Logo MojaObčina.si
DANES
23°C
5°C
JUTRI
27°C
5°C
Oceni objavo

Kratek pregled dela Upravne enote Žalec v letu 2023

Delo Upravne enote Žalec v letu 2023 je bilo nadvse zahtevno in polno izzivov, povezanih tudi z demografskimi spremembami, migracijami, vremenskimi katastrofami, oskrbo z energijo in geopolitičnimi tveganji. Prilagajali smo se trenutnim razmeram in okoliščinam, kar je zahtevalo nenehno odzivanje na spremembe znotraj kolektiva.

 

Zaradi vojne v Ukrajini se še vedno ukvarjamo tudi z nalogami in postopki, povezanimi s to tragedijo. Lani marca smo 50 pribežnikom s tega vojnega območja podaljšali status osebe za začasno zaščito razseljenih oseb za leto dni. Zaradi avgustovskih poplav so bili državljani, ki so bili prizadeti, oproščeni plačila nekaterih upravnih taks in stroškov tiskovin za 21 javnih listin. Težko je napovedati, kdaj bomo prejeli prve vloge za izdajo gradbenih in uporabnih dovoljenj za gradnjo nadomestnih hiš v Občini Braslovče zaradi poplavPoleg rednih in izrednih nalog smo upravne enote pristojne za potrjevanje podpor volivcev k posameznim kandidaturam in tehnično podporo pri izvedbi volitev in referendumov. V preteklem letu smo kar v 15 zadevah zbirali podporo volivcev za vložitev predlogov za začetek sprememb različnih zakonov in Ustave RS, poleg tega smo zbirali tudi podpise v podporo zahtevi za razpis referenduma Občine Polzela. V letu 2024 nas čakajo volitve v Evropski parlament, ki jih moramo prav tako načrtovati in izvesti ob rednem delu in najverjetneje tudi ob napovedanem referendumu o drugem bloku krške nuklearke.

 

V nekaterih upravnih postopkih, predvsem na področju tujcev, se je zaradi velikega obsega dela neizogibno podaljšal čas reševanja posameznih zadev. Obremenjenost javnih uslužbencev se je zaradi tega znatno povečala, pri čemer so na to vplivali tudi dejavniki, kot so upokojevanje, absentizem in fluktuacija zaposlenih. Kljub temu da smo na področju tujcev v soglasju s pristojnim ministrstvom zaposlili dodatnega javnega uslužbenca, je kadrovski deficit še vedno med najvišjimi organizacijskimi in postopkovnimi tveganji. Na podlagi sklepov Ministrstva za javno upravo o prerazporeditvi delovnega pripada med upravnimi enotami smo v reševanje prejeli še zadeve s področja tujcev od Upravne enote Ljubljana in Upravne enote Maribor, skupno 115 zadev. Zaradi prej navedenih dejstev je bila včasih bolj, včasih manj upravičeno slaba volja pri kakšni stranki, vendar se okoliščinam, ki so do tega privedle, žal tudi v prihodnje ne bo mogoče izogniti.

 

V primerjavi z letom 2022 je obseg zadev statistično sicer padel. Podatki kažejo, da smo v različnih zadevah rešili kar 30.031 upravnih postopkov, kar je več kot 7.000 zadev manj kot leto prej. Razlika je objektivno nastala zaradi občutno manjšega števila zamenjav osebnih dokumentov v primerjavi z letom 2022, ki je bilo v tej kategoriji upravnih postopkov tako rekoč prelomno. V statistične podatke zajemamo tudi delo na Krajevnem uradu Vransko, ki posluje enkrat tedensko, in sicer ob torkih v prostorih Občine Vransko.

 

V skladu z veljavnim Gradbenim zakonom smo lani izdali 596 rednih gradbenih in uporabnih dovoljenj. Zaradi možnosti legalizacije nelegalnih ali neskladnih objektov, znanih tudi kot črne gradnje, smo v tem obdobju uspeli legalizirati še 114 objektov. Glede na pričakovano število vlog za legalizacijo tudi v tekočem letu vlagateljem toplo priporočamo, da si pred oddajo vloge pridobijo ustrezno gradivo ter po potrebi poiščejo strokovno pomoč. To bo pripomoglo k učinkovitejši obravnavi njihovih vlog in zagotovitvi skladnosti s predpisi.

 

Na področju vojne zakonodaje smo v letu 2023 največ odločali o veteranskih dodatkih (169 zadev) in zdravstvenem varstvu vojnih veteranov (43 zadev). V tem kontekstu vabimo vse vojne veterane, da nam pravočasno sporočijo morebitne spremembe, ki bi lahko vplivale na uresničevanje njihovih pravic, npr. spremembo transakcijskega računa, spremembo v dohodkih zase in za družinske člane.

