Cilji projekta:
- Krepitev kompetenc vzgojiteljev in učiteljev za integracijo etike in vrednot v vzgojno izobraževalno delo.
- Ozaveščanje in motiviranje otrok in mladostnikov za odločanje in obnašanje, ki temelji na etiki, vrednotah in znanju.
- Krepitev stabilne družbe, ki temelji na etiki, vrednotah in znanju.
Vrtec Mavrica Vojnik se je vključil v projekt Etika in vrednote v vzgoji in izobraževanju z namenom izpolnjevanja poslanstva vzgoje in izobraževanja kot enega najpomembnejših podlag za oblikovanje stabilne družbe, ki temelji na etičnih standardih, vrednotah in znanju.
Vrednote so eden izmed najpomembnejših psiholoških sestavnih elementov delovanja človeka. Če pogledamo definicijo vrednot, govorimo o vrednoti kot tistem, čemur posameznik priznava veliko večjo načelno vrednost in zato tej stvari daje prednost.
Iz vrednot izhajajo tudi osebnostne kvalitete, standardi in načela, prav tako pa tudi gonilo, ki vpliva na naše delovanje in odločitve. Vsi ljudje živimo na podlagi naših vrednot, če si to priznamo ali ne.
Cilji vrtca:
- ozaveščati temeljne življenjske vrednote;
- vrednote živeti in čutiti skupaj z otroki;
- spodbujati k moralnim ravnanjem;
- vrednote ponotranjiti in jih udejanjati;
- soustvarjati spodbudno klimo z vsemi deležniki vrtca.
Osnova za to je vsekakor spoštovanje sebe in drugih ljudi.
Projekt vsebuje deset modulov:
- ZNAJE IN MODROST;
- INTEGRITETA;
- HUMANOST;
- SKRB ZA SOČLOVEKA;
- DELO ON USTVARJALNOST;
- KULTURA;
- TRADICIJA;
- ŽIVLJENJE, NARAVA, ZDRAVJE;
- UNIVERZALIZEM ;
- PRAVIČNOST.
Pričeli bomo z modulom ZNANJE IN MODROST, ki ima naslednje poddomene:
- resnica;
- miselna odprtost;
- razumnost;
- perspektiva;
- odgovornost;
- ljubezen do učenja in znanja;
- zmernost.
Znanje in modrost sodita med temeljna vodila stabilne in srečne družbe. Znanje zajema poznavanje informacij, dejstev, opisov, spretnosti in veščin, ki jih pridobimo z izkušnjami, vzgojo in izobraževanjem.
Modrost združuje znanje, razum in intuicijo z življenjskimi izkušnjami, vse to pa z visokimi etičnimi standardi in moralnim čutom. Modrost v povezavi z znanjem in drugimi vrednotami omogoča globlje in bolj učinkovito razumevanje, vpogled, presojo in svetovanje tudi o najbolj težavnih, kompleksnih in negotovih vprašanjih.
Znanje pridobi svojo pravo vrednost le, če je modro uporabljeno, če je torej uporabljeno razumno in etično.
Tako bomo z lastnimi zgledi in spodbudnimi dejavnostmi vrednote ozaveščali že v zgodnjem otroštvu in otroke pripravljali, da bodo v kasnejšem življenju znali opazovati svet in ga sprejemati z določeno mero kritike. Tako bodo lahko ločili med tistim, kar je dobro, in tistim, kar jim škoduje.
Osnova za to je vsekakor spoštovanje sebe in drugih ljudi.
Vrednote, ki jih živimo, bo otrok prevzel spontano. Ni namreč dovolj samo govoriti, ampak tudi tako čutiti.
Katarina Antloga, dipl.vzg.




