Logo MojaObčina.si
DANES
15°C
4°C
JUTRI
16°C
6°C
Oceni objavo

Odprto pismo: Prometna varnost v občini Vojnik

Kakovost življenja vseh ljudi v naši občini je odvisna tudi od stopnje varnosti, prometna varnost pa je eden najpomembnejših vidikov sodobnega življenja. Varnost v cestnem prometu se zagotavlja s kakovostno cestno infrastrukturo, varnimi vozili ter z ozaveščanjem in spodbujanjem k odgovornemu vedenju.

Nevednost ali sprenevedanje

Glavne in regionalne ceste vzdržuje Direkcija za infrastrukturo, upravljanje in vzdrževanje občinskih cest pa je v pristojnosti občin.

Dolžnost občanov in občank je, da opozarjamo na težave.  Temu se reče odgovorno vedenje.  Naloga občine je, da težave rešuje. Zadeve pa se ne rešujejo tako, da se dopise posameznikov, ki opozarjajo na težave prepošilja na državne službe in njihove , pogosto nesmiselne odgovore pošilja nazaj občanom. Težave namreč ostajajo in prelagati odgovornost na druge, ni rešitev.  In odkrito rečeno, prometna varnost v občini Vojnik je slaba!

Občina Vojnik se razvija in širi. Gradijo se bloki, ljudje se priseljujejo, promet je iz leta v leto večji. Ceste pa ostajajo iste, pločnikov in kolesarskih stez ni.  Razmišljanje o trajnostni mobilnosti pa sploh še ni doseglo naših občinskih mej. Za vse nevedne:

»Trajnostna mobilnost vključuje hojo, kolesarjenje, uporabo javnega potniškega prometa in alternativne oblike mobilnosti. Njen cilj je zagotavljanje učinkovite in enakopravne dostopnosti za vse, pri čemer je poudarek na omejevanju osebnega motornega prometa in porabe energije ter na spodbujanju trajnostnih potovalnih načinov.!

Pri načrtovanju rešitev v prostoru, ki bodo generirale trajnostni razvoj in izboljšale nivo prometne varnosti, so potrebni takojšnji ukrepi.

Slednje pomeni pre-oblikovanje cest in obcestnega prostora s pomočjo arhitekturnih ukrepov, urbane opreme, barvnega oblikovanja prometnih površin in podobno. Ukrepi se smiselno dopolnjujejo in so v funkciji umirjanja prometa, opozarjanja in ozaveščanja voznikov ter doseganja boljših bivalnih, in življenjskih pogojev, vključno z izboljšanjem prometne varnosti.

Cesta čez naselje Globoče (Vojnik – Frankolovo)

Cesta Vojnik  - Frankolovo je nevarna. To je problem, ki pa ga kljub opozorilom občanov občina ne jemlje dovolj resno. Izgovor, da je omenjena cesta v pristojnosti države, in da država  (kot je razvidno v dopisu, ki ste ga preposlali z občine) ne vidi  problemov,  ni dovolj. To je prelaganje odgovornosti.

Najbolj zbode v dopisu odgovor, da na tej cesti ni dovolj nesreč!  Nesreče: 12.4.2022, 3.10.2022, 5.12.2023  (še več v prilogi spodaj) na odseku Stranice – Višnja vas, nesreče pri odcepu za Doberno…, niso dovolj?

Kaj pa se mora zgoditi, da se bodo stvari premaknile na bolje? Mora nekdo umreti? In  med glavnimi dejavniki prometnih nesreč pri nas,  še zlasti tistih z najhujšimi posledicami, so: neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje in neupoštevanje pravil o prednosti. Ti dejavniki se povezujejo z nekaterimi drugimi, kot so vožnja pod vplivom alkohola, drog…

Težave – iščite rešitve!

1)      prehitra objestna vožnja:  Dovoljena hitrost od Ivance do Frankolovega je 90 km/h. Avtomobili vozijo preko 100km/h, motoristi pa se hvalijo z doseganjem hitrosti čez 200 km/h, kar jim vozišče omogoča.  Pri takšnih hitrostih je  zavijanje vseh voznikov iz glavne ceste na stransko zelo nevarna in stresna. Zavijanje z motornim kolesom ali s kolesom na stransko cesto pa meji na norost.

