Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Log - Dragomer
JUTRI
22°C
12°C
PET.
21°C
11°C
Oceni objavo

KPK: župan je kršil integriteto; župan Stanovnik: ugotovitve so nepravilne

Komisija za preprečevanje korupcije je na svoji spletni strani 22. decembra objavila sklep, v katerem županu Občine Log - Dragomer Miranu Stanovniku očita kršenje integritete župana (3. točka 4. člena ZIntPK). Župan pravi, da mu odločba uradno še ni bila vročena, se je pa z njo seznanil na spletnem portalu mojaobcina.si/log-dragomer.

Kot navaja KPK, je pod drobnogled vzela sodelovanje Mirana Stanovnika v oddaji Survivor, ki jo je predvajala televizija Pop TV. Senat KPK Stanovniku očita kršitve v treh točkah: da naj bi KPK zamolčal vodenje oddaje Survivor ter druge relevantne podatke (časovno obremenitev, koriščenje izrednega plačanega in neplačanega dopusta, pogodbo, s katero je že razpolagal, ter dejstvo, da dejavnost že opravlja). Prav tako navaja, da je poslovni subjekt s. p. odprl še pred izdajo dovoljenja komisije ter bil zato nekaj časa (od 7. aprila 2016 do izdaje dovoljenja komisije 23. junija 2016) na položaju nezdružljivosti funkcij. Komisija še ugotavlja, da je v času od 15. aprila 2016 do 3. junija 2016 opravljal pridobitno dejavnost, vodenje oddaje Survivor, ne da bi za opravljanje dejavnosti prejel dovoljenje KPK (kršitev 4. odstavka 26. člena ZIntPK).

 

Župan Stanovnik: ugotovitve komisije so nepravilne in nezakonite

Za pojasnilo smo se obrnili na župana Stanovnika, ki nam je dejal, da so ugotovitve komisije nepravilne in celo nezakonite. Po njegovem je komisija bistveno kršila določbe postopka ter nepravilno in nepopolno ugotovila dejansko stanje. Glede časovne obremenitve ja navedel, da je v času obstoja s. p. opravil približno 100 delovnih ur, kar je manj kot dve na teden. Očitke o koriščenju izrednega plačanega in neplačanega dopusta zavrača, saj je pravica do odobritve le-tega izključno v rokah občinske komisije za mandatna vprašanja, volitve, imenovanja in administrativne zadeve občinskega sveta (v nadaljevanju KMVVIAZ), posledično KPK nima pristojnosti presojati pravilnosti sklepa o odobritvi dopusta njemu samemu. Očitek glede »nepredložitve pogodbe« s POP TV prav tako zavrača, saj ni zakonske podlage, po kateri bi moral funkcionar obvestilu o začetku opravljanja posameznih dejavnosti predložiti še kakršnakoli dokazila. Glede »zamolčanja dejstva, da dejavnost že opravlja« je dejal, da to ni res, saj je KPK pravočasno obvestil o odprtju espeja.

Se pa dotična komisija ni odzvala v zakonitem roku (ta mora namreč v 15 dneh od sprejema obvestila, obvestiti o nezdružljivosti funkcij), temveč šele dober mesec po prijavi podjetja komisiji. Komisija sicer trdi, da je v zakonskem roku župana pozvala, naj se izjasni ali bo dopolnil vlogo, a poštna povratnica (faksimile hrani uredništvo) izkazuje, da je bila ta prevzeta šele 20. maja, torej 37 dni po tistem, ko je župan oddal vlogo.

Še več, pravi Stanovnik, KPK je leta 2011 sama izdala pojasnilo za poklicne funkcionarje, v katerem pravi, da funkcionarju ni treba čakati na odločbo KPK, da začne z dodatnim delom. Glede nezdružljivosti funkcij Stanovnik v svojem zagovoru pravi, da KPK ni nikjer pojasnila, s kakšnim ravnanjem naj bi povzročil kršitev. Očitek, da za opravljanje dejavnosti ni prejel dovoljenja KPK, pa ponovno zavrača z razlogom, da je KPK obvestil pravočasno in mu ni bilo treba čakati odločitve. Kar nekaj pomislekov KPK je šlo tudi v smeri, da registrirana dejavnost Stanovnikovega espeja – športne dejavnosti – ni pravilna glede na dejansko vlogo Stanovnika v oddaji. Slednji tudi te zavrača, saj mu je ustreznost registracije espeja glede na dejavnost v Survivorju potrdil tržni inšpektorat. To je še toliko bolj pomembno, ker 26. člen Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije pravi, da mora funkcionar v 8 delovnih dneh od začetka opravljanja dejavnosti o tem obvestiti KPK, razen v primerih športne ali publicistične dejavnosti.

 

S Filipinov vodil občino

Stanovnik zaključuje, da so navedbe KPK nesmiselne, saj niso v povezavi z doseganjem ciljev, za kar je Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije napisan, saj praktično noben njen očitek ne drži. Za vse navedene trditve, pravi, ima pisne dokaze, ki si jih lahko zainteresirani ogledajo na občini. Pravi še, da je ravnal v skladu z zakonom, pravno dopustnimi cilji in etičnimi kodeksi. Dodaja, da opravljanje dejavnosti v projektu Survivor ni vplivalo na objektivno in nepristransko opravljanje funkcije župana ali ogrozilo njegove integritete. »Čeprav to ne bi bilo potrebno, sem svoje naloge župana uskladil z aktivnostmi v projektu Survivor, tako da so potekale z nezmanjšano intenzivnostjo in učinkovitostjo. Dnevno sem komuniciral z občani in vsemi, ki so se z menoj povezali preko e-pošte, videokonference ali telefonskega klica. Za občinske potrebe, ki so bile povezane z opravljanjem funkcije župana, sem na tedenskem nivoju porabil od 25 do 40 delovnih ur in izključno svoja sredstva.«

Vsa gradiva v zvezi z navedenim primerom so na spletni strani www.www.kpk-rs.si.

 

Gašper Tominc

 

Oglejte si tudi