Pilotna stena – sklop 1: na spodnjem robu ceste smo izvedli 20 m dolgo pilotno steno, sestavljeno iz 17 armirano-betonskih pilotov premera 0,6 m in globine 8 m. Piloti so izdelani iz betona C25/30, XC2, PV–1, Dmax32, njihova kakovost pa je potrjena z atesti. Sestava tal se je sproti evidentirala v vrtalne dnevnike, dno pilotov pa je segalo najmanj 1,80 m v hribinsko osnovo.
Pilotna stena je povezana z vezno gredo preseka 80 × 80 cm iz betona C30/37, XD3, XF4, odpornega na mraz in sol. Armatura je položena na odsekani beton pilotov ter na 10 cm debel podložni beton C12/15. Zasip za gredo je izveden z drobljenim materialom 0–60 mm, vgrajenim do 30 cm po plasteh, z zahtevano zbitostjo 92 % po Proctorju in Ev2 > 60 MPa.
Pilotna stena – sklop 2: na zgornjem robu ceste smo izvedli 81,50 m dolgo pilotno steno iz 28 pilotov globine 4 m in premera najmanj 0,6 m, izvedenih iz betona C25/30. Tudi tukaj je dno pilotov segalo vsaj 1,80 m v hribinsko osnovo, kakovost materialov pa je potrjena z ustreznimi atesti.
Na pilotno steno je postavljena 2 m visoka kamnita zložba konstantnega prereza: višine 2,08 m, širine 1,42 m pri temelju in 0,50 m na vrhu. Temelj ima okoli 10 % sklona proti zaledni drenaži. Ob zlaganju kamnov se je sproti izvajal zasip z zrnato kamnino D125, ovito v geosintetik natezne trdnosti min. 15 kN/m. Zložba je izvedena iz skal velikosti 50–100 cm, v razmerju 70 % kamen in 30 % beton C20/25. Ob zidu je izveden drenažni zasip z drenažo DN200, vgrajeno na betonskih muldah. Zasip se zgošča v slojih do 40 cm, z zahtevano zbitostjo Evd > 45 MPa. Vidne fuge so obdelane estetsko, nad geosintetikom pa je vgrajeno 70 cm humusa ter zatravljene prizadete površine.
Pilotna stena – sklop 3: ob spodnjem robu ceste smo izvedli pilotno steno dolžine 28,40 m, sestavljena je iz 24 pilotov premera 0,6 m, globine 8 m in medosne razdalje 1,20 m. Piloti so izvedeni iz betona C25/30, dno pa je znova segalo 1,80 m v hribinsko osnovo.
Vezna greda prereza 80 × 80 cm je izvedena iz betona C30/37, XD3, XF4. Zaledni zasip je iz drobljenega materiala 0–60 mm, vgrajenega v slojih do 30 cm, z zahtevano zbitostjo 92 % po Proctorju in Ev2 > 60 MPa. V konstrukcijo so vgrajena samouvrtna IBO sidra tipa SIS–R38–500, dolžine 15 m.
Poseben poudarek je bil namenjen odvodnjavanju, ki vključuje: oblikovanje ustreznih prečnih in vzdolžnih sklonov cestišča, odvod vode preko mulde širine 50 cm v obstoječi revizijski jašek, izvedbo drenaž z 200 mm perforiranimi cevnimi profili na betonskih podlagah, preusmeritev vode iz jaškov preko prepusta BC 500 in zadrževalnikov do potoka Bezovičica. Ob sanaciji plazu smo izvedli celotno rekonstrukcijo ceste proti naselju Bezovica v dolžini 420m.
Na iztoku je izvedena betonsko-kamnita iztočna glava iz betona C25/30, brežina pa je obložena z lomljencem Dsr = 0,20 m, z vgrajeno peto Dsr = 0,30 m. Površina se je humuzirala in zatravila, nakloni pa so se prilagodili obstoječemu terenu. S celovito izvedbo treh sklopov pilotnih sten smo zagotovili dolgoročno stabilnost cestnega telesa, učinkovito zaščito pred plazovi in varen promet za vse uporabnike. Investicija predstavlja pomemben korak k trajnostni in zanesljivi lokalni infrastrukturi. Končna vrednost investicije znaša 837.266,05 evra, ki je financirana s strani Ministrstva za naravne vire in prostor Republike Slovenije. Navezuje se na škodni dogodek poplave 4. avgusta 2023.
Tekst in foto: Boštjan Švab





