Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vrhnika
DANES
22°C
12°C
JUTRI
21°C
11°C
Oceni objavo

Za angleškim lepotcem prišla na vrsto še Hruščova limuzina

Konec septembra so se v Tehniškem muzeju Slovenije v Bistri lotili loščenja še enega vozila: ZIS-a 115, ki ga je Titu poklonil Nikita Hruščov. Poleti so namreč v muzeju s pomočjo podjetja Globo iz Stuttgarta, ki se že poldrugo stoletje ukvarja z avtokozmetiko, temeljito zloščili Titov Rolls Royce silwer wraith. Ker so fantje delo opravili odlično, so se v muzeju odločili, da podoben tretma namenijo še ZIS-u 115.

V desetletju po osamosvojitvi je tehniškemu muzeju uspelo pridobiti 15 avtomobilov, ki jih je nekoč uporabljal jugoslovanski predsednik Tito. To so večinoma primerki prestižnih limuzin z visoko tehnično in zgodovinsko vrednostjo. Med drugim sta tudi dva ZIS-a iz leta 1954, ki jih je Titu podaril nekdanji sovjetski voditelj Nikita Hruščov. Vozili izhajata še iz obdobja Stalina, ki je bil paranoičen nad osebno varnostjo, zato ni skoparil z varnostnimi dodatki na vozilu. Vrata je okrepil z jeklenimi ploščami, stekla na vratih pa so bila debela kar 75 mm. Stalin, ki se je bal napada, je vedno sedel zadaj med dvema varnostnikoma. Nikoli ni bil v istem oklepljenem vozili dva dni zapored in je pogostokrat nepričakovano spreminjal svojo načrtovano pot. Po Stalinovi smrti 1953 je vajeti Sovjetske zveze prevzel Nikita Hruščov, ki je opustil nekatere manire predhodnika. Namesto na pretirano blindirana vozila je prisegal na varnostno službo, ki mora opraviti svojo nalogo. Ko se je njegova delegacije leta 1955 mudila v Jugoslaviji, je s seboj pripeljala tudi vozni park petih vozil, ki jih je kasneje pustila Jugoslaviji v dar. Tita so v teh oklepnih limuzinah občasno prevažali vse do leta 1974.
Kot je za Naš časopis dejal Drago Štimec, vodja konzervatorsko-restavratorske službe v muzeju, po dobri izkušnji z Globom, ki je povrnil sijaj rolls roycu, ni bilo dvoma, da se lotijo tudi enega od dobrih štiri tone težkih ZIS-ov. »Na prvi pogled pločevina vozila deluje sijoče, a ko je polovica pokrova motorja zloščena, druga pa ne, potem opazite razliko – konkretno razliko,« je dejal Štimec. Globova avtokozmetika vozilu ne daje le očem všečnega leska, ampak tudi potrebno zaščito. Štimec pravi, da posebnih presenečenj med obnovo niso odkrili, »… mogoče nas je še najbolj presenetila plastika, ki jo je zob časa kar pošteno načel.« Po dobrem dnevu loščenja je nekdanje državno protokolarno vozilo zasijalo v lesku, kot ga je imelo nekoč, ko so se v njem prevažali najvišji državniki. V kolikor je tudi vas zanimalo, da bi si ga ogledali, lahko to storite vse dni v tednu (razen v ponedeljek) ali pa obiščete spletno stran muzeja www.tms.si, kjer je med drugim omogočen tudi virtualni sprehod med zgodovinskimi vozili.  

 

Gašper Tominc, foto: GT

Oglejte si tudi