Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
13°C
JUTRI
20°C
12°C
Oceni objavo

Marketing in podjetništvo – kaj vemo in znamo?

 

Dandanes smo preko medijev izpostavljeni številnim novicam, nekaterim bolj, nekaterim manj izobraževalnim, strokovnim ali nestrokovnim. S to rubriko želimo bralcem, približati področje marketinga in podjetništva. Čeprav se morda sliši precej formalno, obljubimo, da bomo vsebino člankov pisali kar se da razumljivo, da bomo vsebino približali tako posameznikom kot lokalnim podjetjem, ki radi sledijo novim trendom s poslovnega in marketinškega sveta.

V času epidemije smo se konkretno zavedali, kako pomembno je znanje in še bolj to, da ga delimo. Naš cilj je, da vam s članki ponudimo kredibilen vir informacij in priložnost, da se dodatno izobrazite tako o marketingu, podjetništvu in o ostalih aktualnih temah, kot je digitalizacija. Poleg člankov, bomo z namenom povezovanja in medsebojnega podpiranja, organizirali še redna online druženja v obliki Podcastov in “okroglih miz”, na katerih bomo gostili podjetnike iz različnih industrij in branž.

“Pravila igre” so se v t.i. »novi realnosti«, v številnih pogledih spremenila, zato je glede na trenutne razmere izrednega pomena, da imamo podjetniki neomajno voljo in jasno začrtano vizijo.

Tudi, ko nam ne gre vse po načrtu in imamo dvome, če je sploh vredno nadaljevati in vztrajati, moramo verjeti vase in zaupati v zastavljeno vizijo. Uspešnega podjetnika ali podjetnico namreč odlikuje tudi sposobnost hitrega prilagajanja (okoliščinam) in zaznavanje novih priložnosti. Pandemija COVID-19 je marsikatero podjetje prisilila v drugačno paradigmo razmišljanja. Posledično so se podjetja, ki pred tem niso pretirano vlagala v digitalizacijo (ali pa vsaj ne na področju marketinga), to bila prisiljena storiti praktično “čez noč”.

Ko govorimo o marketingu, bom začel z drzno trditvijo. Trdim, da je danes težje kupiti kot prodati.

Zakaj je temu tako? Sodobni kupec je zasut s številnimi informacijami, ki so si pogosto celo nasprotujoče. Ogromno je tudi različnih digitalnih stičnih točk s ponudnikom. Bolj preprosto povedano, danes si lahko vaši potencialni kupci, oziroma stranke podjetja, vašo blagovno znamko in ponudbo, ogledajo na številnih različnih digitalnih kanalih (eni pomembnejših so LinkedIn, Facebook, Instagram ...) in se o vaših izdelkih in storitvah dobro izobrazijo, še preden sploh stopijo v stik z vami. To velja tako za fizične, kot tudi spletne nakupne izkušnje.

Opravka imamo torej z izrazito informiranim kupcem. Raziskave kažejo (Gartner, 2019), da je v nakupnem procesu le majhen delež takih, kjer imamo mi, kot ponudnik, direktno komunikacijo s kupcem. Vse ostalo namreč sestoji iz kupčevih samostojnih raziskav, pridobivanj mnenj drugih in tako naprej.

Kot ponudnik, moramo zato na spletu jasno in konkretno predstaviti naše prednosti, pri tem pa ne smemo v nobeni fazi v tem procesu pozabiti tudi na kvalitetno izobraževanje naših bralcev. Z dobro premišljenim izobraževalnim procesom kvalitetno dopolnimo bolj direktno-prodajne aktivnosti. Z izobraževanjem namreč gradimo odnose s potencialnimi kupci ter s tem olajšamo njihove nakupne odločitve v prihodnosti. Takrat, ko bodo dejansko pripravljeni kupiti.

Viri:

https://www.gartner.com/en/sales/insights/b2b-buying-journey

Damjan Blagojevič, Pro Marketing d.o.o.

Oglejte si tudi