Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vrhnika
DANES
5°C
0°C
JUTRI
4°C
4°C
Oceni objavo

Naš dragi avto

Tehniški muzej Slovenije v Bistri je odprl novo stalno razstavo o prvem stoletju avtomobilizma na Slovenskem. »Naš dragi avto«, kot jo je poimenoval stvaritelj mag. Boris Brovinsky, je nikoli končana zgodba o Slovencih in naših jeklenih konjičkih.

Sodobna interaktivna razstava v prvi vrsti daje obiskovalcu vpogled v to, kako je Slovencem v treh različnih obdobjih avtomobil »drag« tako in drugače. Najsi bo to čas pred prvo svetovno vojno, ko se nad čudno novotarijo navdušujejo predvsem največji avanturisti, pa med obema vojnama, ko se prelevi v večini predrag statusni simbol, do obdobja po zadnji vojni, ko avtomobil ni več tako drag, a je treba nanj čakati v dolgi vrsti. Inženir strojništva, mag. Boris Brovinsky, v Tehniškem muzeju Slovenije že 19 let kustos na področju motornih vozil, je vsebinski temelj pričujoči razstavi, ki je nastajala več let, črpal iz lastne magistrske naloge, pozneje izpopolnjene v zgodovinsko delo »Kako so konjske moči izpodrivale konje«: »Njena sporočilnost je osredotočena na motorna vozila na Slovenskem in vlogo, ki so jo ta imela v posameznem obdobju. Ne gre torej za tehnični razvoj motornih vozil niti za domače avtomobilsko gospodarstvo in industrijo. Te teme terjajo posebno obravnavo. To so prihodnji projekti, vezani na odločitev vodstva muzeja in sredstva, ki bodo na razpolago. Obstoječ fond vozil in zbranega gradiva namreč omogoča vsebinsko obdelavo vseh teh omenjenih sklopov.« Med desetimi avtomobili na razstavi najdemo ikoničnega Piccola, ki velja za enega najstarejših ohranjenih avtomobilov pri nas, tu pa so še Austro Daimler, Wanderer, ki so jih izdelovali pred 1. sv. vojno in prva leta po njej, limuzina Chrysler iz 30. let, ki velja za enega izmed predstavnikov priljubljenih ameriških znamk tudi pri nas ter nezgrešljivi Ford T, pa povojna Zastava 600D t. i. »Fičo«, ter pet motornih koles, med njimi Torpedo izpred 1. svetovne vojne, dirkalni DKW izpred 2. svetovne vojne, ki so ga uporabljali še leta po njej, priljubljeni Tomos T12, motorno kolo Douglas, iz obdobja po 1. svetovni vojni, ter dirkalni maloserijski Tomos D5 iz začetka 60. Let, s katerim so v Jugoslaviji popularizirali moto šport. Vsi so ob pomoči slik in video posnetkov postavljeni v »naravno okolje« svojega časa. »Glede na prostorske omejitve je na razstavi predstavljen le manjši del, sicer bogatega fonda avtomobilov in motornih koles iz naših zbirk,« pojasnjuje mag. Brovinsky in napoveduje: »Z razstavo nadaljujemo zastavljen načrt postopne prenove prometnega oddelka in upamo, da nam bo lahko kmalu sledila tudi razvojna dejavnost in industrija motornih vozil na Slovenskem ter nekoliko bolj tehniško obarvana tematika razvoja motornih vozil skozi čas.«

 

Damjan Debevec, Foto: DD

Oglejte si tudi