OŠ Dobravlje na Danskem – že osmo leto!

Devetošolci iz Osnovne šole Dobravlje smo se spet, kot je v tradiciji, od 22. do 29. septembra odpravili na Dansko, na zasebno šolo Vallekilde-Horve Friskole. Izmenjava z Dansko je na naši šoli prisotna že deset let in vsako leto se vrnemo domov z novimi doživetji in prijateljstvi.
Za nas je bila to posebna izkušnja, ki se je bomo zagotovo zapomnili za vedno. Seveda pa se ne bi uresničila, če je ne bi skrbno načrtovala in pripravila naša učiteljica angleščine Katja Bone s pomočjo učiteljice spremljevalke Jane Štukelj. Našo državo Slovenijo smo ponosno zastopali in jo predstavili z besedo in sliko, pa tudi s petjem v slovenščini in s pokušino prave domače potice. Danci so bili nad našo kulturo navdušeni. Seveda pa so tudi nas zelo presenetili njihova kultura, okolje, drugačen stil življenja in ravna pokrajina, bili smo približno nič metrov nad morjem. Vsi smo na Danskem zelo uživali in bi tam najraje ostali še dlje, saj so ljudje neverjetno prijazni, ljubeznivi, si med seboj pomagajo, so sproščeni in delajo, kar jim je všeč.

V četrtek zjutraj smo se vsi navdušeni zbrali na šolskem parkirišču, se poslovili od objokanih sošolcev in šole ter naše potovanje začeli z avtobusom. Po mirnem in udobnem letu smo prispeli na sončno in toplo Dansko, kjer so nas na letališču že čakali nekateri starši ter ena učenka. Z njimi smo se peljali na šolo. Po prigrizku smo se z danskimi gostitelji peljali na domove in preživeli prijeten večer.

Naslednji dan smo preživeli v šoli, zjutraj smo predstavili Slovenijo, dopoldne pa smo se s pomočjo igre 'potovanje skozi čas' lahko bolje spoznali. Po pouku smo se odpeljali na bližnjo plažo, kjer smo se sprehajali, Danci so se tudi kopali, a nas je preveč zeblo. Šli smo na domove, zvečer pa se vrnili v šolo, kjer so nam pripravili disko. Res smo se imeli super in se naplesali za cel teden. V soboto smo lahko dooooolgo spali in si po slastnem zajtrku ogledali cerkev, kjer so pokopani vsi danski kralji, ter vikinški muzej. Prosto urico ali dve je veliko družin izkoristilo za nakupovanje. Ob petih popoldne smo se vsi zbrali na bowlingu, ki se je kar prehitro končal. Nekaj družin se je zbralo pri 'moji družini' na pici in druženju, ki je trajalo skoraj do naslednjega dne.

V nedeljo nas je večina prišla na 'poolparty', ki ga je organiziral Gustav, ki živi v ogromni graščini z ogrevanim bazenom in res velikim vrtom. Tam smo se zabavali v topli vodi, jedli slastno torto ter na koncu še igrali bejzbol. Večer smo preživeli vsak pri 'svoji' družini.

In že je bil tu ponedeljek, ko smo se z avtobusom odpeljali v glavno mesto Danske, Kobenhavn, čudovito mesto, ki smo si ga večinoma ogledali kar z barčice. Obiskali smo tudi slovensko veleposlaništvo, kjer smo zapeli nekaj slovenskih pesmi, pozdravil pa nas je tudi veleposlanik gospod Tone Kajzer. V prostem času smo se podali po glavni ulici, kjer je ogromno trgovin. Zvečer smo se skupaj Danci odpravili v bližnji klub.

Torek je bil dan za sprehod v naravi. Ustavili smo se še v gozdu, kjer smo se nasmejali petim dramskim igricam, ki smo jih po skupinah sami pripravili. Pomalicali smo in se sprehodili do velikega travnika. Tam smo se igrali igro 'kraja zastavice'. Po dolgi in težki borbi, med katero se je nekaj deklet bliže spoznalo s kravami, tri pa smo padle v drek – dobesedno, in tja speljale še fante, je bilo še vedno neodločeno in čas je bil za odhod. Z vlakom smo se odpeljali do bližnjega mesta, kjer smo preživeli tri super urice na bazenu.

V sredo smo imeli športni dan, preživeli smo ga z učiteljem športa, ki je bil v prvi generaciji učencev, ki so bili v Sloveniji. Razdelili smo se v šest skupin in med sabo tekmovali v odbojki, hokeju in pa igri s frizbijem. Okrasili smo še dvorano za večerno poslovilno zabavo ter doma preživeli zadnje in najlepše popoldne. Zvečer smo se skupaj z gostiteljskimi družinami zbrali v dvorani, na pici, kjer smo zapeli Zgodbo o prijateljstvu in se družili.

In zbudili smo se v zadnjem – četrtkovem jutru. Poslovili smo se od svojih gostiteljev, spakirali kovčke in se pripeljali v šolo. Tam smo si spekli torte na vikinški način in se pogovarjali.

Opoldne pa smo se morali posloviti. To so bili najtežji trenutki v celem tednu, veliko nas je jokalo, stokrat smo se objeli in na koncu smo se morali ločiti. Takrat je začelo deževati in Danci so nam poslali fotografijo ter napisali, da nebo joče z nami. Ob 16.00 smo odleteli z Danske in še zadnjič pogledali deželo, kjer smo preživeli čudovit teden.

Tega tedna gotovo ne bomo nikoli pozabili, saj smo spoznali super prijatelje in kar ne moremo dočakati marca, ko se bomo lahko ponovno objeli. Z veseljem bi kar takoj spakirali kovčke in šli nazaj, saj je bil ta teden najlepši v osnovni šoli - garantirano.