Muzej motociklov Grom se je predstavil tokrat na srečanju prav posebnih motociklov v Avstriji, v neposredni bližini Linza. V majhnem mestu Perbersdorfer so se zbrali namreč evropski jubitelji motociklov Opel. Zbrala se jih je le peščica, saj je ohranjenih le nekaj deset eksponatov v svetovnem merilu. Med najlepšimi na srečanju je bil seveda motocikel muzeja, ker je obnovljen do najmanjše potankosti po originalnih načrtih.
Od ustanovitve podjetja Opel, nemškega podjetja, ki ga je ustanovil Adam Opel in je začelo svojo pot z izdelavo šivalnih strojev v Rüsselsheimu am Main, mineva 162 let. Opel se je leta 1868 razširil v kolesarsko industrijo, kot eno prvih takih nemških podjetij. Po Adamovi smrti leta 1895 so njegovo podjetje prevzeli vdova in otroci in Opel je leta 1899 začel proizvajati avtomobile. Dve leti kasneje se je pojavil prvi od številnih oplovih motornih koles – Opel Motorzweirad. Opel je nadaljeval s proizvodnjo motornih koles do leta 1930, ko je leta 1929 kupil 80 odstotkov delnic podjetja General Motors.
Zadnje motorno kolo Opel je bilo Motoclub, ki ga je licenciralo sicer drugo nemško podjetje – Neander. Glede na želje kupcev so vanj vgrajevali motorje Küchen, J.A.P. in Motosacoche.
Opel Motoclub S iz leta 1929 ima 496 cc z 22 konjskimi močmi. Jekleno ogrodje, tedaj inovacija v proizvodnji, je poudarjeno z nekaj rdečimi komponentami, kot so npr. pnevmatike in usnjeni sedež.
Naslednje leto bo srečanje lastnikov Opel motociklov v Sloveniji, in sicer pri muzeju na Vranskem.
U. K.



