Logo MojaObčina.si
DANES
24°C
4°C
JUTRI
24°C
4°C
Oceni objavo

SPODBUJANJE BRANJA NA DRUGI OSNOVNI ŠOLI SLOVENJ GRADEC - BRALNI NAHRBTNIK

Pomen knjige in branja za otroka in njegov razvoj potrjujejo različne stroke, ki se ukvarjajo z otrokom, pa tudi stroke, ki se ukvarjajo s knjigo. Nepoznavanje ali pomanjkljivo poznavanje pomena branja za posameznika in družbo moramo šteti za pomemben vzrok nebranja in posledične pomanjkljivosti bralne in vseh ostalih vrst pismenosti.

Zato na Drugi osnovni šoli Slovenj Gradec v okviru projekta SIMOS (slovenska internetna mreža osnovnih šol) že četrto leto poleg branja za bralno priznanje za motivacijo pri branju vključujemo tudi knjižni nahrbtnik.Vsak učenec od prvega do petega razreda je lastnik nahrbtnika en teden. Vanj smo vključili tri leposlovne knjižne naslove s primerno vsebino za določeno starostno stopnjo in en naslov s področja vzgoje za starše. V vsakem nahrbtniku je tudi mapica, v kateri je vprašalnik za starše o tem, kaj menijo o takem načinu branja, in list z nalogami za otroka, na katerega lahko napiše svoje doživljanje zgodbice ali pa jo ilustrira.

 

S knjižnim nahrbtnikom želimo učence še bolj navdušiti za branje ob zavedanju, da si otrok z branjem razvija jezikovne in intelektualne zmožnosti, bogati besedni zaklad in usvaja znanja s področij, ki ga zanimajo. Z branjem spodbujamo njegovo domišljijo in čustveno plat duševnosti, oblikujemo njegov literarni okus in mu privzgajamo potrebo po estetskem uživanju besedne umetnosti. Hkrati na ta način v proces branja pravljic in drugih zgodb vključujemo starše in jih spodbujamo, da ob branju z otrokom kreativno preživijo čim več prostega časa. Cilj bralnega nahrbtnika je tudi spodbuditi komunikacijo med otrokom in starši o prebrani knjigi. Ob spoznavanju novih literarnih junakov otrok namreč skozi zgodbe spozna različne življenjske situacije, v katerih se lahko znajde tudi sam. Hkrati otroka navajamo na prevzemanje odgovornosti, saj je en teden lastnik knjižnega nahrbtnika; takega kot dobi, mora predati svojemu sošolcu.

 

Otrokom beremo, da bi jih spodbujali k branju in učenju. Tako si jih prizadevamo usposobiti za dobre in uspešne bralce. Bralna pismenost pa danes ni samo nujno potrebna preživitvena zmožnost. Z branjem krepimo vsestransko pismenost pri otrocih in s tem sposobnost kvalitetnega sporazumevanja med ljudmi, kar je pomembno za ustvarjanje pozitivnih človeških odnosov v krogu družine, med prijatelji ali kasneje na delovnem mestu. Zaradi kvalitetnega sporazumevanja so taki učenci uspešnejši in imajo pozitivno samopodobo.

 

Knjižni nahrbtnik je bil že prvo leto pri učencih in starših zelo dobro sprejet. Starši so še posebej pohvalili dejstvo, da je v nahrbtniku tudi knjiga, namenjena njim, ki si jo lahko, če je ne preberejo v enem tednu, sposodijo v šolski knjižnici. Poudarili so tudi, da tako več časa (po navadi je to čas pred spanjem) preživijo s svojim otrokom, v sam proces branja pa so vključeni tudi drugi člani družine, mlajši ali starejši bratci in sestrice.

 

V okviru projekta SIMOS bomo na naši šoli že četrtič zapored v mesecu marcu izvedli še bralno noč za učence razredne in predmetne stopnje.

 

 

Zapisali:

Nada Žunec, viš. knjižn. in učiteljica slovenskega jezika,

mag. Helena Gaberšek, svetovalna delavka

 

 

 

 

Oglejte si tudi