Logo MojaObčina.si

Vojnik

DANES
2°C
-7°C
JUTRI
2°C
-3°C
Deli
3777

OŠ Vojnik

S prvimi septembrskimi dnevi se je v prostore matične Osnovne šole v Vojniku ter njenih podružnic v Šmartnem v Rožni dolini, Novi Cerkvi in Socki vrnil »živ žav« in ustvarjalni nemir.

O šoli

S prvimi septembrskimi dnevi se je v prostore matične Osnovne šole v Vojniku ter njenih podružnic v Šmartnem v Rožni dolini, Novi Cerkvi in Socki vrnil »živ žav« in ustvarjalni nemir. V šolske klopi je v tem šolskem letu sedlo 718 učencev, od tega matično šolo obiskuje 579 učencev, v POŠ Šmartno v Rožni dolini jih je 39, POŠ Nova Cerkev obiskuje 62 učencev, na POŠ Socka je 38 učencev.

 

Prvošolci

Vsem učencem, ki so prvič prestopili šolski prag, so učiteljice pripravile program, v katerem so lahko spremljali predstavo Lakota je najboljši kuhar, gospa ravnateljica Olga Kovač jim je zavezala rumene rutice, da bodo v prometu bolj vidni, ter podarila rdeče kapice. V razredu so jih pričakale figurice Lili in Bineta, ki jih bosta spremljala na poti pridobivanja novih znanj, izkušenj in tkanja niti prijateljstva.

 

Razvijanje vztrajnosti in odgovornosti

Veščinam razvijanje vztrajnosti in odgovornosti bo v tem šolskem letu namenjeno veliko pozornosti. O tem in tudi o pomenu telesne dejavnosti so se seznanili starši na prvem roditeljskem sestanku v novem šolskem letu. Predstavljene so bile tudi posamezne dejavnosti letnega delovnega načrta, šolski koledar, dejavnosti ter način organizacije šolskih prevozov z voznimi redi ter varstvom vozačev.

 

Namesto v šolske klopi …

 … so se predzadnji teden septembra trije učenci z učiteljico Natašo Potočnik pridružili sovrstnikom OŠ Loče ter se skupaj vkrcali na jadrnico Lenka, kjer jih je sprejel kapitan Robert. Postali so del posadke projekta Mirno morje, ki simbolizira integracijo, solidarnost, mir, tolerantnost, uči spoštljivega ravnanja z drugimi in drugačnimi. Posadke, ki so bile nastanjene na 103 jadrnicah, so sestavljali otroci in mladostniki različnih držav, ki so se v sedmih skupnih dneh učili veščin jadranja, vezanja vozlov, uživali v raziskovanju okolice krajev, plavali, skupaj kuhali in pospravljali.

 

Osmošolci so raziskovali Vojnik

Vilma Ošlak: »Projekt Tri M – mesto, mladi, mobitel je bil osnova sodelovanja z arhitektom gospodom Arnoldom Ledlom, ki je učencem predstavil, kako mora biti urejena naša okolica, da se v njej počutimo dobro, saj smo tako bolj ustvarjalni in delovno storilni. Predstavil jim je različne vrste ulic, njihove značilnosti in merila kakovosti ulic. Spregovoril je tudi o pomembnosti zelenih površin, kulturne dediščine okoli nas in urejenosti športno-rekreacijskih objektov. Nato so učenci skupaj z učitelji, ki so delavnice vodili, odšli na teren, kjer so si vse te naštete stvari ogledali, jih fotografirali in iskali pomanjkljivosti pri sami ureditvi kraja Vojnik. Ko so se vrnili na šolo, je vsaka skupina pripravila predstavitev in na skupnem zaključku tehniškega dneva predstavila svoje delo in seveda svoje ugotovitve pa tudi rešitve za opažene pomanjkljivosti.« Ugotovili so, da je v Vojniku precej psov in da bi bilo dobro, da bi uredili park za pse z urejenimi koši za odlaganje iztrebkov. Predlagali so zasaditev dreves na delu parkirišča pri šoli, saj bi krošnje dreves dajale v toplih mesecih učencem vsaj malo sence, ko čakajo na avtobuse. Skupina, ki si je raziskovala kulturno dediščino, je predlagala, da bi bilo treba urediti vodnjak pri cerkvi tako, da bi se povezoval z okolico in bi bila na razpolago voda, če se da, tudi pitna, okrog vodnjaka pa bi lahko bile klopce. Zdaj je čez vodnjak postavljena koliba, v njej pa je cel kup stvari, ki zakrivajo vodnjak. Iz vodnjaka bi lahko zalivali rože v parku pri cerkvi. Ob protipoplavnem zidu so predlagali sprehajalno pot, ki bi lahko vodila do Škofje vasi, poleg nje pa bi lahko bila urejena še kolesarska pot, ob njej pa klopi na določeni razdalji. Predlog je bil tudi ta, da bi lahko poslikali zid, seveda skladno z okoljem, in bi tako ne bilo neprimernih napisov na samem zidu. Skupina, ki si je podrobneje ogledala zasaditve in parke, je predlagala, da bi na delu protipoplavnega nasipa, kjer je posejana trava, postavili klopce za počitek. Prav tako so opazili, da je park ob reki zelo dolgočasen in bi vanj lahko postavili klopce in dodali igrala, tudi zasaditev s cvetjem ali grmičevjem. Predlagali so popestritev zasaditve pred Zdravstvenim domom v Vojniku s posipanjem peska, s katerim bi ustvarili potke med zasajenim cvetjem. Motil pa jih je plevel, ki je rasel na eni izmed zasaditev, ki smo jo videli. Skupina, ki si je podrobneje ogledala športno-rekreacijske objekte, je opazila, da so igrišča v popoldanskem času zaklenjena. Opazili so tudi, da je parkirišče pri ŠVIC-u neurejeno. Povedali so, da zelo pogrešajo prostore za druženje na prostem okoli šole, saj ni nikjer nobenih klopi, prav tako pogrešajo tudi zasaditev dreves, ki bi jim dajala senco.

