Načrtovana je odstranitev obstoječega mostu in izgradnja novega armiranobetonskega mostu brez sredinskih opornikov. V času gradnje bo na razdalji 10 m narejen začasni premostitveni objekt.
Most je umeščen na dovozno cesto. Novi most je zasnovan kot ploščata AB konstrukcija. Po statični zasnovi je ploščata konstrukcija s teoretičnim razponom, merjenim po osi objekta 7,4 m. Prekladna konstrukcija bo enakomerna AB plošča debeline 40 cm. Krajni podpori predstavljata kamnitobetonska podpornika. Na vrhu opornikov bomo izvedli AB gredo dimenzije 50/30 cm. Peta opornika bo širine 2 m in je temeljena plitvo na globini 1,5 m. Skupna bruto širina mostu znaša 4,5 m. Širina pretočne odprtine znaša 4 m pod premostitvijo v dnu, pri čemer bomo uredili profil za nizke pretoke z naklonom kamnito betonske zložbe 1:2 do višine 0,5 m. S tem bo širina struge pod mostom široka 6 m in tako bomo pridobili večjo svetlo odprtino za pretok visokih voda. Širina odprtine na vrhu opornikov znaša 6,9 m, merjeno pravokotno na os struge vodotoka. Maksimalna dolžina preklade znaša 7,9 m. Prečni profil na mostu je usklajen s karakterističnim profilom ceste, z uvedbo ustreznih prometno-tehničnih elementov. Zasnovan je kot armiranobetonski objekt z nosilnostjo, ki ustreza zahtevam sodobnega prometa, z odprtino, ki ustreza pogojem za neovirano prevajanje strugotvornega toka visokih vod Rovskega potoka. Os mostu sovpada s tlorisnim potekom osi ceste in je pozicionirana v premo, v presečišču oklepa tangenta na os vodotoka z osjo ceste kot, ki znaša 90°. Pri obnovi smo upoštevali zgornjo koto asfalta od 292,85-292,99 m n. v. Vzdolžni padec nivelete na premostitvi znaša 0,50 %. Na objektu je vozišče v prečnem naklonu s padcem 2,50 % (smer gorvodno).
Po postopku javnega naročanja je bilo izbrano podjetje Peor, d. o. o. Rok za končanje del je september 2024.
Tekst in foto: Boštjan Švab




