Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
1°C
JUTRI
24°C
6°C
Oceni objavo

V gozdu se igramo in učimo

V tem šolskem letu smo se v sklopu Eko šole vključili v projekt »Znanje o gozdovih«, katerega namen je izobraževanje in ozaveščanje o gozdovih in o njihovi vlogi na našem planetu. Projekt je zasnovan tako, da spodbuja povezovanje otrok z gozdom in gozdno dediščino, hkrati pa jih opozarja na varovanje gozdov. Poleg tega so cilji projekta tudi:

-          spodbujanje otrok k opazovanju in doživljanju narave z vsemi čutili;

-          naučiti otroke uživati v naravnem okolju;

-          naučiti otroke odgovornosti do … in odnosa do …;

-          krepiti okoljske kompetence posameznikov. V projektu so sodelovali otroci oddelkov drugega starostnega obdobja in otroci kombiniranih oddelkov s strokovnimi tandemi.

Kako smo začeli

Najprej smo se o možnostih, izzivih in željah vključitve v projekt in izvajanja aktivnosti pogovorili na timu »gozdna pedagogika«, nato pa smo začetni entuziazem in namen projekta predstavili še širšemu krogu zaposlenih, ki so se nam z veseljem pridružili. Tako smo oblikovali skupino sodelujočih in glede na že podane smernice pripravili plan dela.

 Aktivnosti, ki so bile izvedene oz. so v postopku izvajanja in zaključevanja:

-          vsakodnevni obiski bližnjega gozda, prosta igra v gozdu, opazovanje in doživljanje gozda z vsemi čutili, raziskovanje gozda kot naravnega igrišča;

-          aktivnosti učenja o gozdu v gozdu,

-          prenašanje kurikularnih področij v gozd (pravljična urica v gozdu, gozdne izmišljarije (kratke zgodbe, pesmi), dramska igra in igra z lutkami v gozdu – lutke in odrsko prizorišče iz naravnega materiala, učenje nove pesmice in utrjevanje že znanih pesmic v gozdu, »gozdna matematika«, gozdna tombola,

-          gozdni gibalni poligon (preskušanje gibalnih spretnosti in premagovanje ovir),

-          čutna pot: bosopet po gozdnih poteh (spoznavanje taktilnih občutkov), orientacija v gozdu,

-          nabiranje gozdnih pridelkov: kostanja, smrekovih vršičkov,

-          družinska srečanja v gozdu,

-          igra in ustvarjanje z naravnim materialom.

Strokovni delavci so otroke ves čas raziskovanja spodbujali in opogumljali, da so bili v nenehni vlogi aktivnih soudeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa, dopuščali so možnosti in dajali priložnosti, da so se otroci počutili varno, sproščeno, da so krepili svoja močna področja in se urili na področjih, kjer so šibkejši. Posebno pozornost so namenjali otrokom, ki jih je bilo sprva strah, so bolj zadržani, otrokom s posebnimi potrebami. Otroci so pridobili na samozavesti, opaziti je, da sta se koncentracija in vztrajnost za igro in delo podaljšali, spretnejši so pri premagovanju ovir, medsebojnem sodelovanju, izoblikovali so si pozitiven odnos in odgovornost do narave, pridobili  nova znanja, spretnosti, veščine, ki jih bodo lahko uporabili skozi življenje.

S sodelovanjem v projektu bomo nadaljevali tudi v prihodnjem šolskem letu in ga nadgradili z mnogoterimi raznolikimi aktivnostmi, ki bodo otrokom širile obzorja in jih spodbujale, da svoj prosti čas preživijo v raziskovanju različnih naravnih okolij, ob igri v naravi v družbi staršev in sorojencev.

Tekst: Nina Kotnik

Foto: Klaudija Lubej

Oglejte si tudi