»Življenje številnih se bo v Verdu izboljšalo, prometnih
zamaškov pri Črnem orlu ne bo več,« je objavo na portalu javnih naročil
pokomentiral župan Cukjati. Država se je namreč odločila, da bo začela z
gradnjo dveh sklopov južne obvoznice, ki bo potekala po javni poti, ki vodi do
Bajerjev in se tam navezala na avtocesto.
Dolga zgodovina
Direkcija RS za infrastrukturo je že leta 2007 izdala študijo
variant obvoznice Vrhnika, s katero je bil določen koridor južne povezovalne
ceste. Leta 2015 je bila izdelana idejna zasnova za južno povezovalno cesto od
Verda do Ljubljanice, ki bi razbremenila promet skozi strnjen del naselja Verd
in skozi center mesta Vrhnike. V želji po rešitvi vse bolj kritične prometne
situacije skozi naselje Vrhnika je občina pristopila k pripravi akcijskega
načrta, v sklopu katerega so bile že izdelane strokovne podlage in študije
variant ter zagotovljena ustrezna planske podlage v OPN. Tako je nastal projekt
s preureditvijo avtocestnega priključka in dveh novih povezovalnih poti.
Tri krožišča in dve novi cesti
Projekt predvideva izgradnjo dveh novih krožišč: eno na mestu
nekdanje cestninske postaje ob izvozu/uvozu na avtocesto, drugega pa na zahodni
strani avtoceste. Nato prekategorizira cesto, ki je sedaj javna pot do
bajerjev, v državno cesto in se jo skladno s tem primerno razširi. Na mestu
kjer se naslanja na že obstoječo državno cesto Vrhnika-Borovnica bodo zgradili
še tretje krožišče. V končni fazi pa je predvidena še gradnja povezovalne ceste
skozi območje zemljišč Lika Vrhnika. Ker gre za obsežen projekt, je ta
razdeljen na tri sklope. V prvem bodo gradili krožišča pri avtocesti, v drugem
povezovalno cesto z Bajerjev do državne ceste Vrhnika-Borovnica, v tretjem pa
povezovalno cesto čez dvorišče Lika.
Lopato naj bi
zakopali že letos
Kot je pojasnil župan Cukjati, naj bi lopato zasadili že letos za izgradnjo
krožišč. »Računamo, da bo gradnja prvega in drugega sklopa končana naslednje
leto, če le ne bo kakšnih presenečenj.« Prvi sklop je v domeni države, pri
povezovalni cesti z Bajerjev in izgradnji krožišča pa bo zraven morala
sodelovati tudi občina. V ta namen ima za to letos rezerviranih
100 tisoč in za naslednje leto še 576 tisoč EUR. Povezovalna cesta čez Likovo dvorišče
je zaenkrat še v fazi pridobivanja lastništev in še ni dorečena finančna
struktura.
Manjka še povezovalna cesto do Tojnic
Z vzpostavitvijo krožišč pri avtocesti in povezovalnih poti
do Bajerjev in mimo Lika, bodo lahko do središča mesta dostopala vozila iz
Borovnice in tovornjaki iz kamnoloma mimo strnjenega dela naselja Verd. V
končni fazi je predvideno da se bo povezovalna cesta do Bajerjev pri slednjih s
pomočjo novega mostu čez Ljubljanico navezala na industrijsko cono v Tojnicah. Župan
ne želi napovedovati termina, kdaj bi se to lahko zgodilo. »Težko rečem kdaj,
ker občinska blagajna ni neomejena. Računam na evropska sredstva, kar pa je
odvisno od razpisov in njihovih pogojev.«
Gašper Tominc