Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Mengeš
JUTRI
20°C
16°C
PET.
19°C
12°C
Oceni objavo

Kaj o prometu v Mengšu menite občanke in občani?

V okviru priprave Občinske celostne prometne strategije občine Mengeš smo izvedli anketo o prometu v občini. Odzvalo se je preko 430 občank in občanov, ki ste nam zaupali svoje potovalne navade in pogled na razvoj prometa. Med drugim smo vas povprašali za mnenje o nekaterih predvidenih ukrepih. Rezultati so sledeči.

Prvo vprašanje se je nanašalo na pogostost obiska nekaterih lokacij. Izkazalo se je, da se več kot polovica anketiranih nekajkrat na teden odpravi v trgovine in do storitev v okolici doma. Nekoliko manj (40 %) pa se jih tako pogosto odpravi v središče občine po različnih opravkih (občina, pošta, knjižnica ipd.) ter do trgovin in storitev na obrobju občine. Med sosednjimi občinami so najpogostejši obiski Ljubljane in Domžal, malo manj pogosto Kamnika, občasno pa tudi Komende.

Mengšani, glede na anketo, na veliko lokacij in dejavnosti potujejo z avtomobilom, kar je v primeru daljših razdalj tudi povsem razumljivo (v druge občine, do oddaljenih trgovin in storitev …). Kar 71 % vprašanih se aktivno (peš, s kolesom, e-skirojem, e-kolesom) odpravi na rekreacijo, in sicer 50 % peš in 21 % s kolesom. Tudi v središče občine, ki je skoraj trem četrtinam anketiranih v radiju 2 km, se tja odpravi aktivno (59 %). Prav tako se v šolo peš ali s kolesom odpravi veliko šolarjev (43 %). A ker je ta na primerni razdalji za hojo ali kolesarjenje (do 2 km) kar 73 % anketiranim, bi lahko bil ta delež še večji, zato pa je potrebna predvsem varna šolska pot. Službo ima na primerni razdalji za pešačenje ali kolesarjenje (v tem primeru do 5 km) skoraj četrtina vprašanih. Med vsemi anketiranci pa jih v službo potuje aktivno le 10 %, še dodatni 3 % pa z avtobusom.

Graf 1: Kako običajno (najbolj pogosto) potujete


Graf 1

Večina anketirancev se strinja, da je treba v občini Mengeš izboljšati pogoje za hojo (62 %) in kolesarjenje (65 %) z vidika varnosti in udobja, največ (76 %) vas meni, da je treba izboljšati tudi frekvenco in potek linij javnega potniškega prometa. Prevladuje tudi mnenje, da je treba trajnostne načine potovanj bolj spodbujati in ljudi ozaveščati. Po drugi strani pa se skoraj tri četrtine (72 %) anketirancev strinja, da je treba s širitvijo in/ali gradnjo novih cest omogočiti hitrejše potovanje z avtomobilom, kar je z vidika varnosti in udobja pešcev in kolesarjev ter omejenega prostora kontradiktorno z rezultati prvih treh trditev. Ta navedba tudi ne sovpada z odgovori na vprašanje, katere vrednote se zdijo najpomembnejše pri načrtovanju prometa. Kar 75 % je namreč na prvo mesto postavilo varnost ljudi. Temu sledijo vrednote zdravje, boljši pogoji za hojo kolesarjenje, prostorska ureditev prijazna človeku, varovanje okolja in lažja uporaba javnega potniškega prometa. Najmanj pomembno se anketiranim zdi zagotavljanje dobrih (brez večjih sprememb v pristopu) ali celo boljših pogojev za vožnjo z avtomobilom.

Graf 2: katere vrednote se vam zdijo najpomembnejše, ko govorimo o načrtovanju prometa v občini Mengeš


Graf 2

Kdaj bi bili krajše razdalje (do 2 km - do 25 minut hoje in do 10 minut vožnje s kolesom) namesto z avtomobilom pripravljeni opraviti s peš ali s kolesom?

Kar polovica poti takšne poti že sedaj opravlja peš, tretjina pa s kolesom. Še raje bi se teh načinov posluževali, če bi bile poti bolj urejene in varne, v primeru kolesa tudi hitrejše. Le 10 % vprašanih bi se za hojo odločilo, če bi bilo parkiranje na končni lokaciji težje in le 1 %, če bi jim to priporočil zdravnik. Zanimalo nas je tudi, če bi se povečalo število kolesarjev, v primeru, da bi lahko kolo varno parkirali ali si ga izposodili. 8 % vprašanih bi večkrat sedlo na kolo v primeru, da bi bile varne kolesarnice v središču občine, 10 % pa, če bi bile te na postajah JPP. 12 % bi več kolesarilo, če bi bil na voljo sistem izposoje koles.

Pozanimali smo se tudi glede nekaterih hipotetičnih ukrepov. Tiste, ki se nanašajo na umirjanje prometa v bližini šol in vrtcev, bi podprlo 78 % vprašanih. Za izboljšanje kolesarske infrastrukture je 77 % vprašanih, malenkost manj (74 %) tudi infrastrukture za hojo. Več kot polovično podporo (57 %) je prejel projekt vzpostavitve javnega sistema za izposojo koles. Bolj deljena so mnenja o dodatnem nadzoru hitrosti z radarji  in preureditvi ulic v enosmerne v južnem delu Mengša, še vedno pa je ta dva ukrepa podprlo več vprašanih, kot jih je bilo proti.

VABLJENI K ODDAJI UKREPOV, KI BODO LAHKO REŠILI PROMETNE IZZIVE

Sodelovanje za vas, občanke in občani, pa z anketo še ni zaključeno. Na vrsti je faza, ki je verjetno najbolj zanimiva. Na posebnem portalu, kamor ste že lahko vnesli izzive, s katerimi se srečujete, lahko sedaj oddate tudi konkretne predloge za ukrepe, ki bodo lahko rešili ravno te izzive. Obiščite https://cps.projekti.si/menges/ukrepi  ali skenirajte QR kodo, označite lokacijo in podajte svoj predlog.
QR koda


logo - I feel sLOVEnia

logo - RRA LUR

Oglejte si tudi