Po razveljavitvi Zakona o davku na nepremičnine ostaja nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča (v nadaljnjem besedilu: NUSZ) izvirni prihodek občin.
Čeprav dajejo predpisi, ki urejajo NUSZ, občinam precejšnjo avtonomijo glede zajema tega dohodka pa mora v delu, ki se nanaša na fizične lastnosti nepremičnin, temeljiti na podlagah, ki zagotavljajo enakovredno in pošteno obravnavo zavezancev na eni strani, ter posledično čim bolj optimalen zajem prihodkov na drugi strani. V ta namen je Zakon o graditvi objektov (v nadaljnjem besedilu: ZGO-1), ki ureja odmero NUSZ v prehodnem obdobju, določil, da mora občina za namen NUSZ za zazidana zemljišča pridobiti podatke o stavbah in delih stavb iz katastra stavb (katastrske in registrske podatke), pri čemer se v ZGO-1 določeni katastrski podatki štejejo za podatke iz katastra stavb in podatke iz registra nepremičnin. Zakonsko pravilo je torej jasno: za namen odmere NUSZ je treba izhajati iz uradnih evidenc, pri tem pa je treba podatke zajemati ažurno. Predpisi o evidentiranju nepremičnin poleg tega omogočajo, da se v register nepremičnin prevzamejo tudi podatki iz zbirk podatkov samoupravnih lokalnih skupnosti, kar pomeni, da lahko le-te s svojimi podatki še dodatno prispevajo k obsegu, ažurnosti in kakovosti podatkov v registru.
Ministrstvo za okolje in prostor in Ministrstvo za finance sta tako na občine naslovila dopis, v katerem občinam svetujejo, da za namen odmere NUSZ že v letu 2015 le-tega obračunajo na podlagi ažurnih podatkov iz uradnih evidenc zemljiškega katastra, katastra stavb oziroma registra nepremičnin. Pri tem ni pomembna le uskladitev podatkov o tehničnih lastnostih in vrsti dejanske rabe stavb in delov stavb, ampak je bistvenega pomena, da začnejo tudi občine pri odmeri NUSZ tega odmerjati vezano na nepremičnino, opredeljeno z uradnim identifikatorjem, kot je nepremičnini določen v uradni evidenci (za zemljišče je to šifra katastrske občine in parcelna številka, za stavbo šifra katastrske občine in številka stavbe in za del stavbe šifra katastrske občine, številka stavbe in številka dela stavbe.
Na podlagi tega dopisa smo se odločili, da bomo v letu 2015 dejansko zajeli podatke o velikosti nepremičnin iz podatkov registra nepremičnin. Zaradi tega pozivamo vse zavezance, da v kolikor to še niso, preverijo točnost podatkov v registru nepremičnin. V kolikor podatki niso točni, jih je potrebno čim prej na GURS popraviti, da bo izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča temeljil na točnih podatkih.