Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
8°C
JUTRI
19°C
7°C
Oceni objavo

24. nacionalni otroški parlament

Že od leta 1990 v Sloveniji poteka projekt otroški parlament, katerega glavni cilj je vzgoja otrok in mladostnikov za demokracijo.

Tema letošnjega otroškega parlamenta so bile razmere v družbi. O tem smo razpravljali že na šolskih, medobčinskih in regijskih parlamentih. Zaključek letošnjega otroškega parlamenta je potekal v veliki dvorani državnega zbora Republike Slovenije, in sicer v ponedeljek, 7. aprila 2014.

Notranjsko regijo je zastopalo pet parlamentarcev: Maša Trubačev in Julija Mišič iz OŠ Cerknica, Edi Ćeman iz OŠ Tabor Logatec, Farah Sara Kurnik iz OŠ 8 talcev Logatec in Jošt Cankar iz OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika.

Mlade parlamentarce so pozdravili predsednica ZPMS, gospa Darja Groznik, podpredsednica državnega zbora, gospa Polonca Komar, na koncu pa še predsednik Republike Slovenije, gospod Borut Pahor. Predsednik naše mlade države je izpostavil, da smo imeli Slovenci ob osamosvojitvi zelo velika pričakovanja in sanje, ki pa se - na naše razočaranje - niso vsa uresničila. Najpomembnejše, kar bi morali imeti Slovenci, so po njegovem mnenju pravičnost, podjetnost in kritično razmišljanje posameznikov. Bil pa je optimist glede našega razvoja, saj imamo sloves majhnega trdoživega naroda. Poudaril je, da moramo Slovenci ohraniti svoj jezik, kulturo, odprti moramo biti v sodobni svet, podjetni, drzni, radovedni, razmišljati izven okvirov utečenega in se truditi za odličnost. Mladi ne smemo biti obremenjeni  s preteklostjo in moramo z optimizmom in energijo gledati v prihodnost.

Zasedanje so vodili parlamentarci iz različnih slovenskih regij, ki so jih izvolili na uvodnem srečanju. Predsedstvo otroškega parlamenta je bilo sestavljeno iz petih članov.

Soglasno so izvolili dnevni red parlamenta in napovedali glasovanje za temo otroškega parlamenta v naslednjem šolskem letu.

Parlamentarci so se razdelili v štiri različne skupine, v katerih so razpravljali o naslednjih temah: vplivu medijev, brezposelnosti in revščini mladih, drugačnosti in doseganju ciljev. V vsaki skupini je bilo okoli 30 parlamentarcev. Koordinatorji so vodili razprave o temah. Nastajali so plakati, ideje, vprašanja in rešitve.

Ob dvanajstih se je začela plenarna razprava in poročanje o delu v skupinah. Razpravam so se pridružili različni gosti. Naj jih naštejem le nekaj: varuhinja človekovih pravic, gospa Vlasta Nusdorfer, minister za kulturo, gospod Uroš Grilc, predstavnica iz Zavoda za šolstvo, gospa Fani Nolimal, in drugi. Med razpravo pa se nam je pridružila tudi predsednica vlade Republike Slovenije, gospa Alenka Bratušek. Poudarila je, da se je z veseljem odzvala povabilu za sodelovanje na otroškem parlamentu, in dodala, da bi morali večkrat poslušati in upoštevati ideje mladih glede prihodnosti Slovenije.

Prva skupina se je predstavila s temo 'Drugačen sem, saj si tudi ti' in nanizala naslednje probleme: problem diskriminacije glede na premoženje, barvo kože, narodnost in vero. Mladi so poudarili, da bi morali spodbujati raznolikost in drugačnost, ker nas to bogati. Pri sprejemanju drugačnosti je pomembna vzgoja staršev, saj le-ta predvsem z zgledom udejanja različne vrednote.

Druga skupina se je predstavila s temo 'Doseganje ciljev'. Nanizali so naslednje probleme: slabo socialno stanje v slovenski družbi, problem bega možganov in slabega zgleda za otroke s strani družbe. Vprašanja, ki so jih zastavili, so bila vezana na zaustavitev bega možganov. Rešitev so videli v enakih možnostih razvoja posameznika tako doma kot v tujini.

Tretja skupina se je predstavila s temo o revščini in brezposelnosti mladih. Mladi pričakujejo brezplačno šolstvo, ukinjanje sive ekonomije, radi bi bolj spoznali različne poklice. Zelo jim je bila všeč akcija 'Štafeta pozitive', ki spodbuja pozitivna dejanja in akcije učencev na šolah. Spodbujati bi morali solidarnost med ljudmi. Ugotovili so tudi, da je med mladimi želja po izobrazbi, ne pa tudi po delu.

Četrta skupina se je predstavila s temo 'Vpliv medijev'. Ugotovili so, da imajo mediji pozitivne in negativne učinke na ljudi. Pozitivni vplivi so vir informacij, povezanost s svetom ter ozaveščanje ljudi, negativni vplivi pa manj druženja in medsebojnega komuniciranja med mladimi, izmišljevanje in prirejanje novic, zavajanje ljudi s strani reklam in ustvarjanje nerealne podobe o izdelkih. Zaradi vsega naštetega potrebujemo kritično razmišljanje, ki bo temeljilo na lastni presoji vseh državljanov, v šolah in doma pa je potrebna vzgoja o medijih.

Postavili so vprašanje, zakaj se samo pritožujemo nad vplivom medijev, ne naredimo pa ničesar, da bi bilo drugače. Parlamentarci šolskega parlamenta so zavihali rokave in začeli razmišljati o prvih predlogih za spremembo: uvedba enega dneva brez medijev, na začetku in na koncu oddaj le pozitivne novice, kritičnost in ne le negativnost medijev, organizacija predavanj za starše, v lokalih napisi v slogu 'tukaj si, da se pogovarjaš'.

Predsedstvo otroškega parlamenta je ponovilo glavne sklepe razprave in razglasilo izglasovano temo naslednjega, 25. otroškega parlamenta, in sicer izobraževanje in poklicna orientacija.

Predsednica parlamenta se je zahvalila vsem sodelujočim in zaključila 24. otroški parlament.


Anja Molek, OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika

Oglejte si tudi