2)      cestišče je brez pločnika, pri uradni dovoljeni hitrosti 90 km/h. Problem je, kako naj kdo pride kam peš, predvsem  tisti brez avtomobilov, ki rešitev mobilnosti uredijo kot kolesarji , še pogosteje kot pešci. Med njimi je največ otrok in starejših občanov.

Prav težko je gledati, ko ob 6.00h zjutraj otroci (tudi srednješolci so otroci) po pol mraku(po možnosti megli in dežju), hodijo ob cesti, ki nima pločnika in prehoda, do avtobusne postaje cca 2km, mimo njih pa vozijo avtomobili, tovornjaki in motoristi najmanj 90 km/h.

Po pogovoru s prebivalci Globoč ima vsaka hiša negativno izkušnjo pri hoji ob cestišču po tej nevarni cesti. Večina pešcev imajo izkušnjo ko so jih vozniki avtomobilov z ogledalom zbili, mnoge poškodovali in pahnili v jarek.

3)      kolesarska steza: kolesarjev je iz leta v leto več. Kolesariti ob cesti od Vojnika proti Frankolovem, pa je zelo nevarno. Spustiti otroka na to cesto s kolesom, pa je nepredstavljivo. 

Kolesarska steza Frankolovo – Vojnik bi otrokom na tej relaciji omogočila dostop do šolskih in izven šolskih dejavnosti  s kolesom ali skirojem, lažje bi prišli do avtobusne postaje v Vojniku in posledično do boljše prometne povezave s Celjem. Seveda bi stezo uporabljali vsi kolesarji in družine za nedeljske izlete…

4)      Prehoda za pešce, in to nikjer na odcepu Ivenca - Frankolovo v razmaku 3 km. Tako nihče ne more varno prečkati cesto, kaj šele oditi varno do ene izmed dveh avtobusnih postaj na tem odseku. Na postajah se zbirajo tudi otroci katerim ste uredili osnovnošolski prevoz.  Kako varno pa otroci pridejo na te postaje?

Kaj delajo v sosednjih občinah drugače?

Kako so to uredili v občinah  Velenje, Celje, Šentjur, Štore, Dobrna, Laško…?

Vsi so se dogovorili in naredili kolesarske poti.  Velenje se bo s kolesarko v celoti povezalo z Avstrijo. Velenjsko jezero- Mislinja preko Hude Luknje( na novo narejena kolesarska pot iz Velenja proti Mislinji je dolga okrog 9,4 km in od Sela pri Velenju do Gornjega Doliča poteka večinoma po stari opuščeni železniški progi, skozi štiri predore ter preko sedmih premostitvenih objektov). Občina Štore se bo s kolesarsko stezo povezala s Celjem  in Šentjurjem…

Koliko km poti moramo urediti v Vojniku in pod kakšnimi pogoji (ravnina, brez predorov, tunelov, mostov…)???

Vsaka vas ima boljše urejeno infrastrukturo, ceste, pločnike, prehode za pešce.

Beremo, kako občine preko evropskih razpisov pridobivajo denar za izboljšanje prometne infrastrukture. Kaj pa Vojnik?

Znano je, da se bo uredilo križišče v Ivanci. Kar je pohvalno in seveda nujno potrebno. Kaj pa cesta naprej, proti Frankolovem? Nekako ljudje, ki živimo med obema krajevnima skupnostnima dobivamo občutek, da smo spregledani.  Kanalizacijo, obnovitev vodovoda in meteornih vod, internet vse ste izvedli do nas, ne pa pri nas.

Torej, vas vse, ki to berete spodbujam k odgovornemu vedenju.

Rešitve se namreč ponujajo same, potrebno pa je zanje imeti interes in sposobne in srčne ljudi, ki se potrudijo, ko vidijo stisko drugih:

-kolesarska/peš pot z malo ograjico, kakšno ulično lučjo čez Globoče, 

-prehod za pešce pri obeh avtobusnih postajah, 

-znižana omejitev hitrosti na tej cesti in radar,

-po potrebi ležeči policaj.

Prometna varnost je za ljudi ob tako prometni cesti, kot je cesta Vojnik – Frankolovo zelo pomembna. Ker se bojimo za svojo varnost in za varnost naših otrok. In ker vemo, da so rešitve enostavne, samo interes za spremembe je potreben. Da se stvari spremenijo in uredijo.

 

                                                                   Sebastjan Volavc, Globoče, Vojnik

 

 

 

 

 

Oglejte si tudi