Logo MojaObčina.si
DANES
27°C
4°C
JUTRI
25°C
6°C
Oceni objavo

Raziskovanje okusov in umetnosti

Na šoli je kulinarični krožek združil učence v ustvarjalnem procesu, kjer so spoznavali ne le umetnost kuhanja, temveč tudi pomembnost kulinarike. Hkrati so učenci skozi obiske gledališča in predavanja o zgodovinskih in kulturnih dogodkih odkrivali bogastvo kulturne dediščine in umetnosti.

Kuharski krožek

Od septembra do decembra so imeli učenci od 1. do 5. razreda kuharski krožek. Prijavilo se je veliko zagretih kuharjev in kuharic – preveč za eno kuhinjo, zato smo oblikovali štiri skupine, ki so izmenično kuhale, pekle in ustvarjale v naši gospodinjski učilnici. Ugotavljali smo, zakaj je pomembna higiena, kako lahko porabimo ostanke hrane in kako lahko obarvamo hrano brez uporabe umetnih barvil. Preizkusili smo se tudi v vključevanju zelenjave v tiste kulinarične dobrote, kjer je ne bi pričakovali, uporabljali pa smo sezonska in lokalna živila. Uspelo nam je celo sestaviti svoj recept. V pomoč nam je bilo različno znanje: od matematike do logike, spoznavanja okolja in likovne umetnosti. Otroci so h krožku prihajali zelo radi. Vonj po sveže pripravljeni hrani je pred vrata gospodinjske učilnice vedno znova privabil gručo pokušine željnih želodčkov, ki smo jim rade volje ponudili nekaj grižljajev. Naša kuharska srečanja smo pred novoletnimi počitnicami sklenili s praznično stojnico s ponudbo piškotov za učence in zaposlene naše šole.

Gledališka vzgoja

Decembra smo se z gledališko skupino druge triade odpravili v SLG Celje, kjer smo imeli možnost pokukati v zaodrje nastajanja gledaliških predstav. Raziskali smo prostor, kjer se igralci pripravljajo na svoje nastope, videli njihovo sobo za čakanje med predstavo ter spoznavali postopek izdelave lasulj in mask, ki dodajo pridih resničnosti likom na odru. Predvsem zanimive so se nam zdele tudi majhne skrivnosti gledališča, od tega, kako postarati igralca na odru, kako ustvariti resničen videz rane oziroma krvi in koliko besedila se morajo igralci naučiti za predstavo, ki traja skoraj 5 ur. Poleg tega pa smo spoznali še, kaj pomeni beseda intendant (upravnik gledališča). Izvedeli smo ogromno, najbolj pa nas je navdušila ogromna soba s kostumi. Iz gledališča smo se odpravili po Celju, vendar nas je dež pregnal na suho. Nismo bili preveč žalostni, saj nas je pogrela vroča čokolada. Skupaj smo preživeli lepo popoldne in dobili nov zagon za ustvarjanje gledališke predstave.

Predavanje o holokavstu

Januarja smo gostili geografa, zgodovinarja in direktorja Sinagoge Maribor Borisa Hajdinjaka, ki je odličen poznavalec in raziskovalec zgodovine Judov na Slovenskem. V okviru mednarodnega projekta Krokus je v spomin na mednarodni dan holokavsta predaval na temo Usode slovenskih vrstnikov Anne Frank.

Stare pisave

Pisava, ki jo uporabljamo in pišemo v slovenskih šolah, se imenuje latinica, natančneje gajica. Ali veš, v kateri pisavi je bila napisana slovenska himna Zdravljica Franceta Prešerna? V bohoričici, latinični pisavi, ki ni imela črk č, š in ž. Na naši šoli se srečujemo na tečaju starih pisav, kjer spoznavamo razvoj in se učimo osnov pisav (stara slovenska pisava bohoričica, cirilica, gotica).

Kulturni pust

Z učenci 4., 5. in 8. razreda smo se na pustno soboto udeležili pustne povorke v Novi Cerkvi. Tokrat smo se našemili v knjižne molje, saj radi beremo, najprej za domače branje in bralno značko, potem pa pride na vrsto najslajše čtivo – to je tisto po našem okusu. V pripravo maske so bile najbolj vključene učenke 8. razreda, ki so to skupinsko masko izdelovale pod mentorstvom učiteljic Marine Vešligaj in Deje Horvat. Sodelovali so tudi mlajši učenci z učiteljicama Moniko Natašo Kranjc in Katjo Kavčič. Skupaj smo se nato ponosno prelevili v knjižne molje in se sprehodili mimo gledalcev na pustnem karnevalu. Najbolj nas je razveselilo, da je dež počakal točno do konca povorke.

Tekst: Matej Ocvirk, Deja Horvat, Katja Kramljak, Nina Križanec Rodica

Foto: Matej Ocvirk, Deja Horvat, Katja Kramljak

Oglejte si tudi