Celostna prometna strategija je strateški dokument, ki je namenjen reševanju izzivov občine, ki so povezani s prometom. Z njim občina oriše učinkovito zaporedje ukrepov na področju prometa, ki ji med uresničevanjem pomagajo doseči celostne spremembe na področju potovalnih navad, urejanja prometa in javnih površin ter posledično višjo kakovost bivanja. Temeljni cilj dokumenta je zmanjšati negativne vplive motornega prometa na okolje ter povečati privlačnost naselij za prebivalce in obiskovalce.
Na osnovi sprejete in s strani Ministrstva za infrastrukturo potrjene občinske celostne prometne strategije je Občina Borovnica po uspešnih prijavah in izvedbi projektov v letu 2020 pridobila 250.000 € nepovratnih sredstev za izgradnjo parkirišča P+R pri železniški postaji Borovnica, v lanskem letu pa 622.050 € za izgradnjo kolesarske povezave med omenjenim parkiriščem in odcepom z regionalne ceste za gasilski dom na Bregu, pri čemer je bil s sredstvi DRSI rekonstruiran tudi pripadajoči odsek regionalne ceste. Brez OCPS Borovnica to ne bi bilo mogoče.
Poleg že omenjenih dveh večjih investicij, sofinanciranjih s sredstvi EU in RS, je občina skladno z omenjeno strategijo samostojno izvedla še naslednje manjše projekte:
1. Prenova avtobusnih postajališč v Brezovici pri Borovnici, v Borovnici, na Dolu in na Pakem (Zvirek).
2. Obnova dela ceste v Kote od mostu čez Ohoniščico do odcepa za Ohonico ter odseka od mostu čez Prušnico do odcepa za Niževec in Zabočevo.
3. Rekonstrukcija mostu v Dražici.
4. Preureditev križišča Zalarjeve ceste in Mejačeve ulice.
5. Ureditev manjkajočega dela pločnika na Gradišnikovi ulici.
6. Ureditev parkirišč za zaposlena na OŠ dr. Ivan Korošca Borovnica na ploščadi za šolo in v obrtno-poslovni coni Struge.
7. Ureditev šolskih poti.
Izdelana je bila tudi PZI dokumentacija za kolesarsko
povezavo z rekonstrukcijo pripadajočega dela regionalne ceste med Bregom, odcep
za gasilski dom in Pakom h. š. 33, za preostali del do meje z občino Brezovica
pa idejna zasnova.
Skladno s strateškim ciljem elektrifikacije osebne motornega
prometa smo postavili polnilne postaja za električna vozila. Prvo leta 2017 na
Molkovem trgu, drugih pet pa leta 2020 na P+R pri železniški postaji Borovnica.
Za vse smo pridobili nepovratna sredstva Ekološkega sklada.
Na področju promocije trajnostne mobilnosti smo v sklopu
evropskih tednov mobilnosti organizirali predstavitve in preizkuse koles in
zložljivih koles ter električnih vozil, predvsem e-koles in e-skirojev. Prav tako so bili izvedeni
poligoni spretnostnih voženj in poznavanja prometnih predpisov s kolesi,
predstavitve prevozov na klic ter pohodi in kolesarski izleti.
V začetku letošnjega leta smo z vključitvijo v projekt
Prostofer uvedli tudi prevoz starejših občanov in invalidov na klic.
Zakaj je potrebna nova strategija?
Konec lanskega leta se je Občina Borovnica uspešno prijavila na razpis Ministrstva za okolje, podnebne in energijo za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij in pridobila 19.600 € za pripravo nove OCPS. Ta bom morala biti pripravljena skladno s strani MOPE predpisanimi zahtevnimi minimalnimi standardi, ki podrobno opredeljujejo proces priprave dokumenta po posameznih fazah.
Za strokovno podporo pri pripravi OCPS Občine Borovnica bo občina preko postopka evidenčnega naročanja izbrala podjetje z ustreznimi izkušnjami, referencami in kapacitetami za uspešno izvedbo procesa in pripravo dokumenta.
Postopek priprave strategije, pri katerem bodo sodelovali tudi strokovnjaki z različnih področij prometa in mobilnosti, bo trajal eno leto. Pri pripravi OCPS bo velik poudarek namenjen analizi trenutnih prometnih razmer in potovalnih navad občanov v občini. Le tako bomo lahko pripravilo ustrezne usmeritve za razvoj vseh vrst prometa, seveda s poudarkom na okolju in človeku prijaznih načinov potovanja (pešačenje, kolesarstvo, javni potniški promet …).
Dokument bo v ospredje postavil načrtovanje za ljudi ter si prizadeval uravnotežiti sedaj preveč poudarjeno namembnost javnega prometnega prostora za motorni promet in njegovo povečano pretočnost s preoblikovanjem javnih površin po meri pešcev in kolesarjev ter omogočanjem tistih funkcij ulic in trgov, ki so jo nekoč že imele: srečevanju in druženju ter (samostojnem) gibanju otrok in mladostnikov.
Seveda pa bomo v njem izpostavili tudi pereče probleme varnega dostopa za voznike motornih vozil in kolesarje do Vrhnike (rekonstrukcija regionalne ceste z izgradnjo površin za kolesarje in pešce skozi Dol do Bistre, izgradnja obvozne ceste mimo kompleksa TMS v Bistri), dokončanja rekonstrukcije regionalne ceste z izgradnjo površin za kolesarje in pešce od odcepa za gasilski dom na Bregu do meje z občino Brezovica ter prostorske umestitve obvozne ceste za Kote ob pripravi Državnega prostorskega načrta za novo progo med železniškima postajama v Borovnici in Logatcu. Prav tako dokončanje obnove manjkajočih odsekov sedanje ceste med Borovnico in Brezovico pri Borovnici.
Ker je to dolgotrajen proces, ki zahteva čim večje sodelovanje javnosti in seveda tudi široko strinjanje javnosti z ukrepi, že sedaj spodbujamo vse prebivalce občine k aktivnem sodelovanju. Le tako bomo lahko oblikovali in sprejeli dokument, ki bo sprejemljiv za vse oz. veliko večino in bomo njegove cilje lahko skupaj tudi realizirali.
Prek (spletnih) anket in tematskih delavnic na področjih pešačenja in kolesarjenja, javnega potniškega prometa in osebnega motornega prometa pa boste pravočasno k sodelovanju povabljeni vsi občani. O dejavnostih priprave strategije vas bomo sproti obveščali na spletni strani Občine Borovnica in preko medobčinskega glasila Naš časopis.
V prihodnjih mesecih se bo tako v občini Borovnica torej zvrstilo precej dogodkov na temo trajnostne mobilnosti. K aktivnemu sodelovanju ste s svojimi predlogi in pobudami vabljeni vsi občani.
Občina Borovnica