Mladi Vrhniški planinci taborili pod Krnom

Mladinski odsek PD Vrhnika je od 1. do 10. avgusta 2017, v vasi Krn nad Kobaridom organiziral 53. planinski tabor, katerega vodja je bil Andrej Stržinar. Udeležilo se ga je 91 mladih planincev, vodnikov in spremljevalcev.

Takoj po objavi razpisa za tabor v mesecu maju, so se prosta mesta na naše presenečenje zelo hitro polnila, tako da smo bili do sredine junija že praktično polni. Kar nas je zelo razveselilo. V juliju so potekale še zadnje priprave in 1. avgusta so se na tabornem prostoru že zaslišali mladi glasovi. Nekateri tihi in utrujeni, saj jih je vročina in triurna vožnja z avtobusom zdelala, spet drugi polglasni in rahlo zadržani, saj so se prvič znašli v planinskem taboru. Glas tistih, ki jim je tabor že poznan, pa je bil krepak in nasmejan. Nasmejan zato, ker so vedeli da se bodo naslednjih 10 dni prebujali s pogledom, na eni strani na Krn, na drugi strani v daljavi na Matajur, okoli pa na polno gorskih pašnikov z živimi planinam ter da bodo vse to osvojili, če se bodo le nekoliko potrudili. Vsi pa so vedeli, da jih čaka odkrivanje za njih še neodkritega in spoznavanje za njih še nespoznanega. Nasmeh je postal malo bolj kisel šele zvečer, ko smo jim povedali, da bo vstajanje za na ture vsaj ob 5.30, ker tudi na tej nadmorski višini (900 m.n.m.) vročina ne popušča. Obrazna mimika - izbuljene oči, nagubano čelo in odprta usta so bili znaki, ki so kazali, da mladi planinci niso bili najbolj navdušeni nad novico. Vendar so že na prvi turi spoznali, da ne bo šlo drugače, če želijo osvojiti vse zastavljene vrhove, ne da bi jim pri tem zaradi vročine »zavreli« možgani. Razdeljeni v 5 skupin smo opravili naslednje ture: planina Planica, planina Slapnik in Zaslap, kjer smo si ogledali izdelavo sira in skute, planina Pertovč, Mrzli vrh, Krn (iz različnih smeri), Batognica in Vrh nad Peski. Za posladek smo organizirali spanje pod milim nebom na planini Polog. Iz tabora smo se odpravili mimo planine Medrje do cerkve na Javorci. Le-to smo si ogledali in prisluhnili vodičevi razlagi o njeni zgodovini. Cerkev je arhitekturno zelo bogata, glede na to, da je bila zgrajena med 1. svetovno vojno. Ima pa tudi močan simbolni pomen, saj je nad vhodnimi vrati napis Mir, kar opominja vsakega obiskovalca že od njene izgradnje, da si mora vsakdo prizadevati za mir. Od tu smo nadaljevali do planine Polog, kjer smo si »postlali« na pašniku, se okrepčali s pečenimi hrenovkami in zaspali v soju polne lune in zvezd ter v družbi kobilic in krav. Naslednji dan smo še s kurukulo prečkali reko Tolminko, si ogledali rove Rupnikove linije in se odpravili nazaj v tabor.

Popoldnevi so bili namenjeni iskanju sence za počitek, igranju odbojke, badmintona, družabnim igram, hoji po slacklinu in spuščanju po žičnici oziroma mini ziplinu. En dan smo namenili učenju vozlov ter orientacijskemu teku, kjer so planinci na kontrolnih točkah pokazali znanje iz prve pomoči in o vozlih. Na obisk smo povabili člane GRS Tolmin, kateri so nam predstavili in prikazali svoje delovanje. Pripravili smo si kino pod zvezdami, oziroma kino pod Krnom, kjer smo si ogledali film Ne joči Peter. Za ohladitev pa smo se šli pri vasi Volarje kopat v reko Sočo.

Tako kot na Vrhniki, je tudi v taboru en dan zagodlo vreme. Močan veter nam je skoraj odpihnil glavni šotor s kuhinjo in jedilnico. Vendar smo ga s skupnimi močmi uspeli obdržati na tleh.

Zadnji večer je tabor obiskala planinska krstna komisija v zasedbi rabelj Krokar, mežnar Češark in župnik Fosil ter podelila planinska imena. Krščeni so bili: Anamarija Turšič – »Lučka«, Boža Moritoki Škof – »Kitka«, Primož Pečlin – »Vozu« in kuharica Mateja – »Šefla«. Zadnjo noč, ko smo vsi skupaj prespali v glavnem šotoru, so nekaterim »neznanci« po stari navadi z zobno pasto naredili nekaj obraznih pik.

Brez njih bi bolj na tanko piskali: Anthron d.o.o., Avtoelektričarstvo Trček Robi, Avtoprevozništvo Vehar Janez, Kmetija Zalar, Mlekarna Planika - Kobarid, Pekarna Adamič, Pro-saf d.o.o., Štirn d.o.o., Tiskarna Somaru, Studio Fabrka, Tomaž bar, Vesper, Žito d.d., PZS in ZIC Vrhnika.