Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
JUTRI
1°C
0°C
SOB.
3°C
-6°C
Oceni objavo

Etika in vrednote v vzgoji in izobraževanju

Vrtec Mavrica Vojnik se je vključil v projekt Etika in vrednote v vzgoji in izobraževanju z namenom izpolnjevanja poslanstva vzgoje in izobraževanja, kar je ena najpomembnejših podlag za oblikovanje stabilne družbe, ki temelji na etičnih standardih, vrednotah in znanju.

 

Projekt se navezuje na drugi prioritetni cilj: odnos do sebe, drugih in okolja.

 

Vrednote so med najpomembnejšimi psihološkimi elementi pri delovanju človeka. Če pogledamo definicijo vrednot, je vrednota to, čemur posameznik priznava veliko večjo načelno vrednost in daje prednost.

Iz vrednot izhajajo tudi osebnostne kvalitete, standardi in načela, prav tako tudi gonilo, ki vpliva na naše delovanje in odločitve. Vsi ljudje živimo na podlagi svojih vrednot, če si to priznamo ali ne.

 

 

Cilji vrtca:

  • ozaveščati temeljne življenjske vrednote,
  • živeti in čutiti vrednote skupaj z otroki,
  • spodbujati k moralnemu ravnanju,
  • vrednote ponotranjiti in jih udejanjati (1. spodbujati otroka k čustvovanju in izražanju čustev, 2. soustvarjati spodbudno klimo z vsemi deležniki vrtca).

 

Projekt vsebuje deset modulov:

  • znanje in modrost,
  • integriteta,
  • humanost,
  • skrb za sočloveka,
  • delo in ustvarjalnost,
  • kultura,
  • tradicija,
  • življenje, narava, zdravje,
  • univerzalizem,
  • pravičnost.

 

Začeli smo z modulom znanje in modrost, ki ima naslednje poddomene: resnica, miselna odprtost, razumnost, perspektiva, odgovornost, ljubezen do učenja in znanja, zmernost.

Znanje in modrost sodita med temeljni vodili stabilne in srečne družbe. Znanje zajema poznavanje informacij, dejstev, opisov, spretnosti in veščin, ki jih pridobimo z izkušnjami, vzgojo in izobraževanjem.

Modrost združuje znanje, razum in intuicijo z življenjskimi izkušnjami, vse to pa z visokimi etičnimi standardi in moralnim čutom. Modrost v povezavi z znanjem in drugimi vrednotami omogoča globlje in učinkovitejše razumevanje, vpogled, presojo in svetovanje tudi o najbolj težavnih, kompleksnih in negotovih vprašanjih.

Znanje pridobi svojo pravo vrednost le, če je modro uporabljeno – razumno in etično.

Tako bomo z lastnimi zgledi in spodbudnimi dejavnostmi z vrednotami ozaveščali že v zgodnjem otroštvu in otroke pripravljali, da bodo pozneje znali opazovati svet in ga sprejemati z določeno mero kritike. Tako bodo lahko ločili med tistim, kar je dobro, in tistim, kar jim škoduje.

Osnova za to je spoštovanje sebe in drugih ljudi.

 

Naslednji modul, ki smo ga obdelali in se še vedno prepleta v naših vsakodnevnih dogodkih in dejavnostih, je skrb za sočloveka. Sodi med najpomembnejše vrednotne domene in je v veliki meri temelj življenja v družbi. Otroci to skrb v družini živijo zelo konkretno. V vrtcu pa pridobivajo bogate izkušnje, saj se srečujejo z različno populacijo (npr. vrstniki, odrasli, starostniki). Tako razvijajo lastno empatično delovanje in močan vir zadovoljstva.

 

V šolskem letu 2014/15 smo pristopili k izvajanju naslednjih modulov:

  • življenje, narava, zdravje (spoštovanje življenja, spoštovanje narave in okolja, zdravje, bioetične vrednote);
  • kultura (spoštovanje lepote, umetnost in kultura, svetovni nazor/religija, spoštovanje vzgoje in drugih pridobitev človekove civilizacije);
  • univerzalizem (mir, enakost, kulturni pluralizem, spoštovanje različnosti in drugačnosti, skromnost, odpuščanje).

 

Vsi moduli se navezujejo na vsakodnevno življenje v vrtcu. Vendar želimo s projektom ponotranjiti in ozavestiti vrednote skupaj z otroki, saj so v tem obdobju vedoželjni, želijo si novih izkušenj, iščejo nove poti, nova poznanstva, spoznavajo okolico in se zanimajo za dogajanje okoli sebe ter radi posnemajo.

Module uresničujemo na različne načine, del nas so že dolga leta.

Otroci se vsakodnevno učijo drug od drugega in pridobivajo izkušnje z različnih področij kurikula. Spodbujamo močna področja in krepimo šibka. V delo vnašamo metodo NTC (spodbuja funkcionalno mišljenje), njen avtor je dr. Ranko Rajović.

Pridobivajo različne socialne veščine, saj se srečujejo z različno populacijo ljudi. Spodbujamo medgeneracijsko sodelovanje ob rojstnih dnevih, praznikih, kulturnih prireditvah itd. Usmerjamo k sprejemanju čustev drug drugega, si prisluhnemo, pomagamo, sprejemamo različnost in drugačnost, usmerjamo k uporabi vljudnostnih izrazov. Gibamo se v vseh vremenskih pogojih, hodimo na pohode, spodbujamo k opazovanju narave, imamo manjše vrtove, kjer lahko otroci spoznavajo različna zelišča in zelenjavo. Pripravljamo sadne prigrizke, zelenjavne juhe, sadne sokove, marmelade. Naravo varujemo z varčevanjem različnih virov in ločevanjem odpadkov ter zbiranjem odpadnega materiala. Obiskujemo gledališke in lutkovne predstave, se srečujemo z različnimi zvrstmi literature, obiskujemo knjižnico. Vključujemo se v številne druge projekte in natečaje, ki se povezujejo z moduli. Tako bogatimo otrokove izkušnje in jim dajemo možnost, da bodo v odraslem obdobju znali dobro presojati.

 

Katarina Antloga, dipl. vzg.

Vrtec Mavrica Vojnik

Oglejte si tudi