Osrednji poseg predstavlja izgradnja novega škatlastega prepusta dimenzij 3,0 × 2,0 metra. Zgrajen je iz prefabriciranih AB-segmentov v skupni dolžini 10,5 metra. Za stabilnost so izvedeni temelji iz pustega betona oziroma tamponskega drobljenca, elementi prepusta pa so med seboj povezani z vezno ploščo. Robovi vozišča so utrjeni z robnim vencem iz kakovostnega betona. Takšna rešitev je hidravlično ustreznejša in varnejša za pretočnost potoka.
Brežine so v trapeznem profilu in dodatno zavarovane s kamnito zložbo v betonu do višine 1,5 metra, na območju prepusta pa tudi v položnejšem naklonu. Zgrajena sta stabilizacijski leseno-kamniti talni prag ter kamnito-betonska drča, kar bo izboljšalo odvodnjavanje in zmanjšalo erozijo. Vozišče je izvedeno s sodobno, večslojno konstrukcijo, skladno s tehničnimi smernicami TSC. Izvedena je asfaltna plast AC 16 in AC 8 v sistemu 6 + 3 ter ustrezne nosilne in zmrzlinsko odporne podlage. Ob cesti je postavljena jeklena varnostna ograja, v robnem vencu pa so na vsaki strani urejene cevi za morebitne komunalne vode. Padavinska voda se odvaja naravno proti brežinam, skladno z uredbo o odvajanju padavinskih voda z javnih cest. Uporabljeni materiali od betona in armature do kamnite zložbe ustrezajo zahtevnim standardom trajnosti, odpornosti in varnosti.
Z izvedbo del smo zagotovili varnejši promet, boljšo pretočnost vodotoka in dolgoročno stabilnost ceste. Projekt gradnje je v celoti financiran s strani Ministrstva za naravne vire in prostor Republike Slovenije. Navezuje se na škodni dogodek "Poplave 4. avgusta 2023". Vrednost investicije znaša 96.000,00 evra z DDV.
Tekst in foto: Boštjan Švab





