Logo MojaObčina.si
JUTRI
24°C
4°C
SRE.
20°C
6°C
Oceni objavo

Projekt MicroCraft se je uradno pričel

V ponedeljek, 5. 11. 2012, je v Slovenj Gradcu potekal začetni sestanek v projektu MicroCraft. Projekt MicroCraft je akronim projekta Holistic Marketing for Microenterprises in the Handicraft Sector, s katerim se je na razpis programa Leonardo da Vinci - Transfer of Innovation uspešno prijavil Javni zavod Koroško višje in visokošolsko središče kot vodilni partner, skupaj s petimi partnerji iz treh držav. Projekt, v katerem gre za pripravo programa za samostojno učenje, bo trajal 18 mesecev.

Poleg prijavitelja in koordinatorja JZ KoViViS, v projektu sodelujejo še Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, E-C-C Verein für interdisziplinäre Beratung und Bildung in Fachhochschule Wiener Neustadt für Wirtschaft und Technik Ges.m.b.H. Campus  Wieselburg iz Avstrije, ter KTP - Společnost pro kvalifikaci na trhu práce in  Region Panda iz Češke. Partnerji so se na sestanku prvič osebno spoznali, se seznanili s  podrobnostmi poteka dela – delovnimi sklopi, načrtovanimi aktivnostmi, zadolžitvami posameznih partnerjev, časovnimi okviri ipd.

Glavna naloga in cilj projekta je izvedba sektorskega prenosa v vsaki izmed partnerskih držav, pri čemer se bo že uspešno uveden koncept samostojnega učenja in spletni učni program, ki je bil v osnovi razvit za kmetice, prilagodilo v material za tečaje samostojnega učenja za mikro podjetja, ki delujejo na področju umetnosti in ročnih del. Prenos materiala samostojnega učenja iz že izvedenega projekta „Holistic Marketing for Women Farmers“ – Micromarkt na sektor umetnosti in obrti bo omogočal izbrani ciljni skupini pridobiti znanje na področju marketinga. Razlog, da so se partnerji odločili za pripravo omenjenega projekta je ta, da v Evropski uniji mala in srednje velika podjetja zaposlujejo več kot dve tretjini delovne sile, v tej skupini pa največji delež predstavljajo ravno mikro podjetja, torej podjetja, ki zaposlujejo največ 10 ljudi. V umetnosti in obrti le-ta predstavljajo več kot 90 % vseh podjetij in kot takšna predstavljajo pomemben segment nacionalne kulturne in gospodarske identitete. Slovenska domača in umetnostna obrt, na primer, vključuje 45 različnih dejavnosti in poklicev, vendar pa se zaradi težav pri prodaji svojih izdelkov število aktivnih obrtnikov vsako leto zmanjšuje. Tudi v Slovenj Gradcu in na Koroškem na sploh, je le ta močno prisotna, saj tukaj vsako drugo leto poteka razstava domačih in umetnostnih obrti. Lastniki mikro podjetij se tako tukaj kot tudi drugod soočajo s tem, kako vstopiti na trg ali kako promovirati svoje izdelke, saj pogosto nimajo priložnosti pridobiti znanja s področja, ki bi jim omogočilo boljše poslovanje. Izhajajoč iz tega je poslanstvo projekta MicroCraft okrepiti mikro podjetja iz obrtniškega sektorja, da bodo lahko obstala in okrepila svojo vlogo gibala socialne in teritorialne kohezije, kar bo pozitivno vplivalo tudi na gospodarstvo in družbo kot celoto.

 

Novonastali program samostojnega učenja “Micro Marketing for Producers of Handicraft products – Self-Learning Programme” se bo osredotočal na marketing kot celoto, najti pa ga bo moč na spletni strani projekta www.micro-craft.eu, ki bo začela delovati nekje v marcu 2014, ko bo pripravljen učni material. Učni program bo preveden v jezike vseh partnerjev projekta, torej češčino, nemščino in slovenščino, pa tudi angleščino, in bo zajemal sedem področij znanja: Razvoj produkta, Poslovno načrtovanje in financiranje, Management kakovosti in zagotavljanje kakovosti, Pravni okviri, Pozicioniranje produkta, Distribucija in Tržno komuniciranje.

 

Poleg programa samostojnega učenja, ki bo glede na opravljene analize prilagojen specifičnemu socialnemu in kulturnemu okolju posameznih partnerjev, se bodo v okviru projekta zvrstili še mnogi drugi dogodki in aktivnosti. Med drugim bo posnet tudi krajši filmček, ki bo pokrival/opisal ozadje projekta, trenutno situacijo v sektorju umetnostne in domače obrti ter potenciale profesionalnega marketinga.

 

Po besedah direktorice JZ KoViViS, dr. Silve Roncelli Vaupot, partnerji s projektom v roku dveh let upajo na porast aktivnih obrtnikov v mikro podjetjih domače in umetnostne obrti. Hkrati upajo na razcvet teh podjetij, saj so pomemben segment slovenske kulturne identitete, ter na zvišanje uporabne izobrazbe, s katero bo njihovim lastnikom omogočeno uspešno vstopati na trg, promovirati in prodajati svoje izdelke.

Oglejte si tudi