Na razpisu izbran AS Primus
V začetku leta 2018 so na Občini izbirali izvajalca gradbenih del. Posel je kot najcenejši ponudnik dobil AS Primus, s ponudbeno ceno 1.121.531 EUR z DDV. Ta je že nekaj tednov po podpisu pogodbe začel z deli, ki so sprva tekla kot po maslu, saj je izvajalec dela izvajal po terminskem planu in sledil projektni dokumentaciji. A že nekaj mesecev po podpisu pogodbe so se začele kazati finančne težave izbranega izvajalca, ki jih je občina v prvi fazi rešila z dogovorom o neposrednem plačevanju podizvajalcev. »Občina Log - Dragomer je imela z izvajalcem AS-PRIMUS d.o.o. sklenjeno pogodbo št. 430-11/2017, na podlagi katere je bil rok za izvedbo del, ki predstavljajo energetsko sanacijo, 31. 7. 2018. Izvajalec z dinamiko del ni več sledil terminskemu planu, zato so bili tudi večkrat sklenjeni aneksi za podaljševanje roka izvedbe, zadnji, deveti aneks je določal rok za dokončanje del 31. 3. 2019,« naši sogovorniki so pojasnili, da je izvajalec dela na gradbišču sicer izvajal, vendar je z njimi zamujal, predložil pa ni niti nove in podaljšane bančne garancije. »Izvajalec je na podlagi sklepa Okrožnega sodišča v Ljubljani, opr. Št. St 3038/2018 z dne 8. 3. 2019 prešel v stečaj. S tem datumom je prenehala tudi pogodba z izbranim izvajalcem del.« Dela na objektu niso bila zaključena, občina je do prekinitve pogodbe podjetju AS Primus oziroma njegovim podizvajalcem plačala 533.314 EUR z DDV, oziroma 47 odstotkov sredstev ponudbene cene, ki predstavlja 35 odstotkov cene končnega obračuna projekta.
Nujna dela prevzela Delta skupina
Po prevzemu gradbišča so na Upravi ugotovili, da je treba z deli nemudoma nadaljevati. »Občina Log -Dragomer je ob dejstvih na terenu ob prekinitvi del oziroma opravljenem prevzemu gradbišča ugotovila, da je potrebno takoj ukrepati in v najkrajšem možnem roku izvesti nujna dela, zaradi zagotavljanja varnosti in trdnosti objekta ter preprečitve večje nepopravljive škode, kamor je bila vključena tudi gradnja dvigala.« V postopek pogajanj brez predhodne objave je občina povabila pet potencialnih ponudnikov, a se je na povabilo odzval le eden. »Za izvedbo nujnih del je bila podpisana pogodba s podjetjem Delta skupina d.o.o. v višini 224.229 EUR z DDV. Znesek realiziranih nujnih del je znašal 208.901 EUR z DDV,« smo še izvedeli. Za izvedbo ostalih del, ki jih AS Primus ni izvedel pred prekinitvijo pogodbe, je Občina izpeljala postopek oddaje javnega naročila na podlagi odprtega postopka. Ponudbene cene potencialnih izvajalcev so bile zaradi spremenjenih razmer na gradbenem trgu občutno višje in so presegala zagotovljena sredstva v proračunu. »Kljub odprtemu postopku je Občina kot naročnik v dvakrat izvedenem postopku oddaje javnega naročila, prejela le eno ponudbo in še ta je bila v obeh postopkih nedopustna. Ker smo na ponovljenem odprtem postopku prejeli ponudbo, ki je bila nedopustna samo zaradi preseganja zagotovljenih sredstev, je bil izveden konkurenčen postopek s pogajanji.« Občina je pogodbo za izvedbo ostalih del v višini 784.805 evrov z ddv podpisala s podjetjem Delta skupina d.o.o., v obseg del pa je bila naknadno vključena tudi sprememba prostorov za vselitev lekarne in ambulante. Cena za izvedbo preostalih del je bila na koncu za okoli dvajset tisočakov nižja od podpisane, in sicer je znesek realiziranih ostalih del znašal 763.045 EUR z DDV.
Projekt na koncu dražji
Skupno je občina za revitalizacijo in energetsko sanacijo stavbe Stare šole ter umestitev lekarne in ambulante v ta objekt odštela 1.505.261 EUR z DDV. A na Občini dodajajo, da če od tega zneska odštejemo naknadno dodano spremembo prostorov za lekarno in ambulanto ter vgradnjo dvigala, je bila končna vrednost za 23 odstotkov višja od vrednosti iz popisa dela prvotno izbranega izvajalca del AS Primus. Kot je bilo že omenjeno, je Ministrstvo za infrastrukturo je občini odobrilo 196.000 EUR nepovratnih sredstev, od tega je bilo počrpanih 171.232 EUR z DDV, kar predstavlja 87 % realizacijo. »Nižji znesek počrpanih sredstev izhaja iz nepriznavanja določenih stroškov kot upravičenih stroškov, kljub temu, da so bili le ti v sami prijavi opredeljeni kot upravičeni stroški,« so nam pojasnili v Občinski upravi.
Stara šola postala upravno središče
Nov upravni center se razteza na 870,3 m2 uporabne površine. V pritličju deluje ambulanta splošnega zdravnika ter lekarna. Nadstropje višje je svoje prostore dobila Občinska uprava, v mansardi pa je urejen večnamenski prostor. Ta eden izmed kulturno in zgodovinsko najpomembnejših stavb občine Log – Dragomer je po zaključku projekta revitalizacije in energetske sanacije Stare šole dobil nove vsebine, hkrati pa so stavbo rešili še pred propadanjem. »Ko ocenjujemo projekt po materialni osnovi, ne moremo spregledati dejstva, da pomeni realizacija obnove objekta stare šole neprecenljiv vložek v identiteto kraja, ob tem pa tudi poudarek k ohranjanju kulturne in zgodovinske dediščine lokalne skupnosti. Ko je bila objektu vdihnjena nova vsebina, namreč nikakor ne moremo mimo dejstva, da se je v tem objektu že pred skoraj sto leti izvajalo javno šolstvo, kar je bilo z visoko izraženimi simpatijami prepoznano tudi izven meja takratnega slovenskega ozemlja.«
V. L.
Foto: V. L. (Fotografije so simbolične)