Logo MojaObčina.si
DANES
15°C
11°C
JUTRI
13°C
2°C
Oceni objavo

PRAZNOVALI SMO DAN ZEMLJE

22. aprila smo na Osnovni šoli Vransko-Tabor izvedli celostni naravoslovni dan, na katerem so sodelovali vsi učenci centralne šole in učenci od 6. do 9. razreda POŠ Tabor. Učitelji so s pomočjo zunanjih sodelavcev pripravili zanimive delavnice na teme o energiji, vodi, zdravi prehrani in odpadkih.
V 1. razredu so spoznavali ČEBELE IN NJIHOVE PROIZVODE. V goste je prišel čebelar, ki jim je natančno predstavil poklic. Družbo mu je delala tudi njegova žena, ki je prvošolcem prebrala zanimivo zgodbo. V 2. razredu so izdelovali RECIKLIRAN PAPIR, ki ga bodo uporabili v različne namene. Tretješolci so spoznavali plastiko in njene lastnosti, spoznali so problem plastičnih vrečk. Iz plastičnih vrečk so izdelali dežne plašče in nakit. V 4. in 5. razredu so se učili šivati, nato pa so PREDELOVALI STARA OBLAČILA. Sodelovali so v delavnici 100 % bombaž, skozi katero so spoznali problematiko gojenja bombaža. Šestošolci so se ukvarjali S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI. Učenci so pisali zaobljube, kako bi lahko vplivali na podnebne spremembe. 7. razred pa je zanimala ZDRAVA PREHRANA, ki jo pridelamo preko samooskrbe. »Skuhali« so zdrav zajtrk ali večerjo, pripravili okusen sok iz sadja in zelenjave ter odličen čičerikin namaz. 8. razred se je ukvarjal s problemom VODE, zato so si ogledali čistilno napravo v Brodeh, sodelovali na zanimivi delavnici o virtualni vodi, iskali podatke o vodnih virih, zdravi vodi ter vodi in družbi.  9. razred je zanimala ENERGIJA, zato so si ogledali Energetiko Vransko, kjer je glavno kurišče za trg Vransko, nato pa so delali različne poskuse iz energije, brali članek o različnih vrstah energije in se na koncu pomerili v kvizu o energiji.

Prav vsi so brali različne članke iz različnih revij v povezavi z omenjenimi temami in se o teh člankih tudi pogovarjali. Nato pa so reševali kvize, odgovarjali na vprašanja, naloge, pisali svoje zaobljube in izdelovali plakate.

Pri izvedbi naravoslovnega dneva so nam na pomoč priskočila različna društva, posamezniki, podjetja v okolici, ki so s svojimi delavnicami učencem popestrila dan. V ta namen se zahvaljujemo Društvu Humanitas iz Ljubljane, Društvu Focus iz Ljubljane, vranskim veziljam, Energetiki Vransko, gospe Heleni Golob s kmetije Zahojnik, Javnemu komunalnemu podjetju Žalec in zakoncema Zorin.

 

Predstavljamo še nekaj vtisov, ki so jih zapisali učenci.

Všeč mi je bilo, ko smo delali papir. (Andraž, 2. b)

Naučil sem se veliko o čebelah. Delal sem medenjake. Dobili smo satnice in smo lahko jedli med. Dedi nam je pokazal, kako dela v čebelnjaku, babi pa, kako pečemo medenjake. (Jure, 2. b)

Najlepše mi je bilo, ko sem naredila papir. Ni mi bilo všeč, ko sem videla, kako je onesnažena Slovenija. (Katja, 2. b)

Bilo nam je všeč. Naučili smo se nekaj novega.

Pri 1. delavnici smo brali članke o podnebnih spremembah in v skupinah naredili miselne vzorce o prebrani temi. Brali smo o tem, kaj so vzroki podnebnih sprememb, kaj so posledice, kaj lahko za zmanjšanje naredijo EU, vlade in podjetja. Obenem smo ugotovili, da lahko marsikaj naredimo tudi mi sami. Sprejeli smo nekaj zaobljub, ki se jih bomo držali tako v šoli kot tudi doma.

