Po lanski prvi uspešni izvedbi je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina v sodelovanju z Zavodom za turizem TRG Vipava in Javnim zavodom Miren Kras tudi letos organiziral srečanje turističnih ponudnikovcelotne destinacijes posvetom o trajnostnem razvoju.
Posvet, poimenovan Zeleni dan Vipavske doline, je tudi letos ponudil izobraževalne vsebine in koristne informacije, povezane s trajnostnim razvojem. Tokrat je bilo v ospredju prilagajanje turistične ponudbe podnebnim spremembam.
Kot primer dobre prakse kriznega komuniciranja v primeru naravne nesreče je bil predstavljena lanskoletna izkušnja destinacije Miren Kras, ki se je v poletju 2022 soočila z največjim požarom v zgodovini Slovenije. Destinacija, katere 80% površja je pod Naturo 2000, je v svoji osnovi temeljila na ponudbi aktivnega turizma v objemu zelene narave in miru. 3.600 ha pogorišča, ki ga je za seboj pustil požar pa je prineslo nov izziv - kako se po dani katastrofi ponovno postaviti na turistični zemljevid, privabiti goste in omogočiti številnim prizadetim turističnim ponudnikom ponovni zagon. Proces in aktivnosti, ki so jih v destinaciji Miren Kras v zadnjih 2 letih udejanili z željo po hitrem okrevanju prizadete narave, lokalnih prebivalcev ter ponudnikov ter primer kako lahko še tako krizna situacija obrodi nove priložnosti je navzočim predstavila Anja S. Lasič, svetovalka za turizem in kulturo JZ Miren Kras.
Sledila je okrogla miza v katero so bile vključene predstavnice nastanitvenih obratov Ingrid Saksida (Saksida wine & camping resort, Zalošče), Irena Kodrič Koren (Villa Irena Vipavski Križ), mag. Tina Urdih (Uno management, upravljanje nastanitvenih obratov), Katja Cigoj (Kamp David) predstavile so njihov pogled in izkušnje stika s strankami, kriznega komuniciranje v času ujm in naravnih nesreč, preusmerjanja gostov in vzspostavljanje mreže sodelovanja z lokalnimi ponudniki.
V diskusiji s ponudniki turističnih produktov je bil na posvetu
sprejet načrt ukrepov za zmanjšanje tveganj v turistični dejavnosti s
poudarkom na varnosti, dobrem počutju in zadovoljstvu gostov.
Trajnostno
naravnano srečanje pa je obogatila tudi predstavitev o učinkoviti rabi
energije pri turističnih ponudnikih, ki sta slušateljem približala predstavnika podjetja GOLEA.
Zeleni dan se je zaključil z živahno razpravo, izmenjavo koristnih informacij ter sproščenim druženjem.