 

Pri izenačevanju možnosti invalidov je država od leta 2014 sprejela več različnih ukrepov, ki osebam s posebnimi potrebami omogočajo večjo kakovost življenja in samostojnost. S tem se preprečuje in odpravlja tveganje diskriminacije invalidov. Na razpolago imajo več pravic, ki jih lahko uveljavljajo na upravni enoti, na primer uveljavljanje tehničnega pripomočka, prilagoditev vozila, pridobitev psa pomočnika in pridobitev EU-kartice ugodnosti za invalide. V letu 2023 smo tako odobrili nakup 23 tehničnih pripomočkov in prilagoditev vozil ter izdali 129 EU-kartic ugodnosti za invalide, saj se je s spremembo pravilnika v letu 2018 povečal nabor pripomočkov.

 

Ena izmed pristojnosti upravnih enot je tudi izdaja vrednotnice za osebno dopolnilno delo, ki je pogoj za legalno opravljanje osebnega dopolnilnega dela. V letu 2023 smo izdali 218 tovrstnih vrednotnic.

 

Odločanje o upravnih notranjih zadevah državljanstva, društev, orožja, eksplozivov, javnih prireditev, tujcev, osebnega imena, osebnih listin, matičnih zadev, prometa itd. je predmet najpogostejših in najbolj raznovrstnih postopkov. Število teh zadev je v preteklem letu preseglo 27.450 zadev. Iz leta v leto se izredno povečuje število vlog tujcev. Lani smo prejeli krepko čez 3.100 vlog (v letu 2022 smo prejeli 2.788 vlog). V to področje spada tudi prijava prebivališča s postopki ugotavljanja stalnega in začasnega naslova bivanja. Veliko število tovrstnih postopkov (213 predpostopkov in 88 postopkov) je posledica nastalih gospodarskih razmer, osebnih in finančnih stisk ter neplačevanja dolgov.

 

V letu 2024 spet pričakujemo zamenjavo večjega števila osebnih dokumentov, saj poteče veljavnost 3.116 osebnim izkaznicam in 1.091 potnim listinam, imetniki katerih imajo stalno prebivališče na območju UE Žalec. Strankam, ki jim osebni dokumenti potečejo v naslednjem obdobju, svetujemo, da pravočasno dajo vlogo za zamenjavo, še posebej, če načrtujejo potovanje v tujino. Kljub temu da se od marca 2022 izdajajo elektronske osebne izkaznice z biometričnimi podatki, lahko državljani Slovenije uporabljajo obstoječe osebne izkaznice do poteka njihove veljavnosti. To velja tudi za osebne izkaznice s trajno veljavnostjo po dopolnjenem 70. letu starosti.

 

Vse voznike motornih vozil obveščamo, da stara rožnata vozniška dovoljenja še vedno veljajo. Rok za njihovo menjavo se je podaljšal za obdobje 10 let, in sicer s predvidenega roka 19. 1. 2023 na 19. 1. 2033. Vsekakor je priporočljivo, da so vozniki pozorni na potek veljavnosti vozniškega dovoljenja.

 

Zajeten del naših nalog, poleg številnih postopkov z različnimi upravnimi akti, odločbami in sklepi, so različna upravna dejanja in opravila, npr. različna potrdila iz uradnih evidenc, katerih število znaša 37.461 zadev. Zraven pa je, to je treba posebej poudariti, tudi za državo nadvse spodbudno in razveseljivo število poročnih obredov, ki smo jih imeli v prejšnjem letu kar 183.

 

Glede drugih upravnih nalog posebej izpostavljamo naše delo na področju prometa s kmetijskimi zemljišči in gozdovi ter kmetijami, kamor spada tudi urejanje grafičnih enot rabe kmetijskih gospodarstev oziroma t. i. GERK-ov. Teh smo v letu 2023 zarisali 1.136. Letos bo na upravni enoti potekalo preverjanje in ureditev GERK-ov za kmetijska gospodarstva (v zvezi z oddajo zbirnih vlog za subvencije) od konca marca do sredine julija. Zaradi velikega števila nosilcev kmetijskih gospodarstev, ki jih moramo preveriti, si prizadevamo, da se z naročanjem strank kar se da izognemo čakalnim vrstam. Z zadovoljstvom ugotavljamo, da nam to tudi z razumevanjem naših strank uspeva.

 

Naj omenim še novost, in sicer naj bi v letošnjem letu postopoma na vseh upravnih enotah zaživela aplikacija eSamonaročanje, katere namen je učinkovitejša obravnava strank. Aplikacijo že izvajajo na petih upravnih enotah (Ljubljana, Celje, Novo mesto, Litija in Logatec).

 

Za konec ponovno izpostavljam, da so k dobrim rezultatom in kakovostnemu odnosu do naših strank v preteklem letu prispevala tudi uspešna sodelovanja z vsemi državnimi organi, organi lokalne samouprave in javnimi ustanovami, predvsem na področju okolja in prostora, upravnih notranjih zadev in policije, centra za socialno delo, zavoda za zaposlovanje, geodetske uprave, organov pravosodja, sodišč in državnega odvetništva. V zvezi s tem se želim ponovno zahvaliti vsem za korektno sodelovanje. Prav tako se želim posebej zahvaliti svojim sodelavkam in sodelavcema za njihovo predanost delu, ki ga opravljajo na UE Žalec.

                                              

                                                                                               Simona Stanter, načelnica

Oglejte si tudi