Izvedene oziroma organizirane so bile različne delavnice, s pomočjo katerih so se ponudniki lokalne hrane usposobili za skupno trženje. Pripravili so promocijske zgodbe, fotografije in kratke predstavitvene filme, ki jih bodo lahko uporabili za informiranje o svojih storitvah in izdelkih na spletnih straneh, družbenih omrežjih, dogodkih ipd. Uporabno znanje s področja informiranja in komuniciranja je namreč ključnega pomena, da se dober glas hitro razširi. Dandanes je v množici ponudnikov in ob močni konkurenci na trgu nujno vedeti, na kakšen način se predstavljati v javnosti, kako izbrati pravo ciljno skupino, kje in na kakšen način tržiti ter kako spremljati učinkovitost izvedenih aktivnosti oziroma promocij izdelkov, pridelkov ali storitev. Ravno s tega razloga je bil projekt v lokalnih okoljih zelo dobro sprejet, saj je sledil sodobnim trendom trženja ter sodelujoče opolnomočil s praktičnimi nasveti ter foto in video materialom, pripravljenim za distribucijo.
Usposabljanja in praktične kuharske delavnice
Ob podpori evropskih finančnih sredstev je bil izveden nakup štirih stojnic ter štirih prodajnih avtomatov, prav tako je bil opremljen manjši Turistično-informacijski center v Vojniku. Prebivalcem urbanih območij in zaposlenim v javnih kuhinjah so predstavili ponudbo lokalne hrane, za zaposlene kuharje in kuharice oziroma pripravljavce obrokov v šolstvu so bila organizirana usposabljanja in praktične kuharske delavnice, izveden je bil natečaj za pripravo jedi iz lokalnih surovin, ki je k sodelovanju pritegnil tudi gostince. Delavnice za ravnatelje in vodje prehrane o možnostih uporabe lokalne hrane v šolah in vrtcih ter korakih do vzpostavitve trajnih partnerstev s ponudniki z območja LAS so zaokrožile celoto, ki vodi do dolgotrajnejšega sodelovanja med vsemi deležniki projekta, njihovega povezovanja ter ne nazadnje do razvoja dejavnosti in lokalnih okolij.
Skupna promocija in povezovanje
Eden izmed glavnih ciljev projekta je bil tudi oblikovati mrežo lokalnih akterjev, ki bodo s skupnimi aktivnostmi poskrbeli za celovito rast in razvoj območja. Vključeni v mrežo bodo ob medsebojni podpori in dobrem sodelovanju odkrivali ter delili dobre prakse, kako biti v svojem poslu, ki je usmerjen v ponujanje lokalnih izdelkov na trg, čim bolj prepoznaven in inovativen. S skupno promocijo bo učinek še boljši, zato se vsi dobro zavedajo pomembnosti sodelovanja in izkazovanja podpore ter pridobivanja znanja za krepitev neformalnih kompetenc za lažji obstoj na trgu podjetništva in kmetijstva.
Kolesarske trase za gibalno ovirane
Obenem je projekt opozarjal tudi na pomen varovanja okolja in sobivanja z naravo ter razvijal in promoviral programe aktivnega vključevanja ranljivih skupin v družbo. Zavod Vozim in Društvo paraplegikov jugozahodne Štajerske sta z motom »Kolesarji brez ovir« poskrbela za vključevanje gibalno oviranih v lokalno okolje ter osveščanje mladih o pomenu gibanja s poudarkom na kolesarjenju. Kupili so štiri ročna kolesa za gibalno ovirane, ki bodo na voljo za brezplačno izposojo, in pripravili kolesarske poti različnih težavnosti, primerne za ročno kolesarjenje, saj je telesna aktivnost odličen temelj dobrega počutja in splošnega zdravja vseh, še posebej pa tistih, ki se soočajo s fizičnimi in zdravstvenimi ovirami.
Zadani cilji v okviru projekta, prispevati k uresničevanju načel kratkih oskrbnih verig ter ranljivim skupinam zagotoviti kakovostno, zdravo in uravnoteženo prehrano s spodbujanjem naročil živil iz lokalnega okolja, so bili izpolnjeni.
Tekst: Alenka Sajovic
Foto: Gregor Katič




