V izogib izgubljanju časa na sejah, sem že v mandatu 2010 do 2014 kot nestrankarski župan dva dni pred sejo povabil predstavnike strank (predsednike in vodje svetniških skupin) na neformalni sestanek, na katerem bi se lahko razrešile marsikatere nejasnosti. V preteklem mandatu je to lepo teklo, kar je razvidno tudi iz rezultatov, ki jih je dosegla oziroma za katere projekte je pripravila Občina Vrhnika. Naj navedem le največje: kanalizacijsko omrežje, čistilna naprava, nova knjižnica, energetsko obnovljen vrtec, Cankarjev dom, Glasbena šola, postavitev označevalnih tabel, ureditev krožišč, izgradnja novih prostorov za šolo, postavitev Park & Ride na Vrhniki, obnova več kilometrov podeželskih cest, vodovoda, zamenjava in postavitev javne razsvetljave, in še bi lahko našteval. V sedanjem mandatu pa se tovrstnega usklajevanja udeležuje le nekaj strank in list. Ostalih pa to ne zanima in raje nastopajo na občinskem svetu. To je razvidno tudi iz njihovih izvajanj na samih sejah, ko do onemoglosti ponavljajo ista, že večkrat obrazložena vprašanja. To pa otežuje seje in po nepotrebnem krade čas za obravnavo drugih točk. Naj za primer navedem le dejstvo, da je bilo v prejšnjem mandatu 30 rednih in izrednih sej, na katerih smo obravnavali v povprečju 10,03 točke na sejo, seja pa je trajala v povprečju 2 uri in 56 minut. Nikoli se ni zgodilo, da seje ne bi pripeljali do konca in da bi bilo potrebno sejo nadaljevati v novem terminu.
Seveda bo kakšen svetnik izjavil, da pač svetniki tedaj niso proučili materialov, zato na seji niso sodelovali, kot se skuša prikazati tudi danes. Pa sem mnenja da temu ni tako. Marsikateri svetnik po proučitvi materialov dejansko izkoristi možnost, da problematiko razčisti že pred sejo, saj kot dober svetnik ne želi krasti časa ostalim 23 kolegom z vprašanji, ki bi jih lahko predhodno razrešil.
Tudi konkretni problemi, ki so se pojavili na seji 10. novembra, so bili predstavljeni tako, da jih pripravljavci proračuna niso predhodno poznali in se njanje niso mogli pripraviti, saj je na ta način lahko presenečenje popolno. Pri tem pa se svetnik, ki je postavil vprašanje, na katerega v tistem trenutku dejansko ni dobil odgovora ne zaveda, da je občinski svet postavko že sprejel s proračunom za leto 2016. Dejstvo je, da je tu govora o možni investiciji v ureditev izvirov Ljubljanice, za katerega so se svetniki zavzemali že tedaj, ko so županu predlagali nakup gostinskega obrata v Močilniku (ki pa sploh ni šel v prodajo). In v letu 2015 smo ob pripravi proračuna za leto 2016 predvideli možnost, da bi ob zagotovitvi državnih ali evropskih sredstev lahko kandidirali za izvedbo. Zato je bilo to (ob vedenju celotnega Občinskega sveta) v proračun tudi vneseno v poglavje »Načrt razvojnih programov 2016 – 2019« (skrajšano NRP). Glede na to, da so razvojni cilji Slovenije in EU v tej finančni perspektivi usmerjeni pretežno v t. i. mehke programe in ne v investicije, je tudi ta postavka sedaj iz proračuna umaknjena. Poudarjam pa, da postavka ne vpliva neposredno na proračun, saj je temeljila na sredstvih, ki ne izhajajo neposredno iz proračuna. Proračunska sredstva pa bi se aktivirala šele, ko bi bili pridobljeni drugi viri.
Ocenjevanje, ali je Doživljajsko razstavišče Ljubljanice zgodba o uspehu ali ne, je zelo zahtevno dejanje. Osebno si ne upam trditi, da je projekt slab, saj tako laična kot strokovna javnost projekt hvali. Smatram, da so le obiskovalci tisti, ki o tem lahko presodijo. Smešno je tudi to, da so se tisti, ki najbolj kritizirajo projekt, tudi najbolj borili za to, da upravljanje prevzame naš Zavod Ivana Cankarja. Torej ti isti kritiki dejansko ne verjamejo, da je ZIC sposoben uspešno peljati projekt. Osebno nisem tega mnenja in v celoti podpiram delo tistega dela ZIC, ki je odgovoren za razstavo Moja Ljubljanica. Res pa je tudi, da tako zahteven projekt z dnevom odprtja še ne more biti popoln, pač pa so potrebne dodatne dodelave. In le v primeru, da odgovornim za to zagotovimo potreben čas in pogoje, bo tudi celota zaživela v željenem obsegu.
Tudi sicer se pripombe svetnikov, ki se s proračunom ne strinjajo vezane predvsem na investicije iz NRP, to je na tiste investicije, ki naj bi se izvajale v letih po 2017 (v letu 2018 in kasneje), in ki so vse vezane na evropska in državna sredstva. Iz navedenega se točno vidi, koliko so ti svetniki razvojno naravnani. Ob sočasnem podpiranju pridobivanja sredstev iz zunanjih virov, vsako investicijo, ki bi Vrhniki pomagala do večje prepoznavnosti in s tem udeležbe pri razrezu turističnega kolača ki ga uspešno razvija Ljubljana, označuje za nepotrebno in zgrešeno.
Verjamem, da ste edini merodajni razsodnik le občani Vrhnike, ki boste povedali kaj je prav in kaj ne. Verjamem tudi, da si potek seje Občinskega sveta ogledate tudi na video posnetkih na naši spletni strani in si sami ustvarjate mnenja o strokovnosti in primernosti odgovorov, ki jih podaja občinska uprava.
In naj zaključim z mislijo enega najuspešnejših slovenskih menedžerjev, ki je dejal: »Slovenci odpuščajo vse, le uspehov ne.« In zgleda, da ravno to moti določene kroge, ki ne želijo sodelovati z gradnjo Vrhnike, pač pa se z diskreditiranjem pripravljajo na nove volitve.
Župan Občine Vrhnika, Stojan Jakin
PRVOTNO PISMO, NA KATEREGA ODGOVARJA ŽUPAN SI LAHKO PREBERETE TUKAJ.



