Strategija poudarja pomen razvoja
privlačnih turističnih produktov, njihove vključenosti v ponudbo mesta
Ljubljane, povezovanja turističnih produktov več občin pod krovno znamko in
strategijo trženja ter trajnostne mobilnosti na področju turizma. Cilj je
povečanje dodane vrednosti, ne toliko s povečanjem števila gostov kot preko
podaljšanja njihovega bivanja in dnevne potrošnje v regiji. Za doseganje teh
ciljev bo potrebno izboljšati organizacijsko strukturo, usposobljenost tako
ponudnikov turističnih storitev kot občinskih koordinatorjev ter stopnjo
medsebojnega sodelovanja. Na tem področju želi Turizem Ljubljana zaposliti
osebo odgovorno za razvoj in trajnost turističnih produktov, saj se velikokrat
zgodi, da turistični produkt ne preživi projektne faze in po prenehanju
projektnega financiranja ugasne. Turizem Ljubljana preko svoje spletne strani
in TIC informira o lokalnih turističnih destinacijah, ponudnikih, produktih in
prireditvah, preko mreženja omogoča prenos znanj in izkušenj ter nudi tudi
svetovanje pri razvoju destinaciji in produktov.
Na vprašanje kako na Turizmu
Ljubljana vidijo razvoj turizma v Borovnici in kako ta razvoj lahko
podprejo je Sara Košir je izpostavila, da mora vsaka občina
predvsem znati na pravi način predstaviti in tržiti svoje prednosti. Prednosti
Borovnice so gotovo dobra povezljivost z vlakom, bližina TMS v Bistri,
privlačnost soteske Pekel in železniška dediščina. Slednjo bi kazalo še bolje
predstaviti in razviti v turistični produkt, ki bi temeljil na prevozu z
vlakom.
Višji svetovalec za razvoj in razvojne projekta na Občini
Borovnica Andrej Klemenc je
v nadaljevanju predstavil indikativni nabor razvojnih projektov na
področju turizma:
- · nadaljevanje projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viadukta;
- · obnova kapelice in napajalnega korita na Rimski cesti ter drugih kulturnih spomenikov občinskega pomena;
- · sanacija in trajna konzervacija stebra Borovniškega viadukta;
- · vzpostavitev turističnih kolesarskih povezav: Borovnica – Goriški mah – Borovnica, Borovnica – Bistra – Kamin – Bevke (postavitev brvi za kolesarje in pešce preko Ljubljanice na Kaminu), »mali Borovniški krog« (Borovnica – »Brežanski mah« - brv preko Borovniščice – »Dolanski mah« - Borovnica);
· Virtualni muzej Borovniškega viadukta.
Kar se prvih dveh tiče bi jih
bilo mogoče financirati preko LAS Barje z zaledjem, ki pa se na novo
konstituira in bodo prvi razpisi objavljeni šele v letu 2024. Kar se
kolesarskih turističnih povezav tiče bi jih bilo mogoče v večjem obsegu
financirati v okviru projekta razvoja kolesarskih turističnih povezav v LUR
preko Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije. Na to temo
bo RRA LUR 17. 3. 2023 organizirala posvet, vendar tudi tu razpisov ni
pričakovati pred sredino leta 2024, saj so se tudi organi RRA LUR na
novo konstituirali šele pred kratkim, prav tako še niso podpisani sporazumi med
državo in regionalnimi razvojnimi agencijami, ki bodo opredelili prioritete,
cilje in kriterije za črpanje sredstev.
Župan Peter Črnilogar
je navzoče seznanil s tem, da je na ustanovni skupščini novega Sveta RRA LUR
minister za kohezijo in regionalni razvoj Aleksander Jevšek pokazal veliko
razumevanje za to, da se omogoči več sredstev za investicije v osnovno
infrastrukturo in ne le za »mehke vsebine« in digitalizacijo.
Andrej Klemenc je povedal,
da se bo občina prijavila na pravkar objavljeni razpis za obnovo kulturnih
spomenikov občinskega pomena in da je občina dala pobudo, da se steber
Borovniškega viadukta proglasi za spomenik državnega pomena. Glede na kratek rok za prijavo ne bo mogoče
zaprositi za sofinanciranje ukrepov, ki zahtevajo predložitev gradbenega
dovoljenja. Ob nujni sanaciji in trajni konzervaciji stebra ter podaljšani
spominski poti Borovniškega viadukta mimo Jelenovega mostu, »logorja«,
»Cegelnice« in železniške čuvajnice št. 666 ter izgradnji razgledne ploščadi
tudi pri V peti viadukta bi bilo mogoče res privlačen turistični produkt
razviti samo na osnovi »virtualnega muzeja Borovniškega viadukta«. Za to bi se
lahko črpalo tudi sredstva iz projektov čezmejnega sodelovanja, vendar so ti
finančno in administrativno tako zahtevni, da občina ne more biti vodilni
partner, vodilni partner pa je tisti, ki opredeli projektno idejo in produkte.
Po grobih ocenah bi stroški ustrezne virtualne predstavitve zgodovine
Borovniškega viadukta znašali okoli pol milijona evro. Bi se pa s tovrstnim
muzejem Borovnica prepoznavno umestila
na turistični zemljevid Slovenije.
Sara Košir je
predlagala, da se obišče Hišo kranjske čebele v Višnji Gori, kjer že imajo
tovrstno virtualno predstavitev.
Aljoša Hribar je
opozoril, da za trajnostni turizem ne bomo privlačni dokler ne bo mogoče
zagotoviti varnega kolesarjenja do Bistre in Vrhnike ter do Podpeči in
Ljubljane.
V zvezi s tem je Andrej
Klemenc pojasnil, da bo mogoče okviru novih dogovor za razvoj regij
sredstva za kolesarske povezave črpati le za povezave do regionalnih središči
in za projekte, ki jih bo predhodno odobrila DRSI. To pomeni, da bo
mogoče zagotoviti sredstva za sofinanciranje kolesarske povezave Borovnica –
Vrhnika, kar pa nujno zahteva vključenost sosednje občine. Enako velja za
turistično kolesarsko povezavo Bistra – Bevke, za katero pa bodo morali biti
zagotovljeni drugi viri.
Glede turističnih namestitvenih
kapacitet v občini je Andrej Klemenc izpostavil, da je v zadnjih štirih letih
prišlo do zaznavnega premika, tako da je v letu 2020 tudi SURS prvič za
zdaj zabeležil nočitve v občini, ki naj bi jih bilo v tem letu okoli 3900.
Predsednik Odbora Boštjan Zakrajšek je sklenil razpravo z
ugotovitvijo, da se bo potrebno v občini v širšem krogu temeljito pogovoriti o
razvoju turizma in strateških prioritetah, do česar pa more priti čim prej, da
bo občinska uprava lahko pravočasno izdelal projektne naloge, pridobila
potrebna mnenja institucionalnih soglasodajavcev ter izdelala projektno
dokumentacijo za prijave na razpise. (ob)