Logo MojaObčina.si
DANES
17°C
12°C
JUTRI
14°C
4°C
Oceni objavo

Železnica nad Verdom po novem skozi tunele?

Vrhnika, 27. februar - V Cankarjevem domu je potekala javna obravnava državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge med Borovnico in Logatcem. Pobuda nadgradnje proge gre v smeri povečanja hitrosti na trasi, na območju Vrhnike pa predvideva tri tunele.
Trenutni odsek proge med Borovnico in Logatcem je dolg približno 19 km, po optimiziranju trase bi bil krajši za približno 3,5 km. Na progi trenutno znašajo hitrosti med 70 in 85 km/h, nove ureditve pa bi omogočile bistveno povišanje, in sicer na najmanj 130 km/h. Zasnova nadgrajene dvotirne proge med Borovnico in Logatcem praviloma sledi obstoječi progi samo v bližini železniških postaj ter na krajšem vmesnem odseku nad Bistro, sicer pa je potek proge večinoma nov, v velikem delu po novih predorih, saj zaradi zelo zahtevnega terena ni mogoče izkoristiti obstoječe trase za bistveno povišanje hitrosti.

Nova trasa Borovnica - Logatec predvideva šest novih predorov v skupni dolžini 8600 metrov. Prva predora na vrhniškem območju sta nad Tehniškim muzejem Bistra. Predvideno je, da se zaradi povečanja projektirane hitrosti nova trasa umakne levo v pobočje z dvema dvotirnima enocevnima predoroma dolžine 420 m in 140 m. Na mestu stare trase se zgradi servisna cesta za dostop do obeh predorov. Nova trasa nato v dolgi krivini, ki večkrat križa obstoječo traso, pride do obstoječe postaje Verd, zgradita se tudi dva visoka podporna zidova ter nov nadvoz lokalne ceste. Postaja ohrani industrijski tir za kamnolom, pobuda pa ne predvideva, da bi se s prenovo trase vzpostavila potniška postaja.

Prav kmalu za postajo Verd gre trasa znova pod zemljo. Po 1890 metrov dolgem predoru pokuka na plano pri Štampetovem mostu, kjer je za prečenje avtoceste predviden nov viadutk. Takoj za tem znova ponikne za 2150 metrov pod zemljo in pride na plano že v logaški občini, na zahodni strani industrijske cone.

Kot je bilo pojasnjeno, bodo tuneli zgrajeni po najnovejših evropskih standardih, z vsemi servisnimi cestami in reševalnimi rovi. Lesene prečne tramove bodo nadomestili novi betonski prečniki z gumiranimi podlogami, kar ustvarja manjši hrup kot pri klasičnih lesenih. Na izpostavljenih odsekih so predvidene tudi protihrupne ograje.
Na predstavitvi so krajani izpostavili skrb, kaj bo gradnja pomenila za kraj Verd z vidika prometne obremenitve, saj je naselje zaradi tovornega prometa iz kamnoloma že sedaj zelo obremenjeno. Predstavniki Direktorata za prostor, graditev in stanovanja menijo, da bo gradnja potekala več let, do realizacije projekta pa bi lahko prišlo najprej v desetih letih. Po njihovem je pomembno, da lokalna skupnost predlaga prostorsko rešitev nove trase za tovorni promet iz kamnoloma še pred gradnjo in se jo nato rešuje hkrati s prenovo proge. Slišati je bilo, da bo ob prenovi vzpostavilo več novih dovoznih poti, ki bi lahko ob smiselni umestitvi v prostor služile kasneje kot nove prometne poti. Lokalna skupnost se bo morala odločiti tudi kaj bo s staro traso, ki na nekaterih mestih ne bo imela več svoje vloge. Jo bo ozelenela? Namenila za kolesarski promet ali za rešitev prometnih zagat? Na vse to bo potrebno podati odgovor. Trenutno je projekt v fazi »pobude«, torej na popolnem začetku. Morebitne predloge lahko podate na naslov: gp.mnvp@gov.si.
Pripravljavec in pobudnik bosta skupaj z investitorjem ter z izdelovalcem pobude analizirala prispele predloge in pripombe javnosti ter smernice nosilcev urejanja prostora. Na podlagi analize bo pripravljavec pripravil osnutek sklepa o izvedbi državnega prostorskega načrtovanja in ga poslal v sprejem Vladi RS.

Oglejte si tudi