Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
4°C
JUTRI
23°C
8°C
Oceni objavo

Dan šole

Leto je že naokoli in spet smo dočakali dan šole. V četrtek, 20. novembra, je naša šola ob 15. uri in 30 minut odprla vrata za učenke in učence pa tudi njihove starše. Zlasti na razredni stopnji se je kar nekaj staršev odločilo, da bodo ta dan skupaj s svojimi otroki »greli« šolske klopi.
Tema letošnjega dneva šole je bila MOJ ODNOS DO HRANE, saj smo se na šoli že prej odločili, da bomo sodelovali na Tednu globalnega učenja, ki med 15. in 23. novembrom poteka na območju celotne Slovenije že osmo leto zapored. Teden globalnega učenja je dogodek, ki ga pod okriljem Centra Sever-Jug organizirajo članice Sveta Evrope, pri nas pa poteka pod okriljem društva Sloga. V tem tednu se v številnih evropskih državah zvrstijo številni dogodki, ki so namenjeni vprašanjem družbene izključenosti, globalne soodvisnosti in solidarnosti. Tema letošnjega Tedna globalnega učenja je bila prehranska varnost, njen namen pa je bil izpostaviti zlasti naslednja področja: lokalno in globalno neenakost in nepravičen dostop do hrane, stereotipe glede hrane, medkulturno percepcijo odnosa do hrane, globalno državljanstvo, globalno odgovornost do področij, ki trpijo hudo lakoto, spoštovanje človekovih pravic in pravice do hrane. Že pred dnevom šole so se na šoli začele izvajati različne dejavnosti, povezane s temo prehranske varnosti.

Program dneva šole je potekal v tem vrstnem redu: na predmetni stopnji smo se najprej zbrali v svojih matičnih učilnicah, kjer so potekale različne delavnice, ki so trajale eno uro. Sledilo je predavanje z naslovom Moj odnos do hrane je – hvaležnost, ki ga je vodila gospa Marta Satler iz društva Edirisa Slovenije. Gospa Satler je tako kot večina sedanjih članov društva Edirisa kar nekaj časa preživela v Ugandi kot prostovoljka. Otrokom v slovenskih vrtcih, osnovnih in srednjih šolah poskuša prek svojih predavanj približati svet njihovih vrstnikov v Ugandi, pa tudi v drugih afriških deželah. Ob koncu predavanja smo se odpravili v svoje razrede na okusno malico, ki nam je tega dne še posebej teknila. Nato je napočil čas za kviz. Razdelili smo se v dve skupini in tekma se je začela. Po kvizu smo se še enkrat odpravili v avlo, kjer nam je gospa Darinka Orel najprej predstavila izsledke raziskave ob zaključku Tedna globalnega učenja, ki je zajela šolsko prehrano po svetu, v Sloveniji in tudi na naši šoli. Za konec pa so svoja opažanja o zavrženi hrani na naši šoli strnili še šolski novinarji, ki so prej 10 dni skrbno spremljali dogajanje v jedilnici v času glavnega odmora za kosilo.

Člani šolskega novinarskega krožka na Osnovni šoli Polhov Gradec


Tržnica poklicev 

V 8. in 9. razredu je najpomembnejša odločitev o nadaljevanju izobraževanja. Pri sprejemanju poklicne odločitve se poleg staršev vključuje tudi šola. Učenci skozi celotno osnovnošolsko izobraževalno pot razvijajo svoje sposobnosti, delovne navade, darove, poznavanje sebe in svoje interese. Šola s svojimi dejavnostmi spodbuja in širi te lastnosti.

V okviru poklicne orientacije pa se učenci srečajo z več dejavnostmi, to so obisk CIPS-a, reševanje različnih testov, ki so povezani s poklicno odločitvijo, pogovori, razgovori, svetovanja, ki jih izvajajo svetovalni delavci in razredniki, obisk podjetij, poklicne karte, obisk Informative, informativni dnevi, dnevi odprtih vrat izbranih šol.

Ena izmed oblik spoznavanja šol in poklicev pa je tudi Tržnica poklicev. Letos je bila organizirana drugič, prvič pa lansko šolsko leto na OŠ Horjul.

Svetovalne delavke iz osnovnih šol Horjul, Polhov Gradec, Dobrova, Brezovica in Log - Dragomer smo se med seboj povezale in nastala je ideja, da se za učence organizira tržnica, kjer se bodo predstavile srednje šole. Na Tržnico poklicev pa niso povabljeni samo učenci, temveč tudi njihovi starši. Srednje šole so zelo dovzetne za povabila in se na svojstven način tudi predstavijo (v eni minuti menjamo verige na motorni žagi, sestavimo pručke, predstavimo delovne prakse v tujini …). Dijaki srednjih šol sodelujejo tudi na predstavitvah, tako da našim učencem na njim razumljiv način predstavijo šolo in poklic.

Z organiziranjem Tržnice poklicev želimo osnovnošolcem ponuditi dodatno možnost, da se seznanijo s posameznimi izobraževalnimi programi in v domačem okolju neposredno pridejo v stik s šolo, profesorji, dijaki.

Albina Jerman Slabe

 

Intervju z Janezom Sečnikom, gasilcem
1.      Kakšno se vam zdi vaše delo?

Včasih zelo naporno, včasih pa tudi zabavno.
2.      Kakšno škodo je povzročil žled v lanskem letu?

Žled je povzročil veliko škodo v naših gozdovih in tudi na stanovanjskih objektih.
3.      Kakšno škodo so povzročile poplave letos?

Poplave so največ škode povzročile na objektih, ogromno tudi na cestah. Sprožilo se je veliko zemeljskih plazov, ki so povzročili škodo v kmetijstvu.
4.      Ali je škoda že odpravljena?

Najnujnejše stvari so se sanirale. Trajalo pa bo več let, da se odpravi vsa škoda po žledolomu in poplavah.
5.      Ali radi pomagate ljudem?

Zelo rad pomagam, zato sem se tudi odločil, da postanem prostovoljni gasilec.
6.      Koliko časa ste že gasilec?

To delo opravljam že 30 let.
7.      Koliko ljudem ste že pomagali?

Pomagam vsem, ki potrebujejo pomoč, in ne morem prešteti vseh.
8.      Ali uživate v tem delu in zakaj?

Včasih je zelo naporno, nekaj časa pa si vzamemo tudi za zabavo, posebno na tekmovanjih, gasilskih vajah in gasilskih veselicah. V tem delu zelo uživam, ker rad pomagam, imam rad delo gasilca.
9.      Zakaj ste se odločili za to delo?

V mladosti je bilo to druženje z vrstniki, pozneje pa sem opazil, da ljudje velikokrat potrebujejo pomoč in jim kot gasilec lahko velikokrat pomagam.
10.  Kakšno misel bi sporočili bralcem?

Opravljanje dela gasilca je zahtevno, vendar bi bilo brez prostovoljnih gasilcev življenje naših krajanov veliko težje, saj gasilci pomagamo ob različnih nesrečah in dogodkih.

Ana Dolenc, Lidija Železnik in Janez Sečnik, 7. a 

 

Oglejte si tudi