovi delavnici v pravih rokah.

Gašper Tominc, foto: zurnal24.si 

Oglejte si tudi