Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vrhnika
DANES
11°C
4°C
JUTRI
12°C
5°C
Oceni objavo

V Verdu splavili rimski deblak

Verd, 27. avgust – Zadnjo soboto v avgustu so pri ribnikih v Verdu splavili kopijo rimskega deblaka, ki so ga na tem kraju tesali že od pomladnih mesecev dalje.

Gre za tako imenovani »Projekt Deblak« v okviru katerega študenti arheologije in prostovoljci, pod strokovnim vodstvom Skupine STIK in Zavoda za podvodno arheologijo, vsako leto izdelajo zgodovinsko plovilo z namenom promocije reke Ljubljanice in njene dediščine. Letos so od spomladi dalje izdelovali rimski deblak, izključno z ročnimi orodji, del teh so bila rekonstruirana rimskodobna tesarska orodja. Tako je iz hrastovega debla nastal čoln, na katerem je prostora do največ štiri oseb.

Splavitev v Ljubljanico je pritegnila veliko pozornosti. Organizatorji so dopoldne popestrili še z rimskim vojaškim taborom, rimsko tržnico in kuhinjo, namiznimi igrami tistega časa in otroškimi kreativnimi delavnicami. Plovilo so pred spustom v reko po rimsko blagoslovili in se priporočili rimskim vodnim bogovom. Po brunih, ki so jih podkladali pod plovilo, so ga potisnili do želenega mesta in ga nato po leseni drči spustili v zeleno Ljubljanico. Na kopnem težko in nerodno plovilo se je v reki iz grdega račka spremenilo v laboda: dvojica rimskih krmarjev je v spremstvu še nekaterih drugih plovila zaplula proti Ljubljani, kjer je pozno popoldne napovedan svečani sprejem v okviru festivala Noči v stari Ljubljani.

Po podatkih organizatorja naj bi bilo samo v Evropi znanih več kot 3000 deblakov, ki so skozi prazgodovino in antiko veljali za najpogostejše plovilo na celinskih vodah. Uporaba tovrstnih čolnov je ena glavnih značilnosti Ljubljanskega barja v vseh obdobjih. Kar se tiče rimskega obdobja in Vrhnike, naj bi tovrstna plovila za prevoz po reki večinoma uporabljali trgovci, ladjarji in čolnarji na liniji Navport in Emona, in sicer za prevoz tovora in ljudi.

Gašper Tominc, foto: GT

 

Oglejte si tudi