Pri 2. delavnici sta nam Urška in Katja iz organizacije Focus predstavili, kakšno pot naredijo posamezni izdelki. V skupinah smo naredili plakate o izdelku in njegovi poti, in sicer pot čokolade, papirnatih robčkov in konzerve tune. Ob koncu smo pojedli tudi čokolado.

Učenci 6. b si želimo še več takšnih dni.

Naučila sem se, kaj je topla greda, spoznala plin metan ter še zelo veliko neznanih pojmov. Šokantno se mi zdi, da metan nastane, ko krava spusti smrdljiv plin, ko rigne. Ta dan je bil zame zelo poučen, naučila sem se kar veliko novih stvari. (Ema, 6. a)

Danes sem se naučil veliko novega o podnebnih spremembah. Šokantna novica, ki sem jo danes izvedel, je ta, da bi se Zemlja ogrela za 11 ˚C, če bi odstranili oblake. Naravoslovni dan se mi je zdel zelo poučen. (Davor, 6. a)

V prvi delavnici mi je bilo všeč, saj smo brali in se naučili, da ne smemo piti energetskih napitkov, saj zelo škodujejo možganom, jetrom, srcu … V drugi delavnici smo stiskali zelenjavo in sadje v sok, ki mi ni bil najbolj okusen. Naredili smo tudi čičerikino maslo, imenovano humus. Maslo je bilo zelo okusno. Tretja delavnica je bila malo dolgočasna, saj me niso zanimale kmetijske stvari. Všeč mi je bila igra semen. Četrta delavnica je bila najboljša, saj smo delali tople sendviče in sladico, v kateri so bile ˝zmiksane˝ borovnice. Najedel sem se tako, da še kosila nisem mogel jesti. Ekodan mi je bil všeč, saj smo se ta dan veliko naučili in zelo zabavali. (Matevž, 7. c)

Današnji dan mi je bil zelo všeč, predvsem zato, ker nismo imeli pouka. Predstavitev je bila zanimiva, morali smo veliko razmišljati in sodelovati s skupino. Najbolj mi je bila všeč risanka, saj je bilo stanje vode zelo zanimivo prikazano. Sprva smo potrebovali nekaj časa, da smo ugotovili, katera oseba v risanki prikazuje vodo. Izvedeli smo, da je voda zelo pomembna stvar v našem življenju in da jo uporabljamo skoraj v vseh dejavnostih, ki jih počnemo vsak dan. Morali smo ugotavljati, v katerih živilih, stvareh je voda. Ugotovitve so nas zelo presenetile, saj smo za večino stvari mislili, da porabijo precej manj vode. Po predstavitvi smo si ogledali čistilno napravo. Nismo bili preveč navdušeni zaradi smradu in velike količine blata. Kljub temu smo tudi tam izvedeli veliko novega. (Nataša, 8. r.)

Na delavnici mi je bila najbolj všeč risanka o vodi. Izvedeli smo, koliko vode se porabi pri posameznem izdelku. Ugotovili smo, kako deluje čistilna naprava na Vranskem. Imeli smo se fino. (Luka, 8. r.)

Najbolj všeč mi je bila delavnica, kjer smo se pogovarjali o porabi vode v vsakdanjem življenju in v industriji. Prvič v življenju sem videl čistilno napravo. (Matic, 8. a)

Izvedel sem veliko novih stvari. O porabi vode smo razmišljali na malo drugačen način. Začudil sem se, ko sem izvedel, da v vsakdanjem življenju porabimo toliko vode. Od zdaj naprej bom z vodo zelo varčen. Zanimivo pa je bilo tudi predavanje o čistilni napravi. Neverjetno je, da iz nje pride voda tako čista.  (Blaž, 8. a)

Izvedel sem nekaj novih stvari, predvsem o energiji. Najbolj je bilo zanimivo v Energetiki. Zanimiv je bil tudi kviz, ki smo ga igrali. (Devetošolec)

Oglejte si tudi