 

Mesec oktober in teden otroka

V tem tednu so se zvrstile številne dejavnosti, ki so popestrile šolske dni. Še več pozornosti je bilo namenjeno športu in gibanju. Učenci so sodelovali v športnih dejavnostih, imeli pohode, si ogledali gledališko predstavo ter se posvetili raziskovanju ljudske glasbe. Člani etnoskupin Joškova banda iz Globoč ter Vrajeva peč iz Socke so učencem približali ljudsko glasbo ter ljudske inštrumente, v delavnicah so otroci nekatere ljudske inštrumente tudi izdelali ter nato uživali ob izvabljanju glasbe iz lastnoročno narejenih inštrumentov.

 

Odprite oči in napnite ušesa v naravi 

Maja Kovačič, Tatjana Hedžet: »Poseben poudarek naravoslovnega tabora, ki je bil organiziran za učence petih in šestih razredov, je bil na spoznavanju življenjske pestrosti gozda. Učenci so se o gozdu učili v gozdu in ne v učilnici. Pri tem smo jim pomagali učitelji OŠ Vojnik, učiteljice POŠ Socka in gozdarji Zavoda za gozdove Slovenije, Območne enote Celje. Delo v taboru je temeljilo na učenju preko doživljanja narave, pridobivanju novih izkušenj in spoznavanju novih stvari. Temeljno vodilo naravoslovnega tabora je aktivno učenje ob stiku z naravo, ki daje učencu občutek varnosti in jim omogoča, da pustijo domišljiji prosto pot. Letos smo spoznali jesenski gozd. V gozdu smo se naučili uporabljati čutila: vid, tip, sluh, okus in vonj … Po gozdu smo se v parih sprehajali z zavezanimi očmi. Zavezanih oči smo sledili tudi vrvici, ki je bila napeljana po gozdu, okoli dreves. Iskali smo sledi živali, zvedeli smo, da je žir užiten tudi za ljudi in ga poskusili. Zelo smo se razveselili obiska ravnateljice in njene pomočnice, ki sta nam vsem zaželeli veliko naravoslovne radovednosti, ustvarjalnosti in prijetnih trenutkov učenja v naravi. V večernih delavnicah smo si pripravili pečena jabolka z medom in orehi, izdelovali smo pisane sončnice in kipe iz koruze, naredili smo ptičje hišice iz odpadnih plastenk, ki smo jih okrasili z naravnimi materiali: kamenčki in lubjem … Pogledovali smo v zvezdne karte, ponazorili, kako so nastali lunini kraterji in spoznali lunine mene. V soboto smo v gozdu opazovali male gozdne živalce, ki se skrivajo na gozdnih tleh, po določevalnih ključih prepoznavali drevesa, se učili in igrali gozdno angleščino in gozdno matematiko. Urili smo se v orientaciji in merjenju obsega dreves, računali približno starost dreves in določili en ar gozdnega prostora … Da pa ne bi čisto pozabili, kako se zunaj igra, smo se v gozdu igrali različne igre, ves material za njih pa smo našli v gozdu. Za starše smo pripravili razstavo in kratek kulturni program.

Najlepše bi se zahvalili vsem, ki so nam pomagali, da je naš tabor uspel, posebna zahvala gre vsem lastnikom gozda Gobnik, v katerem smo pridobivali nova znanja.«

Lidija Eler Jazbinšek
Foto: arhiv OŠ Vojnik

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.
Na ta prispevek še ni komentarjev. Bodi prvi!