Oceni objavo

Predstavitev novega koncepta 3.a razvojne osi

V četrtek, 17. februarja 2022, sta minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in državni sekretar Aleš Mihelič v Kulturnem centru Kočevje predstavila nov koncept projekta 3.a razvojne osi, ki poteka od Ljubljane preko Škofljice, Velikih Lašč, Ribnice in Kočevja do mejnega prehoda Petrina. Predstavitvi so prisluhnili tudi župani in drugi predstavniki občin ob omenjeni osi, občin Ljubljana, Škofljica, Ig, Grosuplje, Dobrepolje, Velike Lašče, Sodražica, Ribnica, Kočevje, Loški Potok, Kostel, Osilnica in Bloke, ki si sicer že več let skupno prizadevajo za izboljšanje cestne in železniške povezave tega dela Slovenije. Predstavitve se je udeležil tudi župan dr. Peter Verlič.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec se je ob tej priložnosti uvodoma lepo zahvalil županom za dobro sodelovanje v zadnjih dveh letih. »V zgolj dveh letih smo veliko stvari premaknili naprej. V posameznih občinah smo začrtali stvari, jih tudi realizirali, to zgledno sodelovanje pa je z današnjim dnem nadgrajeno s tem projektom. Gre za velik dan, za celotno regijo, od Ljubljane do Kočevja, do meje s Hrvaško, ko 3a razvojna os dobiva nove elemente. Ne gre več za pogled majhnosti, ampak za pogled celovitosti, za pogled temeljnega razvoja za celotno regijo, tako gospodarskega kot tudi razvoja za ljudi, prinaša lažjo mobilnost za prebivalke in prebivalce te regije,« je povedal minister.

»Potem ko je pred 3 leti, prvič po več kot 10 letih, znova stekel tovorni železniški promet do Kočevja, potem ko je bil v začetku lanskega leta, prvič po več kot 50 letih, ponovno vzpostavljen potniški vlak med Grosupljem in Kočevjem, je zdaj res že čas, da naredimo večje korake naprej tudi pri prenovi oz. posodobitvi cestne povezave na tem območju,« je še dejal. Tudi o tem se namreč pogovarjamo že leta in leta, o obvoznici Škofljica vsaj 40 let.

Povedal je še, da bo projekt prinesel boljšo povezanost, dostopnost, večjo varnost, krajše potovalne čase, dostopnost do tržišč za gospodarstvo, konkurenčnost, več delovnih mest, večjo atraktivnost za življenje in delo na tem območju.

Vse to so pomembni elementi, ki bodo prispevali k prepotrebni decentralizaciji naše države, ter spodbudili prebivalce teh krajev, da ostanejo v svojem domačem kraju ter si tam ustvarijo kvalitetno življenje. »Velik dan je danes, ko otvarjamo ta projekt, naslednji koraki pa bodo še večji.«

Nov koncept 3a razvojne osi je nato podrobneje predstavil državni sekretar Aleš Mihelič.

»Temelj razvoja je še vedno v železniški infrastrukturi, v trajnostni mobilnosti. Res pa je, da le prepleten in dobro zasnovan koncept prometne ureditve, ki sestoji tako iz železnice kot ceste in kolesarskih povezav, ponuja pravo rešitev za našo prihodnost,« je dejal državni sekretar. O novem konceptu je povedal, da je bil pripravljen s poglobljeno analizo, gre za koncept, ki ga definira velikopoteznost, drznost, koncept, ki prinaša novo cesto. »Ribniško-Kočevska si zasluži novo cesto in jo zelo močno potrebuje.«

Po njegovih besedah tako ta za razliko od dosedanjega, ki je predvideval le manjše spremembe že obstoječe ceste, v večjem delu predvideva povsem novo traso. »Stremeli smo k temu, da je projekt ambiciozen, da ponuja vse, kar potrebujemo za nadaljnji razvoj, hkrati pa da je tudi realen za izvedbo,« je dejal.

Kot je še povedal, se bo na ta način obstoječo cesto razbremenilo tranzitnega prometa, hkrati pa se bo pomembno skrajšal potovalni čas iz tega dela države. Iz Ribnice v Ljubljano bomo lahko prišli v zgolj 30 minutah, iz Kočevja v Ljubljano pa v slabih 40 minutah.

Na trasi so predvideni tudi nekateri večji gradbeni objekti. Pri Turjaku in Rašici sta predvidena viadukta, pri Žlebiču predor in večje vozlišče. Večje vozlišče je predvideno tudi pri Kočevju.

Z deli se bo predvidoma pričelo že letos, celotna 3a razvojna pa bi lahko bila zgrajena do leta 2034.

Vir: Občinska spletna stran

Oglejte si tudi